Aktywności grup roboczych IAB Polska – Portal PR - 24PR




Aktywności grup roboczych IAB Polska

30.05.2010 Kategoria: Marketing internetowy. Autor: ipis

IAB Polska wyznaczyło cele przed grupami roboczymi działającymi w strukturach Związku. Eksperci z różnych dziedzin marketingu internetowego, będą aktywniej działać na rzecz promocji internetu jako skutecznego medium reklamowego.

W pracach grup roboczych może uczestniczyć każda firma zrzeszona w IAB. Aktualnie w  IAB Polska działają następujące grupy robocze: WOMM, serwisy społecznościowe, agencje interaktywne, reklama behawioralna, badania, advergaming, e-mail marketing, mobile, usability, SEM – marketing w wyszukiwarkach, video online, technologie oraz nowo powstała grupa Brand advertising.

Celem prac grup roboczych jest m.in. opracowanie:

  • schematów najlepszych rynkowych standardów
  • wyników ciekawych badań i case studies
  • raportów rynkowych,
  • działań edukacyjnych
  • zasad promocji marketingu interaktywnego

 Aby zrealizować wyznaczone cele członkowie IAB Polska, angażujący się w prace grup roboczych podjęli aktywne działania. W tym roku zaplanowano wydanie kilku poradników dla marketerów, które IAB Polska wydaje wraz z Media i Marketing Polska m.in.: womm, mobile, technologie, video,advergaming oraz brand advertising. Wzorem prac IAB Europe i IAB USA planowane są prace nad standardami branżowymi oraz dobrymi praktykami.  Zostanie stworzona lista specjalistów z branży interaktywnej, która zostanie przekazana dziennikarzom, tak żeby mogli sięgać do źródła informacji. Przygotowany zostanie zestaw najciekawszych tematów dla prasy. Członkowie grup roboczych aktywniej będą angażować się w konferencje nie tylko organizowane przez IAB Polska. „Chcemy dotrzeć z naszymi ekspertami branżowymi również w miejsca, w których nasza obecność jest sporadyczna albo w których nas brakuje. Naszym celem jest jak najszersza edukacja rynku z zakresu marketingu interaktywnego.” – mówi Patrycja Sass – Staniszewska, IAB Polska.  W celu ułatwienia działania w każdej grupie został powołany szef grupy, który będzie wspierał merytorycznie działania i prace poszczególnych grup.

 Co się dzieje w grupach roboczych – komentarze szefów grup roboczych.

Grupa: Agencje interaktywne:
W ramach prac grupy roboczej „agencje interaktywne” koncentrujemy sie na wypracowaniu standardów dotyczących postępowań przetargowych, współpracy z marketerami, badamy rynek usług interaktywnych, a także wynagrodzeń w branży. Staramy sie reagować na najważniejsze kwestie dotyczące naszego sektora, także w punktach styku z innymi uczestnikami rynku interaktywnego. Nie zapominamy o edukacji, biorąc aktywny udział w spotkaniach z cyklu IAB Showcase, IAB Update czy w corocznej konferencji IAB Forum, mówi Olgierd Cygan D1, szef grupy agencje interaktywne IAB Polska.

Grupa technologie:
Aplikacje internetowe oferują obecnie ogromne możliwości. Sukces każdego projektu zależy jednak od wielu czynników, w tym decyzji podjętych jeszcze przed wyborem wykonawcy. Dlatego jako główne zadanie nasza grupa stawia sobie edukację na temat dobrych praktyk z zakresu projektowania i wdrażania serwisów i  aplikacji webowych.- Szymon Szymczyk empathy.pl, szef grupy roboczej technologie

Grupa video-online:
„Grupa robocza skupia wokół siebie grono specjalistów z branży marketingu internetowego. Dzięki temu podczas spotkań mamy możliwość dyskusji, wymiany poglądów czy podzielenia się nowymi pomysłami, aby skutecznie promować internet jako niezbędne narzędzie reklamowe. Poprzez wspólną aktywność w grupie chcemy pokazać innowacyjność tej formy reklamy, najnowsze trendy jak również możliwości, które daje”, Michal Lazanowicz Redefine, szef grupy video-online

Grupa SEM-marketing w wyszukiwarkach:

„Aktywność agencji SEM napawa optymizmem. Jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że nasza grupa robocza jest jedną z najliczniejszych, to okazuje się, że rzeczywiście najważniejsze podmioty w tej branży dyskutują i wdrażają rozwiązania służące lepszemu zrozumieniu i wykorzystaniu SEM w codziennej działalności marketingowej. Już niebawem marketerzy uzyskają od nas kolejne wartościowe informacje, których nie wypracowała dotychczas żadna organizacja w Polsce.”

Maciej Gałecki Bluearank, szef grupy SEM-marketing w wyszukiwarkach

 Grupa społeczności:

Nasza działalność w ramach grupy roboczej IAB Społeczności umożliwia nie tylko śledzenie, ale również kreowanie nowych trendów na rynku on-line. Dzięki synergii działań wszystkich podmiotów zrzeszonych w ramach grupy, posiadamy odpowiednie kompetencje aby tworzyć nowe, lepsze standardy reklamowe, które w bezpośredni sposób mają przełożenie na sprzedaż.- Joanna Nieminuszczy  fotka.pl, szef grupy spoleczności

Grupa mobile:
W ostatnich latach zauważamy wyraźny rozwój rynku reklamy w telefonach komórkowych. Pojawiają się nowe technologie oraz co ważniejsze zainteresowanie reklamodawców nowymi kanałami dotarcia do potencjalnych klientów. Grupa IAB ds. mobile marketingu skupiła specjalistów z różnych segmentów tego rynku. Uczestniczą w niej przedstawiciele firm telekomunikacyjnych, portali, domów mediowych oraz agencji kreatywnych. Główne cele na 2010 rok to wprowadzenie kodeksu dobrych praktyk, standaryzacja formatów reklamowych, propagowanie wiedzy w tym zakresie. Istotnym elementem działań ma być stworzenie, w oparciu o wiedzę oraz doświadczenia uczestników grupy, publikacji będącej przewodnikiem po tym rynku dla marketerów, Michał Giera wp.pl, szef grupy mobile 

Grupa WOMM:
Marketing Szeptany i Społecznościowy potrzebował tej Grupy! Cykliczne spotkania branżowe, wymiana doświadczeń oraz stworzenie spójnego Dokumentu Dobrych Praktyk WoMM to coś, co stabilizuje ten młody, a jakże prężny rynek usług WoMM i Social. IAB daje nam tę możliwość, ułatwiając równocześnie kontakt z potencjalnymi Klientami oraz możliwość prezentacji ofert, agencji i narzędzi.Stawiamy na samoregulację i edukację rynku.- Mariusz Woźnicki harder&harder, szef grupy WOMM

Grupa e-mail marketingu:
W pracach grupy e-mail marketingowej równy nacisk kładziemy na dwa obszary – regulacyjny i edukacyjny. W zeszłym roku wydaliśmy Poradnik e-mail marketingu, Dokument dobrych praktyk, prowadziliśmy warsztaty dla marketerów oraz rozwiązaliśmy kilka bieżących problemów. To były kwestie fundamentalne, a teraz przechodzimy do szczegółów. Pracujemy nad zapewnieniem jak najlepszej dostarczalności wiadomości e-mail do skrzynek odbiorczych, przygotowujemy artykuły dogłębnie omawiające wybrane zagadnienia związane z e-mail marketingiem oraz planujemy regularne publikacje dotyczące aktualnych trendów w tym obszarze. – Krzysztof Dębowski – SARE, szef grupy e-mail marketingu

Grupa Gry w marketingu:
Nasze wspólne działania w ramach grupy roboczej „Gry w marketingu” mają na celu nie tylko poinformowanie rynku reklamowego o możliwościach marketingowych jakie niosą za sobą gry i ich otoczenie, ale także integrują branżę specjalistów wykorzystujących gry w marketingu. Nasze najbliższe plany wiążą się z publikacją Poradnika wykorzystania gier w marketingu przedsiębiorstw oraz Dokumentu Dobrych Praktyk, co pozwoli bliżej zapoznać się z tą młodą, acz dynamicznie rozwijającą się dziedziną działań PR, marketingu oraz wsparcia sprzedaży. Nasza grupa powstała w odpowiedzi na prężnie rozwijający się w na Świecie i coraz szybciej w Polsce działania związane z grami reklamowymi oraz działaniami na innych platformach i z wykorzystaniem coraz większego wachlarza narzędzi.  Jacek Jankowski – nobagames.com, szef grupy Gry w marketingu

Kontakt:
Patrycja Sass – Staniszewska
IAB Polska

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.