Do 3 mln zł oszczędności w Grupie Kapitałowej PMPG SA – Portal PR - 24PR




Do 3 mln zł oszczędności w Grupie Kapitałowej PMPG SA

03.06.2009 Kategoria: Wieści za spółek. Autor: ipis

point_groupPlatforma Mediowa Point Group optymalizuje działalność w spółkach Grupy Kapitałowej PMPG SA. Podjęte działania mają pozwolić na oszczędności na poziomie do 3 mln zł w skali roku.

Trwająca od kilku tygodni restrukturyzacja ma na celu uporządkowanie kompetencji w ramach Grupy Kapitałowej oraz obniżenie kosztów bieżącej działalności. Reorganizacja dotyczyła ona przede wszystkim działów administracji, finansów, nowych mediów oraz sprzedaży. Renegocjowano również niektóre umowy z dostawcami materiałów i usług, w tym umowy zawarte w walutach obcych, które istotnie wpływały na wzrost kosztów (m.in. koszt papieru wykorzystywanego do druku magazynów).

Z końcem maja zakończyła się część restrukturyzacji dotycząca zmian kadrowych. Obecnie PMPG SA prowadzi dalszy przegląd dostawców. Na podstawie wyników przeglądu, spółka będzie chciała renegocjować kolejne umowy oraz outsourcować część procesów. Niewykluczona jest również integracja niektórych spółek w ramach grupy, co pozwoli na ograniczenie kosztów zarządzania oraz bardziej efektywne wykorzystanie zasobów.

W sumie planowane zmiany powinny przynieść do 3 mln zł oszczędności w skali roku.

Prezes PMPG SA, Michał M. Lisiecki, podkreśla, że spółka postawiła sobie ambitne cele i z nich nie rezygnuje. „Naszym nadrzędnym celem pozostaje dbałość o interes naszych inwestorów. Temu podporządkowujemy nasze działania, dokładając starań, aby zasoby spółki były wykorzystywane w sposób jak najbardziej efektywny” – mówi Lisiecki.

W 2008 r., mimo niesprzyjających warunków i odczuwanego już na rynkach kapitałowych spowolnienia gospodarczego, PMPG SA była jedną z nielicznych spółek, która w drugim i trzecim kwartale przeprowadziła udaną publiczną ofertę i pozyskała środki na rozwój nowych projektów. Jednocześnie dokonała kilku istotnych akwizycji, które pozwoliły na rozszerzenie oferty i wzmocnienie kompetencji w dynamicznie rosnących sektorach rynku (Internet, reklama zewnętrzna, serwisy społecznościowe, marketing mobilny). To wszystko przyczyniło się do uzyskania istotnego wzrostu przychodów, dzięki czemu PMPG trafiła do zestawienia najlepszych inwestycji roku według Gazety Giełdy Parkiet.

PMPG SA jest średniej wielkości holdingiem medialnym funkcjonującym w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Dzięki połączeniu kompetencji w zakresie mediów i marketingu oraz wykorzystaniu zaawansowanych rozwiązań technologicznych, spółka buduje przewagę konkurencyjną w stosunku do innych podmiotów działających w tym sektorze. Siłę i dynamikę Platforma Mediowa Point Group czerpie przede wszystkim z synergii uzyskiwanych w ramach grupy kapitałowej, którą tworzy kilkanaście spółek.

źródło: Platforma Mediowa Point Group

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.