Katowice – miasto wielkich wydarzeń – Portal PR - 24PR




Katowice – miasto wielkich wydarzeń

29.12.2009 Kategoria: Marka, Samorząd. Autor: ipis

Stolica województwa śląskiego obecna jest w prasie głównie za sprawą sportu oraz wydarzeń o charakterze kulturalnym i rozrywkowym. Takie wnioski płyną z raportu na temat wizerunku medialnego Katowic – kolejnej części cyklu „Stolice Regionów”, publikowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Znaczącą rolę w promocji Katowic odgrywa sport. Publikacje na ten temat stanowiły w roku 2008 aż 31% wszystkich materiałów prasowych, w których wymieniono nazwę stolicy województwa. Najchętniej pisano na temat drużyn piłki nożnej – GKS Katowice, Rozwój Katowice, MK Górnik Katowice, zespołu koszykówki AZS AWF Katowice, drużyn siatkówki AZS II Katowice i UKS PIK Katowice, piłki ręcznej AZS Katowice oraz zespołu hokejowego HC GKS Katowice. Prasa odnotowała również wybryki pseudokibiców.
Media na bieżąco relacjonowały wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, których głównym ośrodkiem był Spodek. Donoszono o koncertach Kazika Staszewskiego, Piotra Rubika, Dody, The Cure, Gorana Bregovića; Mayday oraz Gali Disco Polo. Informowano ponadto o Przeglądzie Filmów Górskich, II Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Operowej im. Adama Didura, Międzynarodowym Festiwalu Teatrów A PART, Rawa Blues Festival, Katowickim Karnawale Komedii, Festiwalu Winter Reggae.
Dziennikarze zauważyli również brak zainteresowania mieszkańców Katowic Rondem Sztuki. Przypisywano to brakowi odpowiedniej promocji obiektu.

Dużo uwagi mediów stolica województwa śląskiego zawdzięcza również jego mieszkańcom – reżyserowi i politykowi Kazimierzowi Kutzowi oraz architektom Tomaszowi Prokopowiczowi, Mariuszowi Komrausie i Aleksandrowi Bednarskiemu, którzy projektem napowietrznej promenady dla chorwackiego miasta Opatija zwyciężyli w międzynarodowym konkursie Europan. Prasa odnotowała ponadto nagrodę Red Dot przyznaną polskim projektantom z firmy MOHO Design.

Dziennikarze zwrócili również uwagę czytelników na planowane inwestycje: rozbudowę katowickiego Spodka, realizację centrum biurowego Silesia Atrium oraz modernizację dworca PKP. Informowano również o zamiarach inwestycyjnych dotyczących kopalni.

W porównaniu z innymi miastami wojewódzkimi Katowice częściej gościły na łamach prasy ogólnopolskiej – blisko 34% ogółu publikacji. Zdecydowanie najaktywniejszym tytułem ogólnopolskim była „Rzeczpospolita” (blisko 1800 artykułów), która wyraźniej niż w innych regionach Polski zdystansowała „Gazetę Wyborczą” (ponad 1000 publikacji). Spośród tytułów regionalnych najwięcej materiałów na temat Katowic opublikowała „Polska – Dziennik Zachodni”.

W 2008 roku na temat Katowic pisano blisko 54 tys. razy, co daje miastu siódmą pozycję wśród wszystkich ośrodków wojewódzkich. Katowice nieznacznie wyprzedziły Szczecin, poważnie ustąpiły zaś Gdańskowi. Siódme miejsce stolica województwa śląskiego zajmuje również pod względem średniej liczby kontaktów czytelnika prasy z nazwą miasta w ciągu roku (111). W tym przypadku Katowice plasują się za takimi ośrodkami jak Warszawa, Kraków, Poznań, Łódź, Gdańsk i Wrocław.

Najczęściej wymienianym w prasie w kontekście Katowic miastem powiatowym województwa były Gliwice, zaś we wszystkich przeanalizowanych materiałach prasowych najaktywniejszym ośrodkiem była Częstochowa. W dalszej kolejności wymieniano Bytom i Bielsko-Białą.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.