Wideo w sieci – nieokiełznany żywioł? – Portal PR - 24PR




Wideo w sieci – nieokiełznany żywioł?

10.06.2009 Kategoria: INTERNET, konferencje. Autor: ipis

biznes_20W poniedziałek 8 czerwca odbyło się ostatnie przed wakacjami spotkanie z cyklu BarCamp 7.1. Tym razem zaproszeni goście wraz z uczestnikami spotkania skupili się na temacie wideo w sieci.

Prelegenci (wśród nich m.in. Jakub Abramczuk z Gazety.pl, Nikodem Krajewski z Ideacto i Michał Szczerba ze Spryciarzy.pl) zgodni byli, że wideo to kierunek, w którym Internet będzie podążał. Wideo jest modne, efektywne, skuteczne i popularne wśród internautów.

Nikodem Krajewski przedstawił ciekawe przypadki sklepów internetowych, dla których zamieszczenie na stronie filmu przedstawiającego oferowane produkty szybko przekłada się na zyski. Jednak Jakub Abramczuk i Erwin Wilczyński z NewMedia Labs przedstawili nieco inne dane – straty, jakie przynosi wideo w sieci właścicielom nawet tak popularnych serwisów jak YouTube.

Prelegenci zwrócili uwagę na podstawowe problemy związane z wideo w sieci. Zaliczają się do nich przede wszystkim kłopoty z monetyzacją materiałów filmowych (wynikające z niechęci reklamodawców oraz braku wykształconych form reklamowych) oraz brak kontroli nad produkcjami zamieszczanymi w sieci.

Uczestnicy spotkania mogli również zapoznać się z bardziej praktyczną stroną zamieszczania w sieci materiałów wideo. Nikodem Krajewski i Radosław Wikiera z InBorn Media przedstawili przykładowe strategie wideo online. Przybliżyli koszta produkcji filmowej oraz publikacji materiałów w Internecie, proponując trzy rozwiązania – uwarunkowane potrzebami i budżetem.

Kolejne spotkanie BarCamp 7.1 już po wakacjach. Wkrótce na stronie http://barcamp71.pl ukażą się materiały filmowe oraz prezentacje.
Spotkania BarCamp 7.1 organizowane są w ramach projektu Biznes 2.0 przez firmy Divante i Internet Designers.

źródło: Biznes 2.0

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.