Media lokalne coraz odważniej wykorzystują Internet – Portal PR - 24PR




Media lokalne coraz odważniej wykorzystują Internet

07.01.2010 Kategoria: media. Autor: ipis

Wydawcy prasowi walczą z odpływem czytelników odważniej wykorzystując nowe media i fakt, że czytelnicy nadal ufają prasie lokalnej. Wydawca Dziennika Polskiego zaprezentował właśnie nowy portal gazety.
Mimo konkurencji jaką Internet stanowi dla „starych mediów”, gazety lokalne nadal dysponują istotnymi zaletami: to im w największym stopniu ufają odbiorcy i to one zatrudniają dziennikarzy tworzących unikatowe treści na temat wydarzeń najbliższych czytelnikom. Część lokalnych mediów stara się wykorzystać te zalety stawiając na wzajemne uzupełnianie się tytułu papierowego i elektronicznego. Taka synergia to m.in. element strategii Wydawnictwa Jagiellonia, które uruchomiło właśnie nowy serwis internetowy Dziennika Polskiego. Za jego realizację odpowiada internet software house Empathy.
Przeprowadzone w USA badania pokazują, że mimo spadającej liczby czytelników prasy drukowanej, zdecydowana większość Amerykanów nadal w największym stopniu ufa prasie lokalnej. W wersji drukowanej lub online czyta ją nadal prawie 90% Amerykanów. Co istotne, w porównaniu do internetowych serwisów informacyjnych i blogów, dwukrotnie więcej respondentów postrzega gazety lokalne jako wiarygodne źródło informacji. Dziennikarze w nich zatrudnieni pozostają także głównymi dostawcami treści na temat wydarzeń lokalnych. (wg badania New Harris Interactive Poll http://news.newspaperproject.org/2009/04/new-research-finds-newspapers-are.html )
Krakowskie Wydawnictwo Jagiellonia stara się wykorzystać wszystkie te zalety mediów lokalnych i połączyć z możliwościami oferowanymi przez nowe technologie. Stworzony przez Empathy nowy portal e-dp.pl nie jest skierowany wyłącznie do czytelników papierowego wydania Dziennika Polskiego. Przeciwnie, wydawnictwo dąży do dotarcia do internautów, którzy nie czytają papierowego wydania ani nie korzystali do tej pory z internetowego serwisu DP. Stworzenie nowej wersji portalu było podyktowane chęcią sprostania rosnącym wymaganiom czytelników oraz potrzeby posiadania narzędzia umożliwiającego właściwą ekspozycję i sprzedaż treści przygotowywanych przez Wydawnictwo.
– Jednym z ważnych założeń przy tworzeniu nowego portalu DP było maksymalne ułatwienie internautom dostępu do dotychczasowych publikacji wydawnictwa – mówi Bartosz Gil, project manager w Empathy – Projekt obejmował m.in. stworzenie nowej struktury dla liczącego około miliona artykułów archiwum.
Równolegle z nowym portalem powstała jego specjalna wersja przeznaczona dla urządzeń mobilnych dostępna pod adresem m.e-dp.pl. Nowy portal Dziennika Polskiego jest ściśle związany z innym projektem zrealizowanym przez Empathy dla Wydawnictwa Jagiellonia – serwisem ogłoszeniowym Grosik24.pl.
– Nasza strategia polega na inwestycji w atrakcyjne treści oraz ich promocję – wyjaśnia Wacław Widomski, menedżer portalu Dziennika Polskiego – W najbliższym roku chcemy znacząco zwiększyć ilość użytkowników witryny oraz poziom przychodów ze sprzedaży treści, reklamy oraz publikacji ogłoszeń. Jesteśmy przekonani, że w najbliższych latach to one w dużej części zastąpią przychody z publikacji w wydaniach papierowych.
Papierowe wydanie Dziennika Polskiego sprzedaje się średnio w ilości 42 tysięcy egzemplarzy. Portal internetowy odwiedza z kolei około 188 tysięcy użytkowników miesięcznie. Kilkanaście procent z nich wykupuje dostęp do płatnych treści.

Empathy Interactive

Podobne wpisy:

Tagi:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.