Co druga maszyna do szycia sprzedana w Polsce to Łucznik – Portal PR - 24PR




Co druga maszyna do szycia sprzedana w Polsce to Łucznik

27.04.2010 Kategoria: Handel. Autor: ipis

Smukła sylwetka łucznika wpisana w niebieski okrąg to znak charakterystyczny ponad połowy maszyn do szycia sprzedawanych w Polsce. Na bardzo atrakcyjnym rynku domowych maszyn do szycia, legendarna polska marka Łucznik cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów.

Zwiększający się udział maszyn do szycia i owerloków w sprzedaży „małego” AGD w 2009 roku jest potwierdzeniem stale rosnącego zainteresowania szyciem w domowym zaciszu. W porównaniu do roku 2008, gdzie udział sprzedaży tej grupy produktów wynosił 3,2% ogólnej sprzedaży „małego” AGD, rok 2009 przyniósł wzrost do poziomu 4%. Imponująca jest wartość rynku maszyn do szycia i owerloków, która mimo kryzysu zmniejszyła się jedynie o 3% i w 2009 roku wyniosła 44 mln zł. Największy udział w tym rynku, zarówno pod względem wartościowym jak i ilościowym osiągnęła marka Łucznik.

– Obserwując zmieniające się trendy rynkowe i zachowania konsumentów założyliśmy, że sprzedaż maszyn do szycia sygnowanych marką Łucznik wzrośnie w 2009 roku o 10%. Moda na szycie przerosła nasze oczekiwania powodując, że w 2009 odnotowaliśmy aż 14% wzrost sprzedaży maszyn. Co ciekawe oprócz maszyn dla początkujących Polki coraz bardziej cenią sobie modele dla zaawansowanych – mówi Piotr Litak Prezes Zarządu ASPA Electro, firmy wchodzącej w skład Grupy
Kapitałowej ASPA – właściciela legendarnej marki Łucznik.

W ubiegłym roku sprzedano 47 tysięcy sztuk maszyn do szycia marki Łucznik. Osiągnięty wynik stanowi ponad 50% wszystkich produktów tego typu sprzedanych w Polsce. Oznacza to, że co druga maszyna trafiająca do polskich gospodarstw domowych nosi logo Łucznika. Moda na szycie, wpisuje się w aktualne ogólnoeuropejskie trendy konsumenckie, mówiącą o doceniania prostych życiowych przyjemności, którym można się oddawać w zaciszu domowym. Europejczycy na nowo odkrywają hobby, takie jak uprawianie ogródka, majsterkowanie czy szycie (badania Millward Brown 2009).

Polskie maszyny zdobywają coraz większe uznanie na rynkach europejskich. Według danych GUS, eksport maszyn do szycia i owerloków z naszego kraju w 2009 wzrósł trzykrotnie w stosunku do roku poprzedniego. Ponad 40% całego eksportu stanowiły maszyny marki Łucznik, które trafiły m.in. na rynki Wielkiej Brytanii, Czech, Słowacji, Węgier, Bułgarii i Rumunii.

Informacje dodatkowe:

ŁUCZNIK – zdecydowany lider rynku maszyn do szycia, legendarna, polska marka sięgająca swą tradycją początków XX wieku słynąca z doskonałej jakości maszyn do szycia. Marka wywodzi się z Zakładów Metalowych „ŁUCZNIK” z Radomia, gdzie w roku 1948 rozpoczęto produkcję maszyn do szycia. Początkowo były to maszyny stębnowe dla potrzeb przemysłu odzieżowego, a od 1954 roku – również modele do użytku domowego.
W roku 1958 wrocławski Zakład Silników Elektrycznych (ZSE) ASPA rozpoczął dostarczanie silników do produkcji maszyn do szycia Łucznik.
W 1999 roku w wyniku restrukturyzacji z Zakładów Metalowych „ŁUCZNIK” wydzielony został Zakład Maszyn do Szycia ŁUCZNIK Sp. z o.o.
W roku 2006 Grupa Kapitałowa ASPA, w skład której wchodzi Aspa Electro, stała się właścicielem marki ŁUCZNIK, kontynuując długoletnią tradycję produkcji polskich maszyn do szycia.
W roku 2009 marka Łucznik poddana została rewitalizacji. Zmieniono logo i rozpoczęto realizacje nowej strategii marketingowej zakładającej odświeżenie wizerunku, odmłodzenie grupy docelowej i podjęcie działań skierowanych na kreowanie trendów i mody na szycie domowe.
Obecnie wiodącymi odbiorcami produktów marki ŁUCZNIK są największe sieci elektromarketów i hipermarketów oraz sklepy specjalistyczne.
W roku 2008 produkty marki ŁUCZNIK pojawiły się w sprzedaży w Czechach, na Słowacji i w Rumunii. Rok 2009 przyniósł poszerzenie eksportu o Bułgarię i Irlandię.
Od trzech lat ŁUCZNIK notuje stały wzrost sprzedaży. W 2009 roku wzrost wartości sprzedaży produktów z marką Łucznik wyniósł 14% na tle 3% spadku ogólnej wartości sprzedaży maszyn do szycia i owerloków w Polsce.
W roku 2010 firma, zakładając wzrost sprzedaży o kolejne 15%, intensyfikuje działania wspierające sprzedaż w kraju i rozwija eksport. Maszyny do szycia ze znakiem Łucznik można już kupić w Francji, a niedługo również na Ukrainie.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.