Nie główkuj – płać PayPass’em na stadionach Ekstraklasy – Portal PR - 24PR




Nie główkuj – płać PayPass’em na stadionach Ekstraklasy

11.12.2009 Kategoria: bankowość. Autor: ipis

karty_kredytWarszawa, 10 grudnia 2009 roku – Od połowy grudnia 2009 r. za bilety wstępu na sześć stadionów polskiej Ekstraklasy można płacić kartami zbliżeniowymi w technologii MasterCard PayPass.
Z wygody, jaką daje to rozwiązanie, będą mogli korzystać kibice na stadionach: Polonii Warszawa, Ruchu Chorzów, Lechii Gdańsk, Odry Wodzisław, GKS Bełchatów oraz Polonii Bytom. Aby zapłacić za wstęp na wybrany mecz od teraz wystarczy tylko w kasach wymienionych stadionów zbliżyć kartę MasterCard PayPass do specjalnego czytnika i następnie odebrać bilet. Na wybranych stadionach będzie można również płacić kartami PayPass w sklepach znajdujących się w obrębie kompleksu sportowego oraz w oficjalnych klubowych sklepach kibica. Docelowo MasterCard PayPass ma być technologią zintegrowaną z dotychczas funkcjonującymi Kartami Kibica.

„Wierzę, że akceptacja kart i urządzeń z technologią PayPass na stadionach Ekstraklasy to strzał
w dziesiątkę, hattrick ze względu na łatwość użycia, oszczędność czasu i bezpieczeństwo tego rozwiązania” – komentuje Krzysztof Drzyzga, new business development manager Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce. „Dzięki temu rozwiązaniu polskie kluby dołączają do takich gigantów, jak stadion Vfb Stuttgart, które już rozpoczęły akceptację PayPass. Jestem przekonany, że dzięki zaletom kart z technologią PayPass kibice będą mogli jeszcze łatwiej oddawać się temu, co na stadionach najważniejsze – bezcennym emocjom” – uzupełnia Drzyzga.

„Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie rozwiązań w oparciu o technologię MasterCard PayPass,
bo wiemy, że usprawni ona obsługę naszych kibiców przed meczami, a jednocześnie ułatwi im po prostu życie. W tej chwili na stadionach bezstykowo, czyli szybciej i wygodniej, będzie można zapłacić kartami wydanymi przez kilka polskich banków” – zapowiada Andrzej Rusko, prezes zarządu Ekstraklasy SA.

Karty i urządzenia płatnicze w technologii MasterCard PayPass można w tej chwili otrzymać
w następujących bankach: w Banku Zachodnim WBK, ING Banku Śląskim, w Alior Banku, mBanku, Multibanku i Polbanku.

PayPass™ jest zbliżeniowym sposobem płatności, szybszą i wygodniejszą niż gotówka metodą płacenia za codzienne drobne sprawunki. Żeby zapłacić za zakupy przy użyciu PayPass’a wystarczy zbliżyć kartę lub urządzenie (np. zawieszkę płatniczą lub telefon), wyposażone
w tę technologię do specjalnego czytnika PayPass™, bez konieczności szukania w kieszeni drobnych, podawania karty sprzedawcy, czy wkładania jej do czytnika. Zakupy z PayPass’em do kwoty 50 złotych nie wymagają podpisu, ani wstukania kodu PIN, co jeszcze bardziej przyspiesza przebieg transakcji. PayPass jest idealnym rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie szybkość transakcji ma kluczowe znaczenie, czyli w barach i restauracjach szybkiej obsługi, drogeriach, na stacjach benzynowych, przy automatach z napojami, w kinach, komunikacji miejskiej, na stadionach, czy w taksówkach.

Technologię PayPass akceptują na świecie m.in. takie organizacje sportowe jak amerykański klub futbolowy Baltimore Ravens, klub NFL Chicago Bears’, czy wspomnianym już stadionie Vfb Stuttgart. W Polsce karty zbliżeniowe w technologii PayPass akceptują oprócz stadionów Ekstraklasy m.in. sieć restauracji McDonald’s, kawiarnie coffeeheaven, multipleksy Multikino, sklepy Żabka, księgarnie Empik.

Główne fakty z historii rozwoju technologii MasterCard PayPass w Polsce

• Grudzień 2007 r. – Bank Zachodni BZ WBK rozpoczyna wydawanie kart zbliżeniowych
w technologii MasterCard PayPass, karty są akceptowane
w restauracjach sieci McDonald’s.
• Marzec 2008 r. – karty zbliżeniowe PayPass akceptowane w salonikach prasowych RUCH
• Lipiec 2008 r. – PayPass oficjalnym środkiem płatniczym na Open’er Festiwal
i Coke Live Festiwal
• Sierpień 2008 r. – klienci Coffeeheaven i Multikina mogą płacić PayPass-em
• Październik 2008 r. – sieć sklepów Żabka wyposażona w czytniki kart zbliżeniowych
• Październik 2008 r. – PayPass dla studentów SGH
• Luty 2009 r. – PayPass w księgarniach Empik
• Luty 2009 r. – ING Bank Śląski rozpoczyna wydawanie kart debetowych Maestro PayPass
• Czerwiec – wrzesień 2009 r. – karta PayPass Alter kART oficjalnym środkiem płatniczym
na imprezach masowych: Selektor Festival, Heineken Open’er Festival oraz Coke Live Music Festival.
• Czerwiec 2009 r. – Alior Bank rozpoczyna wydawanie kart kredytowych z technologią PayPass.
• Październik 2009 r. – sieć taksówek Wawa Taxi wyposaża swoje samochody w zintegrowany system pozwalający na akceptowanie transakcji kartami PayPass
• Listopad 2009 r. – mBank wprowadza do swojego portfolio karty MasterCard i Maestro wyposażone w technologię PayPass
• Listopad 2009 r. – rusza wspólna promocja płatności zbliżeniowych PayPass – McDonalds
i MasterCard
• Listopad 2009 r. – PayPass trafia do oferty Multibanku
• Listopad 2009 r. – wdrożenie naklejek płatniczych w technologii PayPass zapowiadają ING Bank Śląski oraz Polbank

Kontakt dla prasy:
Magdalena Kramska-Kink, 022 210 12 89; 0693 428 022, mkramska@webershandwick.com

MasterCard® PayPass™ jest zbliżeniowym sposobem płatności, zapewniającym Konsumentom szybką
i wygodną alternatywę dla gotówki przy płaceniu za codzienne drobne sprawunki. Technologia PayPas może być łatwo dodana do jakiejkolwiek karty/rachunku MasterCard®, czy też Maestro®. W celu dokonania zapłaty, Klient zbliża tylko kartę lub urządzenie (np. specjalną zawieszkę płatniczą) do specjalnego czytnika PayPas, bez konieczności szukania w kieszeni drobnych, podawania karty sprzedawcy czy wkładania karty. Zakupy
w systemie PayPass do kwoty 50 złotych nie wymagają podpisu, co jeszcze przyspiesza przebieg transakcji. PayPass pozwala też na staranniejsze kontrolowanie wydatków niż gotówka. PayPass jest rozwiązaniem idealnym w środowiskach szybkich płatności, gdzie prędkość transakcji ma kluczowe znaczenie, takich jak bary i restauracje szybkiej obsługi, drogerie, stacje benzynowe, automaty z napojami itp., sklepy detaliczne, obiekty sportowe, kina, systemy transportu, taksówki i parkingi.

Na koniec trzeciego kwartału 2009 r. było ponad 66 milionów kart i urządzeń PayPass w ponad 174 000 punktach sprzedaży na świecie. Trwa obecnie wiele procesów wdrożeniowych i pilotażowych w 32 krajach,
w tym Australii, Brazylii, Kanadzie, Chinach, Czechach, Francji, Węgrzech, Niemczech, Indonezji, Włoszech, Japonii, Korei, Libanie, Tajwanie, Tajlandii, Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Indiach, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej.

O Ekstraklasa S.A.
Ekstraklasa SA jest spółką akcyjną, założoną 14 czerwca 2005 roku w wyniku umowy pomiędzy PZPN,
a klubami piłkarskimi uczestniczącymi w rozgrywkach pierwszej ligi, które były inicjatorem powołania ligi zawodowej. Akcjonariuszami spółki jest 16 klubów najwyższej klasy rozgrywkowej (każdy 5,8% akcji), posiadający ogółem 92,8% akcji spółki; pozostałymi 7,2% akcji dysponuje PZPN. Podstawowe cele Ekstraklasy SA: rozwój profesjonalnego współzawodnictwa w piłce nożnej poprzez zarządzanie rozgrywkami Ekstraklasy; wprowadzanie nowoczesnych standardów obowiązujących w ligach zachodnich i generowanie możliwie największych wpływów dla klubów; wprowadzanie standardów i rozwiązań zapewniających transparentność w zarządzaniu piłką profesjonalną; promocja ligi – zwiększanie zainteresowania rozgrywkami wśród obecnych i potencjalnych kibiców piłki nożnej; efektywne podnoszenie kwalifikacji zawodowo-menadżerskich pracowników klubów.
www.ekstraklasa.org

O MasterCard Europe
MasterCard Europe to niezależna jednostka biznesowa odpowiedzialna za zarządzanie biznesem MasterCard Worldwide w Europie. Centrala MasterCard Europe mieści się w Waterloo, w Belgii. MasterCard Europe działa poprzez przedstawicielstwa w 51 państwach Europy, aż po wschodnie granice Rosji. Poprzez sieć lokalnych biur, MasterCard Europe jest w stanie rozpoznawać i odpowiadać na potrzeby klientów na różnorodnych rynkach
w całej Europie, pozwalając im prowadzić biznes na ich własny sposób, w ich rodzimym języku.

O MasterCard Worldwide
MasterCard Incorporated przyczynia się do rozwoju światowego handlu, jako system zapewniający niezbędne połączenia pomiędzy instytucjami finansowymi, przedsiębiorstwami, użytkownikami kart i punktami handlowo-usługowymi na całym świecie. Jako franczyzodawca, instytucja przetwarzająca transakcje i doradcza, MasterCard rozwija i zapewnia rozwiązania płatnicze, przetwarza około 21 miliardów transakcji rocznie, dostarcza nowatorskie na rynku analizy sektora kart płatniczych i usługi doradcze, które wspierają rozwój biznesu współpracujących banków i punktów handlowo-usługowych. Poprzez rodzinę swoich marek, obejmującą MasterCard®, Maestro® i Cirrus®, MasterCard Worldwide obsługuje konsumentów
i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.mastercard.com

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.