To może być idealny moment na założenie firmy – Portal PR - 24PR




To może być idealny moment na założenie firmy

07.05.2009 Kategoria: Przedsiębiorczość. Autor: infopr

W związku z recesją światowej gospodarki, obecne nastroje dotyczące możliwości rozwoju biznesu są pesymistyczne. Na rok 2009 prognozuje się spadek światowego wzrostu PKB o około 2% z poziomu 4,8% sprzed 2 lat.

Na rynku dominuje ostrożność: firmy pozbywają się pracowników i ograniczają inwestycje, rosną też trudności z otrzymaniem kredytów. Jednakże, pozornie wbrew logice, jest to również doskonały moment na założenie firmy.

„Niektóre firmy, będące dziś potężnymi koncernami, zaczynały działalność w czasach recesji” – mówi Vinnie Aggarwal, główny ekonomista globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan – „16 z 30 spółek Indeksu Dow Jones Industrial Average ma właśnie taką historię.”

General Electric Co. pojawiła się na rynku podczas kryzysu w roku 1873, a początki firmy Hewlett Packard sięgają okresu Wielkiej Depresji. W czasie kryzysu w latach 70. XX wieku powstały takie firmy jak Supercuts, Famous Amos cookies, Chilis oraz Microsoft Co., a w czasie recesji w latach 80. – Sun Microsystems, Compaq Computer Co. i Adobe Systems Inc.

„Recesja stwarza przedsiębiorcom wyjątkowe szanse na udaną działalność” – twierdzi Aggarwal – „W takim klimacie zmienia się sposób działania firm, a także konsumpcja i konkurencja na rynku. Wszystkie te czynniki mogą działać na korzyść spółek, które dopiero powstają.”

Najważniejszą cechą recesji jest to, iż normalny rytm gospodarczy załamuje się, co stwarza niepowtarzalne możliwości nowym podmiotom. Pojawia się pilne zapotrzebowanie na takie pomysły i rozwiązania, dzięki którym można spełnić kluczowe obecnie wymagania rynku.

W miarę, jak firmy dokonują cięć, wzrasta popyt na bardziej atrakcyjne cenowo alternatywy. Klienci rezygnują z dotychczasowych marek, poszukując tańszych odpowiedników. W obliczu recesji słabnie także potencjalna konkurencja, dzięki czemu nowe firmy mogą rozwijać swą działalność.

W takich okolicznościach przedsiębiorcy zaczynają zastanawiać się nad tym, co jest najistotniejsze w biznesie. W czasach rozkwitu koniunktury, gdy łatwo o kredyty, można uzyskać finansowanie dla najdziwaczniejszych przedsięwzięć. Kryzys natomiast zmusza przedsiębiorców do doskonalenia pomysłów i opracowywania solidniejszych biznesplanów na przyszłość.

„Ponieważ firmy zwalniają nawet najzdolniejszych pracowników, na rynku pracy jest znacznie większy wybór” – dodaje Aggarwal – „Ponadto, firmy, które dopiero zaczynają, zwykle dysponują bardziej zaangażowanym zespołem, któremu w większym stopniu zależy na tym, aby odnieść sukces na rynku.”

Dodatkowo, założenie firmy w czasach prosperity oznaczało pożegnanie z bezpiecznym i lukratywnym stanowiskiem. Obecnie przeprowadzane redukcje zatrudnienia stają się czynnikiem motywującym do założenia własnej działalności.

„Bez względu na okoliczności gospodarcze, rozpoczęcie działalności gospodarczej samo w sobie nie jest łatwe” – podsumowuje Aggarwal – „Mimo to, założenie firmy w okresie recesji wcale nie jest trudniejsze, a poza tym daje przedsiębiorcom przewagę w działaniach gospodarczych po powrocie koniunktury.”

Jeśli są Państwo zainteresowani bardziej szczegółowymi informacjami na temat wsparcia, jakiego firma Frost & Sullivan udziela przedsiębiorcom w obecnym klimacie gospodarczym, prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, na adres joanna.lewandowska@frost.com, z podaniem imienia i nazwiska, stanowiska, numeru telefonu, służbowego adresu e-mail, adresu strony Internetowej Państwa firmy oraz kraju.

O Frost & Sullivan
Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Wzrostu, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz przywództwa. Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych bada rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii wzrostu. Frost & Sullivan ma 45-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 35 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat Partnerstwa na Rzecz Wzrostu firmy Frost & Sullivan znajdą Państwo pod adresem http://www.frost.com.

GIL 2009: Europa
Frost & Sullivan objął siecią konferencji „Global Congress on Corporate Growth – GIL Global” największe miasta na świecie. Na „mapie wzrostu” figuruje teraz Londyn. Po entuzjastycznie przyjętych imprezach zorganizowanych w Ameryce Pólnocnej i w rejonie Azji i Pacyfiku, Frost & Sullivan organizuje Growth, Innovation and Leadership Congress 2009 w Londynie, w dniach 19-20 maja 2009, w hotelu Sofitel St James. Jest to pierwszy kongres zorganizowany w Europie. GIL Global to jedyna impreza branżowa, która wspiera kadry zarządzające na drodze do osiągania zrównoważonego wzrostu na najwyższym poziomie. W celu rejestracji, otrzymania programu kongresu, uzyskania informacji na temat sponsoringu lub otrzymania akredytacji dla mediów na GIL 2009: Europa, prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, na adres joanna.lewandowska@frost.com. Przewidziane są też wywiady z najważniejszymi konsultantami Frost & Sullivan. Dodatkowe informacje można również uzyskać na stronie www.frost.com/giluk.
Joanna Lewandowska
Corporate Communications

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.