Wyszukiwarki i społeczności łączą siły – Portal PR - 24PR




Wyszukiwarki i społeczności łączą siły

10.11.2009 Kategoria: INTERNET. Autor: ipis

A8Wg najnowszych badań skuteczność kampanii promocyjnych wzrasta nawet o 40% jeżeli działania prowadzone są zarówno w wyszukiwarkach internetowych i na serwisach społecznościowych. Badania przeprowadzone przez conScore, GroupM i M80 wykazują, że internauci znacznie lepiej zapamiętują markę, jeżeli zetkną się z nią w obu typach serwisów internetowych.

O 1/5 wzrosła liczba zapytań w wyszukiwarkach dotyczących kampanii badanych marek, gdy internauci zapoznali się również z informacjami o brandzie za pośrednictwem zbieżnych z marką i branżą mediów społecznościowych – odsetek potwierdzających odpowiedzi wzrósł z 45% do 64%. Działania okazały się bardziej efektywne niż sam marketing prowadzony w wyszukiwarkach internetowych.
– Jeszcze lepsze efekty osiągano w grupie internautów, którzy bezpośrednio zapoznali się z marką za pośrednictwem serwisów społecznościowych, a następnie stykali się z linkami w wyszukiwarkach – mówi Adam Cuper z serwisu społecznościowego Elefanta.pl – 77% internautów wykorzystuje w tym przypadku linki sponsorowane.
Okazało się, że równoległe działania promocyjne zarówno na serwisach społecznościowych, jak również z wykorzystaniem linków sponsorowanych w wyszukiwarkach internetowych gwarantują większe zainteresowanie kampanią. Internauci byli prawie trzykrotnie bardziej skłonni poszukiwać informacji po zetknięciu się z przekazem promocyjnym w obu źródłach. Poza tym promocja zarówno w wyszukiwarkach jak i w sieciach powodowała wzrost wskaźników CTR-w prowadzonych kampaniach SEM o połowę.
– Dotychczas najczęstszym argumentem przemawiającym przeciwko kampaniom na serwisach społecznościowych były szacunkowe wyliczenia stopnia efektywności tych kampanii – uważa Adam Cuper z Elefanta.pl – Reklamodawcy otrzymują dane przemawiające nie tylko na rzecz serwisów społecznościowych, ale również prowadzenia kampanii internetowych wykorzystujących różnego rodzaju serwisy: tradycyjne portale, społeczności i wyszukiwarki.

Serwisy social bookmarkingowe będące skrzyżowaniem serwisów społecznościowych z wyszukiwarkami stają się atrakcyjną przestrzenią dla standardowych działań reklamowych, jak również przeprowadzaniu kampanii opierających się o polecenia stron i uczestnictwo w społecznościach. Internauci wybierają internesujące ich strony internetowe, które są polecane dalej w grupie użytkowników. Internauci określają swoje zainteresowania, dzięki czemu serwis może zaponować im strony, jak najbardziej zbliżone do preferencji internautów, również tych konsumenckich.

Praktycy.com

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.