Wybór hostingodawcy – najważniejsze kryteria – Portal PR - 24PR




Wybór hostingodawcy – najważniejsze kryteria

27.07.2009 Kategoria: INTERNET. Autor: ipis

T1Wybór właściwego serwera usprawnia działania przedsiębiorstwa, jest również gwarancją stabilnego działania firmowej strony WWW. Przed zakupem należy przeanalizować nie tylko aspekty takie jak parametry czy cena serwera. Ponieważ jest to decyzja na lata i ma ona wpływ na wizerunek firmy w oczach klientów, należy wziąć pod uwagę również kwestie związane z usługodawcą hostingowym. Wybór odpowiedniego serwera to także wybór właściwego hostingodawcy.

Hostingodawca

Dla prawidłowego funkcjonowania strony WWW ważne są nie tylko należcie dobrane parametry, ale także jakość usług świadczonych przed hostingodawcę. Właśnie dlatego decyzja o wyborze usługodawcy hostingowego powinna być podjęta z rozwagą. Najistotniejsze aspekty, na które należy zwrócić uwagę to pozycja firmy na rynku oraz liczba obsługiwanych klientów. Wysoką pozycją w swoim sektorze mogą pochwalić się jedynie firmy gwarantujące odpowiedni poziom bezpieczeństwa, bezawaryjności usługi oraz obsługi klienta. W przypadku firmy oferujących usługi hostingowe niezwykle istotne jest posiadania własnej infrastruktury technicznej oraz wyspecjalizowanego personelu, zajmującego się utrzymaniem usług. Przeważająca część mniejszych firm to pośrednicy, dzierżawiący serwery u większych hostingodawców.
Niezmiernie ważne jest również, czy dany usługodawca posiada własne data center. Jest to centrum, w którym znajduje się zaplecze technologiczne, czyli m.in. łącza telekomunikacyjne, serwery. Posiadanie przez hostingodawcę własnego data center to gwarancja stabilnego działania urządzeń, przekłada się również na bezpieczeństwo danych znajdujących się na serwerze. Coraz częściej zdarza się, że niska cena usługi przekłada się na braki technologiczne, stwarzając zagrożenie dla firmowych danych.

Poziom obsługi klienta

Poziom obsługi klienta odgrywa istotną rolę z kilku względów. Sprawność, szybkość obsługi klienta jest ważna nie tylko podczas ewentualnych problemów z usługą. Bardzo ważną rolę odgrywają przy przedłużeniu abonamentu usługi, cesji bądź transferze oraz w innych sprawach formalnych. Warto więc upewnić się, że obsługa klienta odbywa się sprawnie, a jej poziom jest wysoki.
Najkorzystniej jest wybrać firmę, która kontakt z Biurem Obsługi Klienta umożliwia poprzez kilka kanałów komunikacji (np. infolinia, chat, poczta elektroniczna lub tradycyjna). Klienci mogą wybrać formę komunikacji, która najbardziej im odpowiada. Dzięki temu przedsiębiorstwo zyska pewność, że kontakt z usługodawcą będzie zawsze możliwy, nawet w przypadku awarii jednego z kanałów łączności. Warto także zwrócić uwagę na to, czy konsultanci w jasny i przystępny sposób wyjaśniają wszystkie problemy, związane zarówno z kwestiami handlowymi, jak i technicznymi.
Często firmy, które decydują się na zakup serwera po raz pierwszy, wybierają usługę o niedostatecznych parametrach dla strony WWW. Zdarza się także, że rozwój firmowego serwisu sprawia, iż właściwości stają się niewystarczające. Zanim wybór usługodawcy zostanie dokonany, warto upewnić się, że umożliwia on w trakcie trwania okresu abonamentowego zmianę zakupionej usługi na serwer o wyższych parametrach. Należy zasięgnąć informacji nie tylko w jaki sposób odbywa się dana zmiana, ale również jakie koszty są z nią związane.
Niezwykle istotne są również kwestie związane z przedłużeniem zakupionej usługi. Warto zapoznać się z procedurami, które temu towarzyszą, m.in. w jaki sposób odbywa się przedłużenie okresu abonamentowego serwera, czy prolongata usługi jest automatyczna. Dla przedsiębiorstwa najkorzystniejszy będzie wybór hostingodawcy, który kilkukrotnie przypomina o zbliżającym się zakończeniu okresu abonamentowego (np. serwis nazwa.pl przypomina na 7 i 21 dni przed wygaśnięciem usługi). Dodatkowo dokonuje tego za pomocą kilku kanałów komunikacji, zarówno pocztą elektroniczną, tradycyjną, jak i telefonicznie. Takie działania ze strony usługodawcy zabezpieczają firmę przed przekroczeniem terminów, w wyniku czego przedsiębiorstwo mogłoby utracić dane znajdujące się na serwerze, a działanie firmowej strony WWW byłoby zakłócone lub zawieszone.

Zasady promocji

Przedsiębiorstwo, decydujące się na zakup usługi powinno wnikliwie przeanalizować informacje zawarte w regulaminie promocji oraz regulaminie usługi. Jest to bowiem forma umowy pomiędzy usługodawcą a klientem, która reguluje warunki współpracy. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy firma nie stosuje tzw. umowy lojalnościowej. Jest to forma niekorzystna dla klienta, gdyż zobowiązuje go do przedłużenia usługi zamówionej w promocji na kolejny okres abonamentowy, nawet, jeżeli serwer nie spełnia oczekiwań klienta. Warto więc wybrać firmę, która nie stosuje tego typu praktyk.

Zakup serwera

Po przeanalizowaniu wszystkich aspektów, które wiążą się z wyborem usługodawcy, wystarczy wejść na stronę WWW wybranej firmy i złożyć zamówienie. Zanim jednak przedsiębiorstwo dokona zakupu, warto aby zapoznało się z promocjami oferowanymi przez danego hostingodawcę. Niektórzy usługodawcy umożliwiają darmowe korzystanie z usługi przez określony okres (przykładowo: w serwisie nazwa.pl serwer można testować za darmo przez pół roku, a w serwery.pl przez 14 dni). Dzięki temu klient ma możliwość zapoznania się z najważniejszymi aspektami usługi, funkcjonalnościami i obsługą, bez ponoszenia kosztów. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na to: jaki jest czas trwania pierwszego okresu abonamentowego, jaka jest cena przedłużenia, a także sposób rozliczeń oraz formy płatności.
W całym przedsięwzięciu, jakim jest zakup serwera dla firmy, najdłużej trwa wybór hostingodawcy oraz serwera o parametrach odpowiednich dla strony WWW. Sam zakup to kwestia kilku minut. Wystarczy odwiedzić stronę internetową hostingodawcy, wybrać odpowiedni serwer oraz najbardziej korzystną promocję. Następnie należy zaakceptować regulamin usługi oraz promocji, która została wybrana. Niezbędne jest również zdefiniowanie identyfikatora serwera oraz hasła dostępu. Aby hostingodawca mógł wystawić rachunek za usługę niezbędne jest naniesienie w formularzu danych identyfikacyjnych firmy. Należy zwrócić uwagę, aby były one pełne i prawidłowe.

Serwer w firmie

Podstawowym zadaniem serwera jest przechowywanie oraz udostępnianie przeglądarkom internetowym elementów składowych stron WWW. Jednak posiada on wiele innych zastosowań, które mogą znacznie ułatwić pracę. To w jaki sposób oraz w jakim stopniu zostanie wykorzystany potencjał serwera zależy przede wszystkim od potrzeb firmy i inwencji pracowników. Choć sam zakup to zaledwie kilka minut, warto poświęcić więcej czasu na przeanalizowanie wszystkich aspektów, które wiążą się z zakupem serwera. Zarówno właściwy dobór parametrów usługi do potrzeb firmowej strony WWW, jak i wybór odpowiedniego hostingodawcy ma wpływ na bezawaryjność usługi. Niezawodne działanie firmowego serwisu gwarantuje stały dostęp do oferty przedsiębiorstwa, kontakt z firmą za pośrednictwem poczty e-mail. Dobrze dobrany serwera przyniesie przedsiębiorstwu korzyści zarówno finansowe, jak i wizerunkowe.

Beata Mosór,
Kierownik Sekcji PR w NetArt (nazwa.pl)

Kilka słów o: NetArt istnieje od 1997 roku zapewniając kompleksową obsługę Klientów w zakresie rejestracji domen internetowych, hostingu oraz tworzenia Stron WWW. Liczba 500 tys. obsługiwanych domen daje firmie NetArt niekwestionowaną pozycję lidera polskiego rynku rejestracji domen i usług hostingowych. Przekłada się to na około 30% udział w rynku komercyjnych usług internetowych w Polsce i ponad 300 tys. obsługiwanych Klientów.

źródło: NetArt

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.