Płacić czy nie płacić, oto jest pytanie! – Portal PR - 24PR




Płacić czy nie płacić, oto jest pytanie!

03.06.2009 Kategoria: MARKETING. Autor: ipis

pasionyW dobie kryzysu, postrzegany przez konsumentów stosunek wartości nabywanych towarów/usług do ich ceny jest kwestią o kluczowym znaczeniu. Polska branża gastronomiczna niechętnie jednak spogląda na innowacyjne rozwiązania stosowane przez brytyjskich operatorów gastronomicznych.

– Ogólna sytuacja gospodarcza, w tym trudno dostępne kredyty, wymusiły na konsumentach większą oszczędność – mówi Mo Mokhtar, dyrektor zarządzający Pasiony Group, angielskiej firmy konsultingowej specjalizującej się w branży gastronomicznej. Pomysł usunięcia z obiadowego menu cen i zachęcania gości do zapłacenia za jedzenie i obsługę tyle, ile uważają za stosowne, zastosowano w Anglii po raz pierwszy w 1984 r. Kolejne odrodzenie formuły „płać ile chcesz” nastąpiło w Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku. Wprowadziło ją z powodzeniem wiele restauracji i pubów, co udowodniła ankieta przeprowadzona wśród ich właścicieli. Wydatki przeciętnego konsumenta zwiększyły się o 30 procent, a w czasie czterotygodniowej promocji każdy z ankietowanych lokali odwiedziło prawie 10 tysięcy gości.

Mo Mokhtar przestrzega jednak, że ryzyka związanego z takim rozwiązaniem płatności za usługi gastronomiczne nie da się wyeliminować i potrzebne jest rozważne planowanie. – Polska branża gastronomiczna powinna m.in. zrewidować oferowane menu pod kątem kosztów, zidentyfikować swoje grupy docelowe oraz stosowane zachowania handlowe, a także przyjrzeć się rachunkowi zysków i strat. Ważne, aby w obecnym okresie wykazywała w tych obszarach aktywność. W przeciwnym razie, trudno będzie jej utrzymać zaufanie ze strony klientów – dodaje Mokhtar.

źródło: Pasiony Group

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.