Bitwa o klienta na polskim rynku triple play – Portal PR - 24PR




Bitwa o klienta na polskim rynku triple play

16.02.2010 Kategoria: Telekomunikacja. Autor: ipis

„O tym, że usługi telekomunikacyjne sprzedawane w pakietach są znacznie tańsze od pojedyńczych polscy klienci wiedzieli już od dawna. Teraz w coraz większym stopniu zaczynają naprawdę mieć do nich dostęp.

Operatorzy telewizji kablowych, wiodący prym na polskim rynku triple play, coraz bardziej odczuwają presję konkurencji ze strony telekomów i operatorów satelitarnych. Do gry w tym intratnym segmencie śmielej wkracza m.in. Telekomunikacja Polska SA, poszerzając swoją ofertę telewizyjną i znacząco przyspieszając prędkość internetu. Inne telekomy również chcą wywalczyć kawałek tortu z tego, coraz bardziej zatłoczonego, rynku. Telefonia Dialog w trzech miastach w Polsce Zachodniej i Centralnej planuje uruchomienie usług multimedialnych i internetowych na bazie technologii fiber-to-the-home, umożliwiającej transfer danych z prędkością do 1 Gb/s.

Nowe inwestycje telewizji kablowych mają być sposobem na zwiększenie udziałów w rynku. W grę wchodzi przede wszystkim modernizacja sieci oraz rozbudowa pakietu usług dodanych, takich jak VoD, PVR czy kanały HD. Inwestycje w usługi dodane są obecnie kluczowym elementem walki konkurencyjnej. Zainwestowanie wysokiej kwoty (500 mln zł) w rynek przez pięciu najważniejszych operatorów kablowych może zadecydować o uzyskaniu niewielkiej przewagi nad telekomami i platformami satelitarnymi. Z drugiej strony nie należy zapominać, że usługi te są już od dawna dostępne w ofertach niektórych operatorów (np. VoD w TP czy telewizji „n”), a zatem większość telewizji kablowych w tym wypadku może być traktowana raczej jako naśladowcy niż pionierzy.

Podczas gdy kablówki z telekomami będą toczyć bój o najmniejszy nawet kawałek rynku na terenach zurbanizowanych, dla Cyfrowego Polsatu istotnym targetem będą również małe miasteczka i wioski. Obecnie ten operator jest największym dostawcą usług cyfrowej telewizji satelitarnej na wymienionych obszarach, a w drugim kwartale zaoferuje usługi łączone: telewizję z szerokopasmowym internetem bezprzewodowym. W ciągu najbliższego roku planuje także wprowadzenie usług telefonii VoIP. Taka strategia, podparta wykorzystaniem znanej marki, pozwoli na skuteczne powiększanie liczby odbiorców.

Niewątpliwie na polskim rynku triple play w ciągu najbliższych dwóch lat możemy spodziewać się interesujących posunięć ze strony każdego z dużych operatorów. Jedno jest pewne: na wojnie pomiędzy kablówkami, telekomami i operatorami telewizji satelitarnej najbardziej skorzystają klienci, którzy otrzymają dostęp do szerokiej oferty usług triple play po konkurencyjnych cenach.”

Edyta Kosowska jest analitykiem zespołu Information and Communication Technologies w warszawskim oddziale Frost & Sullivan. Zajmuje się analizą trendów na rynku ICT w Europie Środkowej i Wschodniej.

Jeżeli chcieliby Państwo uzyskać więcej informacji na temat rynku telecom w Polsce lub w regionie CEE, prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, na adres joanna.lewandowska@frost.com.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.