Drugi ekspedycyjny katamaran motorowy Sunreef w drodze z Gdańska do Chile – Portal PR - 24PR




Drugi ekspedycyjny katamaran motorowy Sunreef w drodze z Gdańska do Chile

02.04.2010 Kategoria: Sport. Autor: ipis

Druga jednostka jachtu 70 Sunreef Power ONDIN w wersji ekspedycyjnej zwodowana w stoczni Sunreef Yachts

Po światowym sukcesie pierwszego katamaranu motorowego JAMBO w wersji ekspedycyjnej, zaprojektowanego na miarę dla Laurent’a Bourgnon’a na rodzinny rejs dookoła świata, stocznia Sunreef Yachts ma przyjemność potwierdzić, iż 70 Sunreef Power Expedition pozyskał wielu miłośników dalekich podróży, czego dowodem jest kolejna jednostka tego typu, ONDIN, sprzedana dla klientów z Chile.

Właściciele jachtu ONDIN odwiedzili Sunreef Yachts podczas międzynarodowych targów żeglarskich w Cannes w 2008 roku gdzie zaprezentowany został na pokazie premierowym motorowy katamaran ekspedycyjny JAMBO. Chilijczycy zaprzyjaźnili się ze słynnym żeglarzem i wymienili planami na przyszłe podróże. Klienci poszukiwali odpowiedniego jachtu na długą żeglugę eksploracyjną po kanałach dzikiej i tajemniczej Patagonii. Przez dwa lata prowadzili poszukiwania idealnego jachtu do tego celu; odkrycie projektu 70 Sunreef Power zakończyło ten etap, co oznaczało wreszcie realizację ich długoletnich marzeń.

Na decyzję o wybraniu motorowego katamaranu Sunreef wpłynęły jego liczne zalety takie jak: daleki zasięg przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa oraz wygoda żeglugi dzięki jego przestrzenności i stabilności. ONDIN łączy funkcjonalność i wydajność z wysublimowanym wystrojem wnętrz wykonanym na miarę.

Zewnętrzna sylwetka ONDIN to elegancka i opływowa nadbudówka oraz morskie, wydłużone kadłuby zaprojektowane przez stylistów z biura projektowego Sunreef przy pomocy Laurent’a Bourgnon’a z myślą o wydajnej i szybkiej żegludze przy maksymalnym wykorzystaniu naturalnej energii fali. Z kadłubami zintegrowane są podwodne bulby dzięki którym wzrasta długość pływaków, za czym idzie naturalny przyrost prędkości. Cały pokład jachtu pokryty jest drewnem tikowym ze zintegrowanymi płaskimi lukami skylight. Potężny pokład słoneczny został poddany kilku modyfikacjom. Sterówka została włączona do wnętrz i całkowicie odgrodzona od części zewnętrznej kompozytową nadbudówką. Zawiera ona imponujący pulpit sterowniczy z najnowocześniejszym sprzętem nawigacyjno-komunikacyjnym od Raymarine i Plastimo oraz dwa podwójne fotele kapitańskie. W sterówce mieści się również chłodziarka do wina oraz liczna przestrzeń do przechowywania produktów. Część zewnętrzna pokładu słonecznego to otwarta przestrzeń do indywidualnego zagospodarowania w zależności od pozycji geograficznej jachtu oraz potrzeb właścicieli. Może ona pozostać przestrzenią do zabawy dla dzieci bądź też pokładem do opalania lub jadalnią afresco.

Wnętrza jachtu zostały zagospodarowane zgodnie z życzeniem klienta. Główny pokład dzieli się wewnątrz na kuchnię po lewej stronie i jadalnię po prawej. Kuchnia została bogato wyposażona we wszelki możliwy sprzęt AGD:pełnowymiarową lodówkę i zamrażarkę o pojemności odpowiednio 334 L i 170 L, zmywarkę, zgniatarkę do śmieci, maszynkę do lodu, dwa piekarniki, z których jeden posiada funkcję grila i kuchenki mikrofalowej, czteropalnikową kuchenkę elektryczną oraz chłodziarkę do wina. Po prawej stronie mieści się przestronna jadalnia z dużym stołem i kanapą w kształcie U przeznaczona dla 8-10 gości. Zaraz przy głównym wejściu po prawej mieszczą się wewnętrzne schody do sterówki w zabudowanej części pokładu słonecznego.

Z głównego pokładu mamy dostęp do kameralnego półpiętra mieszczącego przytulną lounge z kanapami oraz systemem audio-video – 40-calowy telewizor LCD Sony, DVD oraz wieża Bose. Wszystkie pozostałe jednostki tego modelu posiadają na tym pokładzie wewnętrzną sterówkę, jednakże w przypadku ONDIN, jest tylko jedna główna sterówka na zabudowanym pokładzie słonecznym piętro wyżej. Ta nowa przestrzeń jest zaś idealna do relaksu w kameralnej atmosferze wraz z bliskimi.

Z półpiętra schodami w dół docieramy do przestrzennej kabiny właścicielskiej zajmującej całą część dziobową jachtu. Kabina ta posiada podwójne łóżko, 32-calowy telewizor Samsung i DVD. Ponadto, po lewej stronie mieści się przestrzeń biurowa z biurkiem i sofą oraz licznymi szafkami i półkami. Zajmująca całą szerokość jachtu, kabina właścicielska cieszy się pięknym widokiem na otaczający krajobraz. Na dole w lewym pływaku mieści się prywatna łazienka właścicielska z dużą kabiną prysznicową z biczami wodnymi, dwie oddzielne umywalki dla niej i dla niego, bidet oraz toaleta. Po przeciwnej stronie, w kadłubie po prawej burcie mieści się duża garderoba z pełnowymiarowymi szafami, szufladami, pułkami i wielkim lustrem.

Z salonu jest również dostęp do kabin umieszczonych w kadłubach. Na śródokręciu w każdym kadłubie znajdują się dwie identyczne kabiny VIP z podwójnym łóżkiem, biurkiem i pufą, licznymi szafkami i prywatnymi łazienkami. Obie kabiny cieszą się dużą widocznością i są przyjemnie doświetlone dzięki potężnym oknom panoramicznym umieszczonym parami na każdym pływaku. W części rufowej po lewej burcie mieści się dwuosobowa kabina dla załogi z indywidualną łazienką, po przeciwnej stronie umieszczona została kabina dla gości.

Wystrój wnętrz wybrany przez właścicieli nawiązuje do eleganckiej i przytulnej stylistyki domowej, co jest przydatne w przypadku długich podróży i częstego przebywania na pokładzie. Wszystkie kanapy wykonane zostały z ciemnozielonej skóry podczas gdy ściany z bladozielonej alkantary. Całość kompletują sufity z kremowej alkantary oraz drewniane meble wykonane z mahoniu Macore. Podstawy mebli i niektóre elementy dekoracyjne wykonane zostały ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Wnętrze jachtu jest bardzo doświetlone dzięki szerokim oknom bocznym oraz inteligentnie zaprojektowanej otwartej przestrzeni salonowej.

Jacht posiada również innowacyjny system kontroli oświetlenia i dystrybucji energii elektrycznej NavyBus opracowany przez doświadczoną firmę francuską Navylec. Dzięki systemowi NavyBus instalacja systemu oświetlenia na jachcie odbywa się w sposób prosty polegający na zmniejszeniu ilości okablowania poprzez przewodowe połączenie oświetlenia z całkowicie bezprzewodowym sposobem sterowania. System ma żywotność równą żywotności jachtu i pozwala na znaczną oszczędność energii. Niescentralizowany inteligentny system z komunikacją poprzez magistralę systemową NavyBus będzie sterowany za pomocą pilota nawet na dystansie do 300 metrów. Kapitan będzie mógł włączyć, wyłączyć światła na jachcie lub zmienić ich natężenie, a także uruchomić imponujące sekwencje oświetleniowe będąc na plaży, naprzeciwko jachtu i tym samym wprawić w zachwyt wszystkich dookoła.

ONDIN pożegluje w stronę Ameryki Środkowej gdzie przepłynie przez kanał Panamski, a następnie pokieruje się w stronę Chile, gdzie spędzi trochę czasu żeglując z właścicielami wzdłuż chilijskich wybrzeży. Finalną destynacją jachtu będą kanały Patagonii, gdzie przewidywany jest dłuższy czas na dokładną eksplorację.

Specyfikacja:

Rok budowy: 2010
Materiał konstrukcyjny: Kompozyt
Długość: 21.45 m / 70.4 ft
Długość kadłuba ponad linią wody: 20.54 m / 67.4 ft
Szerokość: 9.31 m / 30.5 ft
Zanurzenie maksymalne: 1,55m/ 5 ft
Lekki stan załadowania 47 tony
Pełny stan załadowania : 65 tony
Generator: 28 kVa
Napęd: 2 x Volvo Penta 265 HP
Zbiorniki paliwa: 2 x 8000 L
Zbiorniki wody: 1560 L
Zasięg przy 10 węzłach: do 7000 mil morskich na pełnych zbiornikach paliwa
Stery strumieniowe: 2
Liczba gości: 8
Liczba załogi: 2

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.