Siła sponsoringu sportowego – Portal PR - 24PR




Siła sponsoringu sportowego

03.11.2009 Kategoria: sponsoring. Autor: ipis

sporWedług danych Agencji Sport Business Associates współcześnie, wartość sponsoringu sportowego wynosi ponad 33mld USD rocznie. Podczas gdy w 1992 roku była to suma poniżej 10mld, a w 1999 roku poniżej 20mld USD. W Polsce wydatki na sponsoring sportowy sięgają niemal 1mld zł rocznie.

Moc sponsoringu

Dlaczego firmy z różnych branż są skłonne wydawać na ten cel tak duże pieniądze? Głównie ze względów wizerunkowych. Zyskują nie tylko poprzez promocję swojej marki wśród uczestników wydarzenia, ale przede wszystkim, zwłaszcza w przypadku największych imprez sportowych, poprzez ekspozycję logo podczas transmisji telewizyjnych. Tego typu inicjatywy stwarzają przedsiębiorstwu możliwość identyfikowania swojej marki z dyscypliną sportową czy konkretnym sportowcem. Jego sukcesy stają się również sukcesami firmy, szeroko komunikowanymi na zewnątrz.
W Polsce na wsparcie finansowe sportu pozwolić sobie mogą firmy o ugruntowanej pozycji na rynku. – Przemyślane i konsekwentnie realizowane działania sponsorskie to klucz do sukcesu – mówi Renata Rybka z firmy Baumit – Jednak równie ważne są śmiałe i nowatorskie pomysły. Od dwóch lat wspieramy finansowo rajdową załogę Baumit Rally Team, która w tym sezonie zdobyła kolejny mistrzowski tytuł. Sponsorujemy również wyprawę sportowo – eksploracyjną, Włochy – Monte Novegno Baumit, której celem jest przejście sportowe jaskini Abisso di Monte Novegno oraz eksploracja masywu z partnerem włoskim. Wyprawa odbędzie się w terminie 5-10 listopada 2009

Celowane działania

Podejmując działania sponsoringowe najważniejsze jest określenie celów jakie chcemy zrealizować. Kluczem do sukcesu jest świadomy dobór dyscypliny sportowej zgodnej z charakterystyką grupy docelowej firmy. Nie zaszkodzi też odrobina szczęścia oraz wyczucie czasu.

Sponsoring w trudnych czasach

W czasie kryzysu gospodarczego firmy zaczynają dokładnie analizować budżety w tym przede wszystkim koszty związane ze sponsoringiem. Wydane pieniądze na promocję zwrócą się i przyniosą zyski za kilka lat. Przedsiębiorstwa traktują sponsoring jako inwestycję, która w czasach prosperity będzie jednym z czynników decydującym o konkurencyjnej przewadze.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.