Konsumenci wybierają marki, które pomagają potrzebującym – Portal PR - 24PR




Konsumenci wybierają marki, które pomagają potrzebującym

05.12.2008 Kategoria: Badania rynkowe. Autor: infopr

Edelman opublikował wyniki badań goodpurposeTM. Drugie ogólnoświatowe badanie postaw konsumentów wykonane przez instytut Strategy One, wchodzący w skład Edelman potwierdziło przywiązanie konsumentów do marek i firm, które realizują działania prospołeczne. 42% badanych uznało, że przy wyborze produktów tej samej jakości i w jednakowej cenie, społeczne zaangażowanie jest istotniejsze niż design, innowacja czy lojalność wobec marki.

Marki, które angażują się w działania prospołeczne mogą osiągnąć więcej, niż tylko wyróżnienie się na rynku. – powiedział Mitch Markson, prezes Edelman’s Global Consumer Brands i twórca goodpurposeTM. Mogą dostarczyć swoim klientom ?podwójną wartość”: produkt oraz poparcie dla idei, w którą wierzą. Rezultaty badania wskazują na to, że największą skuteczność mają programy Wspólnej Odpowiedzialności Społecznej Marki (Mutual Social Responsibility – MSR) w których firma działa wspólnie z konsumentem. Takie działanie tworzy znacznie silniejszy związek emocjonalny konsumenta z marką.

Trwający obecnie kryzys rynku finansowego i bankowego nie wpłynął negatywnie na postawy konsumentów związane z działalnością społeczną. 68% badanych deklaruje pozostanie przy marce w trakcie recesji, jeśli jest ona społecznie zaangażowana. Wyniki wskazują jednak n to, że marki muszą lepiej informować o realizowanych akcjach społecznych, gdyż jedynie 40% badanych potrafiło wskazać firmę, która je prowadzi. Działania społeczne wpływają na efektywność działań promocyjnych – 52% konsumentów poleciłoby markę społecznie zaangażowaną, a 54% pomogłoby wypromować produkt takiej marki. Jednym z najważniejszych elementów metodologii goodpurposeTM jest znalezienie odpowiedniego dla każdej marki obszaru społecznego, który będzie najlepiej dopasowany do brand equity. Konsumenci za najistotniejsze obszary uznali ochronę środowiska (88%), promocję zdrowia (86%), przeciwdziałanie ubóstwu (84%) i wyrównywanie szans edukacyjnych (82%).

Dodatkowe informacje na temat badania goodpurposeTM oraz wywiady z menadżerami marek zaangażowanych społecznie i wiadomości o społecznie aktywnych markach dostępne są na stronie www.GoodPurposeCommunity.com

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.