Wybrano najlepsze projekty na europejskie logo dla produktów ekologicznych – Portal PR - 24PR




Wybrano najlepsze projekty na europejskie logo dla produktów ekologicznych

26.07.2009 Kategoria: INNE, Marka. Autor: admin

owocMiędzynarodowe jury wyselekcjonowało najlepsze projekty zgłoszone do konkursu na nowe oficjalne unijne logo dla produktów ekologicznych.

Zakończył się pierwszy etap konkursu na unijne logo dla produktów ekologicznych zorganizowanego przez Komisję Europejską. Międzynarodowe jury wyłoniło 10 spośród 100 najlepszych prac. Kilka najwybitniejszych projektów zostanie poddane ocenie publiczności, która podczas głosowania online wybierze zwycięski projekt. W głosowaniu mogą wziąć wszyscy obywatele UE. Projekty te zostaną opublikowane na stronie www.ec.europa.eu/organic-logo..

W skład jury oceniającego nadesłane prace weszli eksperci w dziedzinie ekologicznego rolnictwa i ekologicznej produkcji oraz uznani na skalę międzynarodową profesjonaliści w dziedzinie projektowania: Erik Spiekermann, dyrektor artystyczny i współwłaściciel agencji EdenSpiekermann z Niemiec; Riitta Brusila-Räsänen, wykładowca projektowania graficznego na uniwersytecie w Lapland (Finlandia); Szymon Skrzypczak, młody polski grafik, laureat konkursu na logo UE; Francuzka Elisabeth Mercier, dyrektor stowarzyszenia Agence BIO; Szwajcar Urs Niggli, dyrektor instytutu badań nad rolnictwem ekologicznym (FiBL); Czech Tom Václavík, ekspert ds. marketingu produktów ekologicznych i prezes międzynarodowego stowarzyszenia ekologicznego detalistów (International Organic Retailers Association); oraz Craig Sams, przewodniczący brytyjskiej organizacji ekologicznej Soil Association. W obradach wziął również udział Miguel Induráin – gwiazda kolarstwa, pięciokrotny zwycięzca Tour de France oraz dwukrotny zwycięzca Giro d’Italia. Obradom jury przewodniczył Rob Vermeulen, były prezes Pan-European Brand Design Association.

Nowe logo będzie stosowane dla wszystkich produktów ekologicznych w całej Unii Europejskiej począwszy od lipca 2010 r. W przeciwieństwie do już istniejącego i stosowanego dobrowolnie unijnego logo ekologicznego, nowe logo będzie obowiązkowo umieszczane na wszystkich wstępnie pakowanych produktach ekologicznych pochodzących z 27 państw członkowskich.  

Nowe logo będzie potwierdzeniem, że kupowane przez europejskich konsumentów produkty są ekologiczne, zaś ich jakość jest zgodna z normami Unii Europejskiej.

Więcej informacji na temat konkursu oraz zasad głosowanie znajduje się na stronie www.ec.europa.eu/organic-logo.

PRIMUM Public Relations

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.