Sprawdź parametry serwera przez zakupem! – Portal PR - 24PR




Sprawdź parametry serwera przez zakupem!

03.07.2009 Kategoria: INTERNET. Autor: ipis

T2Serwis internetowy stanowi integralną część wizerunku firmy, buduje świadomość marki wśród Internautów. Stabilne funkcjonowanie strony internetowej zależne jest od działania serwera WWW, który udostępnia przeglądarkom internetowym wszelkie elementy konieczne do stworzenia strony WWW. Znajduje się na nim również poczta elektroniczna firmy oraz wiele innych plików.

Dokonując wyboru firmowego serwera należy zwrócić szczególną uwagę na parametry usługi. Najistotniejsze z nich to m. in. powierzchnia dyskowa, transfer, liczba kont e-mail, czy baz danych możliwych do utworzenia w ramach serwera. Wybór serwera to decyzja na lata, dlatego nie może być ona przypadkowa.
Powierzchnia dyskowa
Jednym z kluczowych parametrów jest powierzchnia dyskowa. Jej pojemność to inaczej ilość danych, które mogą zostać zamieszczone na serwerze. Mogą to być pliki konieczne do stworzenia i funkcjonowania strony WWW, ale również bazy danych czy firmowe konta pocztowe. Istotną kwestią jest to, aby użytkownik serwera miał możliwość dysponowania powierzchnią dyskową dowolnie. Umożliwi to firmie dostosowanie podziału serwera zgodnie z jej potrzebami (np. niektóre przedsiębiorstwa stawiają na rozbudowaną stronę WWW, inne natomiast na komunikację na linii klient – firma za pośrednictwem poczty e-mail). Swoboda w rozporządzaniu miejscem na serwerze to również udogodnienie w przypadku kont firmowej poczty e-mail. Dzięki temu możliwe jest tworzenie kont e-mail (np. dla pracowników) bez ograniczeń.
Transfer danych
Bardzo istotną cechą serwera, która ma znaczący wpływ na funkcjonowanie firmowej strony WWW jest transfer. To inaczej ilość danych, które można przesłać do i z serwera w określonym czasie. Zazwyczaj rozliczany jest w skali roku i jest to najkorzystniejsze rozwiązanie. Jednak zdarza się, że usługodawca podaje wysokość transferu w skali roku, natomiast rozliczenie odbywa się miesięcznie, a niewykorzystana ilość danych nie przechodzi na kolejny miesiąc. Jest to procedura, która może przynieść klientowi znaczące straty. Szczególnie, jeżeli odwiedzalność serwisu jest sezonowa, zmienna w zależności od pory roku, czy przeprowadzanych przez przedsiębiorstwo akcji marketingowych, reklamowych. Może się zdarzyć, że transfer serwera zostanie przekroczony w niektórych miesiącach lub niewykorzystany w pozostałych. Warto więc wybrać jako podstawę firmowego serwisu taki serwer, którego transfer będzie rozliczany w skali roku.
Liczba domen
Przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na zakup pakietu firmowych domen. Działanie takie ma na celu ochronę nazwy serwisu, a także wzmocnienie jej potencjał marketingowego. Zazwyczaj wszystkie domeny, które posiada przedsiębiorstwo prowadzą do firmowej strony WWW. W tym celu muszą one zostać przekierowane na serwer, na którym znajdują się elementy tworzące serwis internetowy. Warto więc zwrócić uwagę na liczbę domen, które mogą zostać przypisane do serwera. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest usługa, na którą można przekierować nieograniczoną liczbę domen. Dzięki temu możliwe jest przypisanie wielu adresów internetowych do jednej strony WWW, a także umieszczenie na jednym serwerze wielu serwisów.
Parametry bezpieczeństwa
Warto również zwrócić uwagę na parametry bezpieczeństwa, które podaje hostingodawca. Stanowią one niejako gwarancję stabilności usługi. Mimo, iż parametry określające serwer są bardzo ważne dla klientów, zdarza się, że niektórzy hostingodawcy nie udostępniają takich danych. Dowodzi to o nieprofesjonalnym podejściu do klientów firm, które posiadają w swej ofercie usługi hostingowe. Jawne parametry to niewątpliwe łatwiejsza oraz bardziej przemyślana decyzja odnośnie wyboru firmowego serwera. Pozwolą one także na wykorzystanie jego potencjału w pełni.
Test usługi
Obecnie niemal wszyscy hostingodawcy oferują klientom test usług hostingowych. Zanim przedsiębiorstwo dokona ostatecznej decyzji, warto, aby skorzystało z możliwości testowania usługi. Większość usługodawców proponuje swoim klientom 14-dniowy okres próbny serwera, a niektórzy nawet umożliwiają zupełnie darmowe korzystanie z serwera przez 6 miesięcy. Dzięki temu firma może ocenić, czy dana opcja jest odpowiednia dla jej wymagań, a także zapoznać się z oprogramowaniem (programami do zarządzania serwerem oraz do obsługi poczty e-mail).

Daniel Kotyras,
Dyrektor ds. Marketingu i PR w NetArt

Kilka słów o: NetArt istnieje od 1997 roku świadcząc usługi hostingowe i rejestracji domen internetowych. Oferuje również usługi tworzenia Stron WWW, zapewniając kompleksową obsługę Klientów. NetArt posiada około 30% udziału w polskim rynku komercyjnych usług internetowych i obsługuje ponad 250 tys. Klientów.

źródło: NetArt

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.