NISSAN rozpoczyna nową erę w historii firmy – nową erę mobilności – Portal PR - 24PR




NISSAN rozpoczyna nową erę w historii firmy – nową erę mobilności

04.08.2009 Kategoria: MOTO. Autor: infopr

nissan_logoInauguracja nowej Globalnej Centrali Nissana to także symboliczna deklaracja zaangażowania firmy na rzecz ochrony środowiska i mobilności z zerową emisją

Nissan Motor Co., Ltd. wróciła do rodzinnej Jokohamy (Japonia), otwierając w tym mieście budynek nowej globalnej centrali, zaprojektowany pod kątem wymagań ochrony środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem obniżenia emisji CO2 i oszczędności energii.

Przy okazji uroczystego otwarcia nowego budynku, która odbyła się 2 sierpnia, firma zaprezentowała także model Nissan LEAF – pierwszy na świecie, oferowany w przystępnej cenie, samochód o zerowej emisji spalin, zaspokajający potrzeby realnej eksploatacji, takie jak możliwość przejechania ponad 160 kilometrów (100 mil) na jednym ładowaniu. Nissan LEAF zostanie wprowadzony na rynek w Japonii, USA i Europie pod koniec 2010 roku.

„Nie da się ukryć, że otwarcie nowej centrali to wydarzenie o znaczeniu symbolicznym” – powiedział Prezes i Dyrektor Zarządzający Nissana Carlos Ghosn. „Wracając do miasta, w którym firma Nissan została założona w 1933 roku uroczyście rozpoczynamy nową erę w historii przedsiębiorstwa i nową erę mobilności. To bardzo ważny dzień, w którym z nadzieją i pewnością spoglądamy w przyszłość”.

Oprócz prezesa Ghosna, w ceremonii otwarcia uczestniczył także były premier Japonii Junichiro Koizumi, gubernator Prefektury Kanagawa Shigefumi Matsuzawa oraz burmistrz Jokohamy Hiroshi Nakada.

Nowa siedziba centrali już została nagrodzona za parametry ekologiczne przez japońską organizację CASBEE (Kompleksowy System Oceny Efektywności Energetycznej Budynków), która przyznała budynkowi najwyższą „kategorię S”. W porównaniu z poprzednim budynkiem centrali Nissana w tokijskiej dzielnicy Ginza nowy obiekt emituje o 27 procent mniej CO2 i efektywniej wykorzystuje zasoby naturalne, co przyczynia się do oszczędności energii.

Nowy budynek zaprojektowany przez Yoshio Taniguchiego ma powierzchnię 80 000 metrów kwadratowych, 22 kondygnacje nadziemne i 2 poziomy podziemne. W biurach, których okna wychodzą na Port Jokohama będzie pracować 2800 osób.

Parter budynku jest zdominowany przez niesamowitą, zajmującą 4000 metrów kwadratowych „Nissan Gallery”, w której wystawionych jest ponad 30 pojazdów. Publicznym pasażem łączącym główny dworzec kolejowy w Jokohamie z „Nissan Walk” czyli kładką biegnącą przez drugie piętro galerii będzie przechodzić codziennie ponad 130 000 osób. Centralną część nowej siedziby stanowi także przylegający do galerii „Nissan Hall” z supernowoczesnym audytorium z miejscami nawet dla 600 osób.

Miejsca pracy w nowym budynku zostały zaprojektowane pod kątem zwiększenia możliwości współpracy i pracy zespołowej między różnymi grupami pracowników. W tym celu wyeliminowano możliwie jak najwięcej filarów i ścianek działowych, co sprzyja rozwijaniu stref nieformalnej współpracy i natychmiastowej wymiany pomysłów.

Ekologia
Zgodnie z firmowym podejściem do społecznej odpowiedzialności biznesu znanym jako „Blue Citizenship” („Niebieskie obywatelstwo”), nowa globalna centrala Nissana jest wyposażona w liczne rozwiązania proekologiczne:

1. Wykorzystanie naturalnego światła: Dzięki zastosowaniu elewacji kurtynowej oraz systemu aktywnego kierowania światłem słonecznym w centralnym kanale budynku, gromadzonego przez pięć baterii soczewek kondensorowych automatycznie śledzących ruch tarczy słonecznej, naturalne źródła światła są maksymalnie wykorzystane. Jednym z interesujących rozwiązań jest zastosowanie zewnętrznych żaluzji okiennych, które umożliwiają kontrolowanie ilości światła słonecznego docierającego do pomieszczeń, co pomaga nie tylko optymalnie wykorzystywać naturalne oświetlenie, ale także oszczędzać energię potrzebną do zasilania klimatyzacji.

2. Wykorzystanie świeżego powietrza i efektywny system klimatyzacji: Szkło o podwyższonych właściwościach izolacyjnych oraz żaluzje pozwalają regulować temperaturę wnętrza. Zużycie energii przez klimatyzację zależy od temperatury na zewnątrz. Specjalne przepustnice zainstalowane w elewacji automatycznie mierzą prędkość wiatru i wilgotność, regulując dopływ świeżego powietrza do budynku. Dodatkową oszczędność energii uzyskuje się poprzez wykorzystanie prądu wstępującego w centralnym kanale budynku i ograniczenie zużycia energii przez systemy wentylacyjne.

3. Ponowne wykorzystanie zasobów i zieleń: Deszczówkę oraz wodę z niektórych systemów odpływowych, w tym z kuchni, uzdatnia się i wykorzystuje ponownie do celów sanitarnych i podlewania roślin. Jeżeli uwzględnić zielony dach nad galerią, zieleń zajmuje łącznie 11% powierzchni obiektu.

4. System zarządzania energią budynku (BEMS): Budynek jest wyposażony w system automatyzujący i integrujący funkcje monitorowania zużycia energii i sterowania instalacją energetyczną w obiekcie.

5. Ograniczenie emisji CO2: Dzięki podwyższeniu ogólnej efektywności energetycznej budynku Globalna Centrala Nissana będzie emitowała o około 3800 ton CO2 mniej w porównaniu z budynkiem w Tokio (emisja CO2 w poprzedniej siedzibie centrali: 14 000 t/rok; emisja CO2 w nowej siedzibie: 10 200 t/rok).

„Nissan wraca do Jokohamy po 41 latach nieobecności. Nowa centrala jest mocnym symbolem naszego zaangażowania na rzecz ulepszania świata poprzez innowacje skupione na ludziach i trosce o naszą planetę” – powiedział Ghosn.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.