Potencjalne zagrożenia dla dzieci w internecie oczami rodziców – Portal PR - 24PR




Potencjalne zagrożenia dla dzieci w internecie oczami rodziców

05.08.2009 Kategoria: INTERNET. Autor: ipis

dzieciPornografia, drastyczne materiały, erotyka to, zdaniem rodziców najbardziej niebezpieczne dla dzieci treści w internecie. Aż 70 proc. respondentów za bardzo szkodliwe uważa również niesprawdzone strony z treściami edukacyjnymi – wynika z badania „Mądry Internet”, przeprowadzonego na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC.

Pornografia, drastyczne materiały, erotyka – to według niemal wszystkich internautów-rodziców, których dzieci korzystają internetu (odpowiednio 99, 91 i 85 proc.), najbardziej negatywne treści w sieci, z którymi mogą zetknąć się ich pociechy. Blisko 70 proc. respondentów twierdzi, że zagrożeniem są również niesprawdzone strony z treściami edukacyjnymi. Ograniczonym zaufaniem cieszą się komunikatory internetowe i serwisy społecznościowe, które są negatywnie oceniane przez co czwartego z badanych.

Badanie pokazuje także, że ogromna większość rodziców, posiadających dostęp do internetu (88 proc.) pozwala swoim dzieciom korzystać z sieci. Z kolei aż 75 proc. tych osób deklaruje, że monitoruje działania swoich pociech w internecie. Natomiast mniej niż połowa rodziców (45 proc.) blokuje dzieciom dostęp do stron z negatywnymi treściami!

– To, że o bezpieczeństwo dzieci w internecie należy dbać nie ulega najmniejszej wątpliwości. Nie musi to się jednak odbywać poprzez uniemożliwianie najmłodszym dostępu do sieci. Potwierdzeniem tego , że Netia dba o bezpieczeństwo swoich klientów w internecie jest m.in. uzyskanie w ostatnim czasie certyfikatu Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) „Bezpieczny Internet” – powiedziała Małgorzata Babik dyrektor ds. PR w Netii.

O badaniu „Mądry Internet”

Badanie „Mądry Internet” zostało przeprowadzone na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC w maju 2009 r., metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). W badaniu wzięło udział 1004 respondentów, stanowiących reprezentatywną grupę polskich internautów. Celem badania było stworzenie obrazu aktywności online polskich internautów oraz zbadanie ich opinii, dotyczącej różnych zachowań w Sieci.

Spośród respondentów badania „Mądry Internet” 21 procent posiada dzieci w wieku 5-15 lat. Wśród tej grupy zostało przeprowadzone badanie stosunku rodziców do aktywności dzieci w sieci.

***
Netia jest wiodącym alternatywnym operatorem telekomunikacyjnym, świadczącym m.in. usługi głosowe oraz szerokopasmowego Internetu klientom indywidualnym i biznesowym. Działa na bazie własnej infrastruktury oraz sieci TP.

źródło: Netia

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.