7 mln zł za rozmawianie przez telefon komórkowy podczas jazdy – Portal PR - 24PR




7 mln zł za rozmawianie przez telefon komórkowy podczas jazdy

20.04.2010 Kategoria: PRAWO. Autor: ipis

Jak pokazują dane Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji w 2009 roku 35 720 kierowców ukarano za rozmawianie przez telefon komórkowy trzymany przy uchu. Mandat za to wykroczenie wynosi 200 złotych, co oznacza, że Polacy zapłacili w sumie 7 144 000 złotych. W ramach kampanii społecznej „Dajemy Ci wolną rękę” zainaugurowanej w listopadzie 2009 roku prowadzona jest akcja edukacyjna, której celem jest zachęcanie kierowców do korzystania z alternatywnych i dozwolonych przez prawo rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo na drodze. Przykładowo koszt prostego zestawu głośnomówiącego wynosi już 200 złotych, a więc tyle ile mandat.
Problem rozmawiania przez telefon komórkowy trzymany w ręku podczas jazdy samochodem jest z roku na rok coraz poważniejszy. Dla porównania, w 2007 roku za prowadzenie ze słuchawką przy uchu ukarano 17 857 osób, rok później – już 23 736. Oznacza to dwukrotny wzrost liczby ukaranych z tego tytułu osób w ciągu zaledwie dwóch lat.
Jak zauważył mł. insp. Marek Konkolewski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji „Zatrzymani kierowcy to zaledwie ułamek wszystkich rozmawiających przez telefon trzymany przy uchu. W rzeczywistości jest ich o wiele więcej.”
Potwierdzają to badania przeprowadzone przez instytut SMG/KRC Millward Brown (listopad 2009 r.) w ramach kampanii „Dajemy Ci wolna rękę”. 59% polskich kierowców ma w zwyczaju korzystanie z telefonów komórkowych w czasie prowadzenia samochodu, z czego aż 67% rozmawiając przez telefon trzyma go przy uchu.
Co więcej kierowcy, oprócz rozmawiania przez telefon, wykonują też szereg innych czynności w czasie prowadzenia auta, np. czytają książki, piszą wiadomości tekstowe, odpisują na maile, palą papierosy, a nawet poprawiają makijaż.
Więcej informacji: www.dajemyciwolnareke.pl

Firma Nokia
Firma Nokia stawia sobie za cel łączenie ludzi. Tworzymy zaawansowane technologie i spersonalizowane serwisy, które umożliwiają naszym użytkownikom dostęp do tego, co dla nich najważniejsze. Każdego dnia ponad 1.2 mld ludzi kontaktuje się ze sobą dzięki urządzeniom Nokia – korzystając z telefonów komórkowych, zaawansowanych smartfonów lub wyspecjalizowanych komputerów mobilnych. Obecnie firma Nokia oferuje szerokie portfolio produktów wzbogaconych o innowacyjne usługi dostępne poprzez platformę Ovi (www.ovi.com). Wśród nich wymienić można muzykę, mapy, aplikacje mobilne, pocztę email i wiele innych. Ponadto należąca do Nokia firma NAVTEQ jest liderem wszechstronnych map cyfrowych i usług nawigacyjnych, a Nokia Siemens Networks dostarcza sprzęt, rozwiązania i usługi operatorom sieci telekomunikacyjnych.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.