Brand advertising – nowa grupa robocza dzialajaca w IAB Polska – Portal PR - 24PR




Brand advertising – nowa grupa robocza dzialajaca w IAB Polska

18.05.2010 Kategoria: Agencje reklamowe. Autor: ipis

Zwiazek Pracodawców Branzy Internetowej IAB Polska uaktywnil dzialalnosc grup roboczych. W strukturach IAB zostala powolana nowa grupa robocza – Brand advertising.

Grupa „Brand advertising” zostala przeksztalcona z grupy display advertising. Do glównych celów jakie zostaly wyznaczone przez grupe naleza: szeroko rozumiane promowanie reklamy brandingowej online poprzez dostarczanie rynkowi przykladów skutecznych dzialan wizerunkowych, a takze badan potwierdzajacych ta skutecznosc oraz ulatwianie prowadzenia dzialan brandingowych online poprzez tworzenie standardów.
Celem Brand Advertising jest utrwalanie w swiadomosci konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki, a takze kreowanie wrazenia, iz marka firmujaca dany produkt lub usluge posiada pewne unikalne cechy czyniace ja wyjatkowa. Za cechy te konsumenci chca zaplacic wiecej niz kosztuje samo wytworzenie produktu badz zrealizowanie uslugi.
Dzieki przemyslanemu zarzadzaniu marka wspieranemu madrze zaplanowanymi kampaniami reklamowymi mozemy na przyklad przekonywac konsumentów do placenia wyzszych cen za produkty, które sa o wiele tansze w produkcji i teoretycznie o podobnych wlasciwosciach do konkurencyjnych. Innym przykladem jest realizacja funkcji informacyjnych reklamy, w tym kreowania nowych potrzeb – mówi Krzysztof Beniowski, szef grupy Brand advertising IAB Polska.

Grupa robocza „Brand Advertising” ma za zadanie wypracowac standardy i dobre praktyki w zakresie wykorzystania narzedzi e-marketingu do realizacji tych dlugofalowych celów.
W ramach struktury grupy dzialaja: wydawcy, sieci. Do aktywnosci zostaly zaproszone domy mediowe.

Aby osiagnac wyznaczone cele, grupa po pierwszym spotkaniu okreslila zadania do których nalezy m.in. opracowanie: standardów: formatów reklamy, wydanie poradnika dla marketerów: „Brand Advertising online”, wyznaczenie wytycznych dla grupy roboczej badawczej w zakresie dostarczania argumentów badawczych wspierajacych misje grupy. Grupa aktywnie bedzie wspierac tegoroczny konkurs MIXX-awards oraz udzielac sie w pracach nad raportem IAB.

Juz pod koniec maja przez grupe zostanie wydany pierwszy wazny dokument standardów display, którego celem bedzie ulatwienie tworzenia kreacji KLIENTOM. Równolegle zostala zaplanowana komunikacja dokumentu, która bedzie skierowana do marketerów oraz mediów.

Wzmozenie dzialan ukierunkowanych na brand advertising jest odpowiedzia na oczekiwania naszych czlonków i na ogólna sytuacje rynkowa. W trakcie wielu wewnetrznych dyskusji doszlismy do wniosku, ze ten obszar wymaga szczególnej uwagi. Naszym celem jest pokazanie, ze internet oprócz tego, ze jest doskonalym medium do prowadzenia dzialan marketingowych o charakterze direct response, znakomicie sprawdza sie takze w kreowaniu i budowaniu wizerunku marek. Fakt, ze tzw. performance marketing w internecie jest skuteczny wydaje sie byc oczywisty dla wiekszosci marketerów, natomiast wciaz czesc firm nie jest w pelni przekonana, ze w internecie mozna skutecznie budowac wizerunek marki lub po prostu nie wie jak to robic. Bedziemy starac sie zmieniac ten stan rzeczy poprzez promowanie przykladów najlepszych, najbardziej skutecznych kampanii wizerunkowych oraz dostarczanie argumentów badawczych, które potwierdzaja skutecznosc internetu jesli chodzi o branding.

Podobne postrzeganie sytuacji rynkowej widac tez w innych krajach. Efektem tego jest np. czerwcowy kongres IAB Europe w Barcelonie, który prawie w calosci bedzie poswiecony tematyce brand advertising. W ramach IAB Europe trwaja takze prace nad dokumentem, który ma zebrac w jednym miejscu najlepsze przyklady marketingowe i badawcze dotyczace reklamy wizerunkowej z calej Europy. Uczestniczymy w tych pracach, a ich efekty bedziemy takze wykorzystywac na naszym rodzimym rynku, mówi Piotr Kowalczyk, prezes Zarzadu IAB Polska.

Spotkania grupy beda odbywaly sie cyklicznie raz na 3 tygodnie. Kalendarz spotkan na biezaco jest uzupelniany na stronie internetowej www.iabpolska.pl/grupyrobocze
W IAB Polska aktywnie dzialaja jeszcze grupy robocze tj.: WOMM, serwisy spolecznosciowe, agencje interaktywne, reklama behawioralna, badania, advergaming, email marketing, mobile, usability, SEM – marketing w wyszukiwarkach, video online, technologie.

Kontakt:
Patrycja Sass – Staniszewska
IAB Polska
psass@iab.com.pl

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.