Selena inwestuje w lidera rynkowego w Hiszpanii – Portal PR - 24PR




Selena inwestuje w lidera rynkowego w Hiszpanii

04.07.2009 Kategoria: Wieści za spółek. Autor: ipis

selena_logoSelena Co SA – spółka odpowiedzialna za działalność zagraniczną Grupy Selena – objęła 51% udziałów w hiszpańskiej spółce Industrias Quimicas Löwenberg (Quilosa), zajmującej się produkcją i dystrybucją artykułów chemii budowlanej w Hiszpanii. Celem akwizycji jest wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Seleny i Quilosy w Europie.

Industrias Quimicas Löwenberg (Quilosa) specjalizuje się w produkcji i dystrybucji artykułów chemii budowlanej przeznaczonych do prac wykończeniowych i remontowych oraz do zastosowań przemysłowych. Firma działa od roku 1940 i jest jednym z liderów na rynku iberyjskim w zakresie sprzedaży uszczelniaczy oraz klejów, które produkowane są w jej fabryce zlokalizowanej w Guadalajara w Hiszpanii.

Spółka prowadzi także działalność eksportową, która generuje ok. 25% obrotów. Istotnym źródłem przewagi konkurencyjnej hiszpańskiego przedsiębiorstwa jest silna pozycja rynkowa marki Quilosa. W roku 2009 firma planuje sprzedaż na poziomie ponad 30 mln euro.
Objęcie przez Selenę większościowych udziałów w firmie Quilosa ma na celu wzmocnienie pozycji Seleny oraz Quilosy w Europie, a także zwiększenie ich udziałów w rynku europejskim. Quilosa posiada ponad 60-letnie doświadczenie w produkcji uszczelniaczy i klejów, co pozwoli Selenie poszerzyć ofertę produktową i umocnić swoją pozycję jako dostawcy produktów dla przemysłu. Dodatkowe możliwości sprzedaży oferuje także rozbudowana sieć dystrybucyjna Quilosy, obejmująca głównie region półwyspu iberyjskiego. Spółka posiada licznych klientów przemysłowych i detalicznych, w tym sieciowe markety budowlane. Dzięki efektowi skali spodziewana jest też redukcja kosztów produkcji, w tym cen zakupu surowców dla całej Grupy Selena.

Inwestycja Seleny oznacza także istotne korzyści dla strony hiszpańskiej. Pozyskane przez Quilosę środki w całości przeznaczone zostały na zwiększenie kapitału zakładowego, co znacznie wzmocni jej pozycję konkurencyjną i umożliwi dalszą ekspansję na rynku iberyjskim i międzynarodowym. Dzięki dostępowi do sieci sprzedaży Seleny, Quilosa uzyska znaczne możliwości rozwoju sprzedaży jej produktów w Europie Centralnej i Wschodniej.

„Zarówno sieć sprzedaży, jak i oferta produktowa Quilosy oraz Seleny są w dużej mierze komplementarne. Dotychczas obie firmy działały na odrębnych rynkach geograficznych. Dlatego inwestycja ta umożliwi uzyskanie efektów synergii w wielu obszarach, przyczyniając się do rozwoju dystrybucji, transferu technologii, poszerzenia oferty produktowej i optymalizacji zakupów obu firm.. Uważam, że rynek hiszpański ma już za sobą największe spadki i zakładam jego stopniową odbudowę. Spodziewam się też jego postępującej konsolidacji, ze względu na duże rozdrobnienie rynku i osłabienie mniejszych graczy w wyniku kryzysu ogólnoświatowego. Dlatego jest to bardzo dobry moment na połączenie sił z Quilosą” – powiedział Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA, spółki kierującej działalnością Grupy Selena.

Zakup udziałów większościowych w spółce Industrias Quimicas Löwenberg stanowi kolejny krok w realizacji strategii rozwoju Grupy Selena. W kwietniu 2009 roku Selena Co. nabyła 100% udziałów w rosyjskiej spółce Kvadro zajmującej się dystrybucją pian poliuretanowych i uszczelniaczy w Rosji, a w 2008 roku dokonała akwizycji tureckiego producenta piany poliuretanowej do montażu okien i drzwi – firmy Polyfoam Yalitim Sanayi ve Tic Ltd., w której objęła 85% udziałów.

****

Informacje dodatkowe:
Grupa Selena to holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, prowadzący działalność na całym świecie i oparty na polskim kapitale. W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 17 krajach, w tym 12 zakładów produkcyjnych (6 zakładów w Polsce, po jednym w Brazylii, Korei, Chinach, USA, Turcji oraz w Hiszpanii).
Grupa Selena jest – pod względem wielkości – czwartym na świecie producentem piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi.

Sprzedaż zagraniczna Grupy Selena stanowiła w 2008 roku 60% przychodów. Firma realizuje zamówienia na rynkach ponad 50 państw, w tym przez własne spółki handlowe zlokalizowane w 17 krajach (Polska, Rosja, Czechy, Finlandia, Kazachstan, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Brazylia, USA, Korea Płd., Chiny i Turcja). Ponadto, Grupa Selena planuje umacnianie pozycji w regionach: Azji Południowo-Wschodniej (Chiny), Bliskiego Wschodu (Turcja i Egipt oraz petrokraje Półwyspu Arabskiego), Ameryki Południowej (Argentyna), Ameryki Północnej (Kanada oraz Meksyk) oraz dalszą ekspansję na nowe rynki zagraniczne.

Grupa Selena oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i użytkowników indywidualnych – główne marki to TYTAN oraz ARTELIT.

Pozycja rynkowa
Kluczowym elementem strategii Grupy Selena jest jakość. Pojęcie „przewaga dzięki produktowi” oznacza, że w każdej kategorii produktów Grupa Selena dąży do tego, aby jej wyroby miały najwyższą pozycję jakościową. Taka strategia zapewnia wysoki poziom zaufania klientów do produktów i procentuje w przyznawanych spółce licznych wyróżnieniach.

Pozycja Grupy Selena w Polsce:
1. Lider w kategorii pian: 37% udział w rynku (w ujęciu wartościowym oraz ilościowym).
2. Drugie miejsce w kategorii uszczelniaczy: 19% udział w rynku.
Działalność Grupy Selena obejmuje wszystkie etapy tworzenia produktów: począwszy od zaawansowanych badań, przez produkcję, dystrybucję, marketing, aż po sprzedaż na całym świecie. Na każdym etapie kreowania produktów Selena gwarantuje innowacyjne rozwiązania, które zapewniają utrzymanie najwyższych, światowych standardów, potwierdzonych licznymi nagrodami i międzynarodowymi certyfikatami jakości.
Wysoką jakość produktów Seleny potwierdzają prestiżowe nagrody i certyfikaty renomowanych instytucji.

Nagrody otrzymane na przestrzeni ostatnich lat:
2009 rok:
• Klej do styropianu Tytan EOS został „Produktem Wykonawcy 2009” w kategorii izolacje termiczne i systemy ociepleń. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych dostępnych na polskim rynku produktów wykorzystywanych w pracach budowlanych oraz remontowo-wykończeniowych;
• Należąca do Seleny marka Tytan Professional została uhonorowana prestiżowym tytułem TOP MARKA 2009 dla najbardziej znanych brandów na polskim rynku;
• Selena SA została laureatem prestiżowej nagrody Gazele Biznesu przyznawanej dynamicznie rozwijającym się spółkom krajowym, które osiągają dobre wyniki finansowe i są rzetelnym partnerem w biznesie;
• Selena FM SA została wyróżniona certyfikatem „Przejrzysta Firma 2008” – nagroda przyznawana jest przedsiębiorstwom, które w swoim działaniu kierują się zasadą wiarygodności i uczciwości finansowej;
• Selena FM SA otrzymała tytuł „Lidera eksportu na wschód” – wyróżnienie przyznane przez Polską Izbę Przemysłowo-Handlową Budownictwa za znaczący wzrost sprzedaży w krajach wschodnich w okresie 2006-2008;
• Klej do styropianu Tytan EOS został wyróżniony nagrodą „TOP BUILDER 2009”. Nagroda przyznawana jest innowacyjnym produktom, materiałom i tym systemowym rozwiązaniom, które na polskim rynku wyróżniają się bardzo dobrymi parametrami technicznymi, gwarantującymi wysoką jakość i przewagę technologiczną.
2008 rok:
• Selena SA została zdobywcą Złotego Lauru Konsumenta 2008 w kategorii „Silikony i pianki”. Tym samym Tytan został uznany za najbardziej cenioną polską markę pod kątem popularności i rozpoznawalności;
• Selena SA, jedna ze spółek Grupy Selena, otrzymała Dolnośląski Certyfikat Gospodarczy. Nagroda stanowi potwierdzenie zaangażowania firmy w ekonomiczny i społeczny rozwój Dolnego Śląska;
• Na targach CONSTRUCT EXPO AMBIENT 2008 w Rumunii piana poliuretanowe Tytan Professional O2 otrzymała medal i dyplom dla doskonałego produktu;
• Piana poliuretanowa Tytan 65 O2 została nagrodzona złotym medalem na targach International Technical Fair 2008 w Bułgarii;
• W czerwcu klej do styropianu TYTAN EOS został nagrodzony „Laurem Klienta” w kategorii „Odkrycie 2008” jako rewolucyjne rozwiązanie w budownictwie. Konkurs o „Laur Konsumenta” rozstrzygany jest w oparciu o badania satysfakcji klientów organizowane przez Grupę Media Partner;
• Selena SA, jedna ze spółek Grupy Selena, otrzymała tytuł „Solidnego Pracodawcy Roku 2007” w edycji dolnośląskiej ogólnokrajowego konkursu organizowanego przez Przegląd Gospodarczy;
• W styczniu 2008 roku Grupa Selena otrzymała tytuł „Tego, który zmienia polski przemysł” przyznawany przez Miesięcznik Gospodarczy „Nowy Przemysł”, za skuteczną ekspansję zagraniczną, stworzenie najwyższej jakości produktów i wypromowanie marek w branży, w której dominuje silna konkurencja.
Wyroby oferowane przez Grupę Selena produkowane są według standardów ISO 9001, dzięki czemu zapewnione są: wysoka i stabilna jakość oraz bezpieczeństwo dla użytkowników. Potwierdzają to posiadane międzynarodowe i polskie atesty oraz certyfikaty.
Więcej informacji o spółce na www.selenafm.com

źródło: GENESIS PR

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.