SMART polskim oraz światowym liderem w kategorii tablic interaktywnych w 2009 r. – Portal PR - 24PR




SMART polskim oraz światowym liderem w kategorii tablic interaktywnych w 2009 r.

18.02.2010 Kategoria: Wieści za spółek. Autor: ipis

Klienci z całego świata, w tym z Polski, wybierają markę SMART
Warszawa, 16 lutego 2010 r. – Firma SMART Technologies ogłosiła, że jej produkty były najchętniej wybieranymi tablicami interaktywnymi w Polsce w 2009 roku. Całościowy udział firmy w polskim rynku w 2009 roku wyniósł 38,81% (w porównaniu z 24.01%. w 2008 roku), natomiast w czwartym kwartale 2009 roku wzrósł on do 60,67%. Miniony rok udowodnił, że rynek tablic interaktywnych na świecie, w tym także w Polsce, jest dynamicznie rozwijającym się sektorem w obszarze nowych technologii.
Firma SMART Technologies utrzymała także czołową pozycję na świecie w kategorii tablic interaktywnych. Jej udziały w tym rynku sięgnęły w 2009 r. 48,2%. Jak podaje niezależna, globalna firma badawcza Futuresource Consulting, która od ponad dziewięciu lat śledzi sprzedaż tablic interaktywnych, SMART osiągnął w tym segmencie w 2009 r. udziały ponad dwukrotnie wyższe niż bezpośredni konkurent , sprzedając ponad 360 tys. tablic SMART Board™. Wynik ten jest nowym rekordem, o ponad 60 tys. sztuk lepszym od również rekordowej sprzedaży w 2008 r. Firma utrzymała znakomitą sprzedaż tablic interaktywnych SMART Board na terenie Stanów Zjednoczonych, gdzie nabywców znalazło niemal 200 tys. urządzeń, co przełożyło się na 60,9% udział w tej kategorii produktów. SMART utrzymał także solidne udziały w swojej kategorii we wszystkich głównych regionach geograficznych na świecie. Firma jest czołowym dostawcą tablic interaktywnych w Ameryce Północnej, Łacińskiej i Południowej, uzyskując 61,8% rynku, w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), gdzie zanotowała udziały na poziomie 41,6%, a także w rejonie Azji i Pacyfiku, gdzie jej udziały sięgnęły 23,3%. Firma może też pochwalić się udziałami w kategorii produktowej równymi 82,5% w Kanadzie, 77,9% w Meksyku, 63,5% w Wielkiej Brytanii i 58,3% w Australii.
Futuresource podaje, że całkowita wartość sprzedaży w skali globalnej w kategorii tablic interaktywnych przekroczyła 1 mld USD. Wszyscy producenci łącznie sprzedali w 2009 r. 747 572 tablic, czyli o niemal 34% więcej niż rok wcześniej. Futuresource przewiduje również, że sprzedaż tablic interaktywnych w 2010 r. zbliży się do jednego miliona, czyli będzie o 27% wyższa niż w 2009 r. Obecnie na świecie zainstalowanych jest 2,78 miliona tablic, co odpowiada mniej więcej siedmiu procentom wszystkich klas lekcyjnych. Futuresource prognozuje silny wzrost tego rynku w ciągu czterech najbliższych lat – liczba działających tablic w skali świata powinna sięgnąć 7,3 miliona, co znaczyć będzie, że do 2013 r. trafią one do 20% sal lekcyjnych. Na świecie działa około 1,5 miliona tablic interaktywnych SMART Board, z których codziennie korzysta ponad 30 milionów uczniów.
„Raport Futuresource za 2009 r. pokazuje, że ludzie zajmujący się różnymi dziedzinami coraz częściej doceniają zalety tablic interaktywnych” – mówi Nancy Knowlton, CEO firmy SMART. „W miarę wzrostu sprzedaży klienci na całym świecie nadal wybierają markę SMART. Zawdzięczamy to naszemu stałemu dążeniu, aby oferować użytkownikom najskuteczniejsze i łatwe w obsłudze rozwiązania edukacyjne
i biznesowe”.
O SMART Technologies:
Od kiedy w 1991 roku SMART Technologies wprowadził swoją pierwszą dotykową tablicę interaktywną SMART Board™, firma rozpoczęła tradycję tworzenia innowacyjnych, łatwych w obsłudze rozwiązań, które zapewniły jej ogólnoświatową rozpoznawalność i zaufanie klientów. To właśnie tej tradycji SMART Technologies zawdzięcza swoją obecną pozycję globalnego lidera rynku tablic interaktywnych oraz strategiczną współpracę z Intel Corporation. Stale rozszerzana linia produktów SMART sprawiła, że praca zespołowa oraz skuteczne nauczanie oparte na technologiach interaktywnych są dostępne dla milionów ludzi na całym świecie.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.