Przełom 2009/2010 roku okresem wzmożonego zapotrzebowania na usługi assistance – Portal PR - 24PR




Przełom 2009/2010 roku okresem wzmożonego zapotrzebowania na usługi assistance

09.01.2010 Kategoria: MOTO, Ubezpieczenia. Autor: ipis

Z danych Inter Partner Assistance wynika, że ciężkie warunki pogodowe oraz wzmożony przedświąteczny ruch na drogach przyczyniły się do wzrostu liczby awarii oraz wypadków. Co zrobić, aby sytuacja z grudnia nie powtórzyła się podczas kolejnych ataków zimowej pogody?

W ubiegłym miesiącu w centrum operacyjnym Inter Partner Assistance odnotowano gwałtowny wzrost liczby zgłoszeń związanych z kolizjami i awariami samochodów w naszym kraju. Statystyki prowadzone przez IPA, lidera assistance komunikacyjnego w Polsce, pokazują, że liczba telefonów z prośbą o pomoc, w porównaniu z grudniem 2008 roku, wzrosła o 29%. Najwięcej zgłoszeń Inter Partner Assistance odnotowało 18 i 21 grudnia. Na początku nowego roku odnotowano kolejny stopniowy wzrost liczby połączeń. Jakie były przyczyny tak dużego zapotrzebowania na usługi assistance?

„Nagły wzrost wypadków, zwłaszcza w okresie przedświątecznym, wiązał się ze wzmożonym ruchem na drogach. Ludzie przygotowując się do Świąt Bożego Narodzenia, jak co roku tłumnie ruszyli do sklepów.” – tłumaczy Marzena Chacińska, Dyrektor Działu Operacyjnego w Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Przedświąteczne zakupy spowodowały, że na drogach pojawiło się bardzo dużo samochodów, przez co tworzyły się korki i rosła liczba wypadków i kolizji. Dodatkowo poruszanie się autem utrudniała niesprzyjająca pogoda. W połowie grudnia intensywne opady śniegu sparaliżowały duże miasta, a ujemne temperatury spowodowały, że ulice zamieniły się w lodowiska. Te czynniki w największym stopniu przyczyniły się do wzrostu zgłoszeń spraw assistance i telefonów od kierowców, którzy potrzebowali pomocy.”

Z danych Inter Partner Assistance wynika, że wzrost liczby wypadków w stosunku do analogicznego okresu w 2008 wyniósł 26%. Największa fala kolizji nastąpiła w dniach: 21, 22 oraz 23 grudnia. Spadek zgłoszeń firma zanotowała dopiero w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Wraz z masowymi powrotami z Sylwestra liczba kolizji ponownie wzrastała.

„W grudniu telefony w naszym Centrum Operacyjnym dzwoniły niemalże non-stop. Wzrost liczby zgłoszeń pokazuje, że coraz więcej osób jest świadomych, że wykupując ubezpieczenie może liczyć na kompleksową pomoc assistance.” – mówi Marzena Chacińska, Dyrektor Działu Operacyjnego w Inter Partner Assistance Polska S.A.

Warto wyciągnąć wnioski

Według danych Inter Partner Assistance, w skutek nagłego pogorszenia pogody najbardziej wzrosła liczba awarii samochodów. W grudniu 2009 było ich łącznie o 74%. więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku. Najwięcej problemów technicznych odnotowano przed świętami – od 17 do 23 grudnia.

„Przyczyną był często brak przygotowania pojazdu do nowych warunków pogodowych. Przy ujemnych temperaturach kierowcy zazwyczaj mieli problemy z akumulatorem, zamarzniętą wodą w paliwie oraz przebiciami w obwodach elektrycznych.” – wyjaśnia Marzena Chacińska z Inter Partner Assistance.

Co zrobić aby takie przykre niespodzianki nie powtórzyły się podczas następnych zawirowań pogodowych?

„Podstawą uniknięcia niepotrzebnych awarii jest przygotowanie samochodu do zimowych warunków.” – radzi Jerzy Bieda, Doradca Prezesa Zarządu Inter Partner Assistance Polska SA – „Aby uchronić się przed problemami z akumulatorem, należy kontrolować poziom elektrolitu. Z kolei by uniknąć zamarzania wody w paliwie, powinniśmy tankować paliwo w renomowanych stacjach. Można stosować także preparaty wiążące wodę w paliwie. Są one dostępne na stacjach benzynowych i w sklepach motoryzacyjnych. Nawet przy niewielkim nakładzie pracy można zapobiegać przykrym problemom technicznym.”

W przypadku gdy nasze auto już odmówi nam posłuszeństwa, czy w razie zdarzenia drogowego, możemy skorzystać z naszego pakietu assistance. Usługi pomocowe tego typu są coraz częściej dodawane zarówno do ubezpieczeń komunikacyjnych AC, ale również do obowiązkowego OC. Warto więc zapoznać się dokładnie ze swoją polisą ubezpieczeniową, aby sprawdzić jakie świadczenia nam przysługują i w co powinniśmy zrobić aby z nich skorzystać.

****************************
Inter Partner Assistance (www.ipa.com.pl) to marka należąca do Grupy AXA Assistance wchodzącej z kolei w skład Grupy AXA. Inter Partner Assistance Polska świadczy usługi od 1994 roku w sektorze podmiotów instytucjonalnych (działalność o charakterze B2B2C). Zasięgiem Grupa AXA Assistance obejmuje cały świat, posiadając swoje filie w ponad 30 krajach, a w pozostałych – sieć korespondentów. Inter Partner Assistance Polska zapewnia swoim klientom kompleksowe rozwiązania assistance w Polsce i za granicą – poza assistance medycznym, podróżnym i prawnym także assistance samochodowy, assistance domowy, szeroką gamę produktów związanych z ochroną zdrowia, pakiety świadczeń informacyjnych i usługowych o charakterze lifestyle, specjalistyczne usługi likwidacji szkód ubezpieczeniowych i wiele innych związanych z niesieniem pomocy i informacji potrzebnych na co dzień. Obecnie pod ochroną spółki, za pośrednictwem jej klientów korporacyjnych, znajduje się około 5 milionów Polaków. Polityka jakościowa Inter Partner Assistance Polska kształtowana jest w oparciu o metodę Six Sigma (AXA Way).

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.