Podsumowanie roku 2009 – roku wprowadzenia Dura-Track na rynek – Portal PR - 24PR




Podsumowanie roku 2009 – roku wprowadzenia Dura-Track na rynek

23.12.2009 Kategoria: Wieści za spółek. Autor: ipis

Zbliża się koniec roku 2009 – roku, w którym na rynku pojawił się jeden z bardziej innowacyjnych polskich wynalazków – system drogowy Dura-Track. Grudzień jest najlepszym czasem na bilans całorocznej działalności i ustalenie priorytetów na kolejne dwanaście miesięcy. Stał się też pretekstem do krótkiego podsumowania obecności systemu drogowego Dura-Track w sprzedaży.

Kilka słów o wynalazku
System drogowy Dura-Track służy do stabilizacji podłoża w transporcie technologicznym. Jego podstawowym elementem konstrukcyjnym jest stalowa płyta ażurowa (kratownica), której unikalna budowa powoduje stabilizowanie jej pod wpływem obciążenia na gruncie nieutwardzonym takim jak torf, błoto, mokry piasek, umożliwiając trakcję sprzętu transportowego i budowlanego. System posiada wysoką nośność, jest niezwykle wytrzymały, nadaje się do wielokrotnego użytku, jest ekologiczny, a jego układanie nie wymaga specjalistycznego przygotowania gruntu. Jest też łatwy w demontażu. System Dura-Track znajduje zastosowanie jako system drogowy, konstrukcyjny, asekuracyjny czy ratowniczy. Właścicielem patentu i wzoru użytkowego jest firma INTERGEO Real Estate Development Sp. z o.o.

Trochę historii
Pierwszy prototyp płyty drogowej Dura-Track został wykonany w 2008 roku. Wtedy też rozpoczęły się testy terenowe na gruntach torfowych. W trakcie kolejnych miesięcy prowadzone były dalsze obliczenia i prace nad modyfikacją kratownicy, co zaowocowało ulepszeniami i powstaniem ostatecznej wersji, będącej obecnie w stałej sprzedaży.

Targi branżowe
Wprowadzeniu produktu na rynek latem tego roku, towarzyszyła szeroka akcja marketingowa i informacyjna. System Dura-Track został wyróżniony w konkursie „Liderzy Branży Infrastruktury” podczas targów EXPO SILESIA w Sosnowcu (10-12 września). Cieszył się też dużym zainteresowaniem firm podczas 22 edycji targów energetyki ENERGETAB w Bielsku-Białej. System był prezentowany także podczas październikowych targów INFRASTRUKTURA 2009 w Warszawie. System drogowy Dura-Track został też zgłoszony do konkursu TopBuilder 2010. Laureatów poznamy już w styczniu podczas pierwszego dnia Międzynarodowych Tragów Budowlanych BUDMA w Poznaniu.

Sieć dealerska
Podjęte działania spowodowały wzrost świadomości klientów w kwestii przydatności systemu Dura-Track. Przełożyło się to bezpośrednio na zwiększoną sprzedaż elementów systemu, a także na budowę sieci dealerskiej sprzedaży – zarówno w kraju, jak i za granicą. Obecnie system Dura-Track jest dystrybuowany na terenie środkowej Polski przez spółkę ASBUD z Łagowa. Poza granicami Polski za sprzedaż elementów systemu odpowiada Dura-Track Ltd. UK. (Wielka Brytania i Irlandia) oraz podlegająca jej spółka prowadząca sprzedaż na terenie Portugalii, Hiszpanii oraz Belgii.

Testy
System Dura-Track jest testowany w dużych firmach drogowych i przemysłowych w celu uzyskania opinii użytkowników wpływających na kierunek udoskonalania systemu pod względem technicznym i użytkowym. Testy są prowadzone permanentnie w celu bieżącej kontroli jakości danej partii produktów oraz oceny wytrzymałości elementów systemu Dura-Track podczas użytkowania w różnych warunkach wynikających ze specyfiki pracy danej firmy testującej.

Badania naukowe
Na przełomie października i listopada system Dura-Track objęty został trzyletnimi badaniami konstrukcyjno-wytrzymałościowymi – jako innowacyjny polski produkt – prowadzonymi przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie.

Plany na przyszłość
Priorytetami na rok 2010 są utrzymanie wysokiej jakości wykonania elementów systemu oraz zoptymalizowanie terminów realizacji zamówień. Najważniejszym celem biznesowym firmy jest rozwój sieci sprzedaży, zarówno w kraju jak i za granicą, promocja znaku handlowego i nazwy Dura-Track oraz intensyfikacja sprzedaży systemu w oparciu o analizę potrzeb odbiorcy. Służyć temu mają miedzy innymi cyklicznie prowadzone testy systemu w zróżnicowanych warunkach terenowych, a także kampania reklamowa w Internecie oraz czasopismach branżowych. Życzymy sobie żeby kolejny rok był co najmniej tak samo udany jak obecny. Mamy nadzieję, że kolejni klienci nam zaufają, a my jesteśmy pewni, że sprostamy ich oczekiwaniom – stwierdza inż. Jarosław Pazder Menadżer Projektu DURA-TRACK.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.