Dlaczego warto outsoursować co-packing? – Portal PR - 24PR




Dlaczego warto outsoursować co-packing?

28.05.2010 Kategoria: Przedsiębiorczość. Autor: ipis

Oferty promocyjne stały się nieodłączną częścią każdego biznesu. Prezenty dodawane do produktów czy zestawy „2 w cenie 1” na stałe zagościły w ofertach producentów. Zamiast samemu organizować copacking produktów na potrzeby akcji promocyjnych, warto go outsoursować. Jakie korzyści odnosi wówczas zleceniodawca?
Kilka słów o co-packingu
W najprostszych słowach co-packing to tworzenie zestawów promocyjnych. Z kilku różnych opakowań produktów przygotowuje się zestawy, które trafiają potem do sprzedaży. Proces ten nazywany jest konfekcjonowaniem. Wbrew pozorom co-packing nie jest prostym zadaniem, dlatego producenci często decydują się na jego outsourcing. Dzięki przekazaniu procesu przepakowania firmie zewnętrznej nie muszą aktywnie uczestniczyć w całej akcji, a jedynie w jej początkowej fazie, czyli szczegółowych ustaleniach dotyczących zestawów promocyjnych i ewentualnie w zakupie komponentów. Resztą zajmuje się wykonawca, który odpowiada za produkcję zestawów, ich kompletację zgodnie z przyjętymi założeniami, wydanie towaru, a często również za dystrybucję towaru do odbiorców końcowych.
Z co-packingu najczęściej korzystają…
Jakie branże najczęściej korzystają z co-packingu? Można pomóc sobie w odpowiedzi na to pytanie, przemierzając kolejne półki w supermarkecie i szukając specjalnych zestawów promocyjnych. Największą ich liczbę można znaleźć w sektorach branży spożywczej oraz kosmetycznej i chemicznej. Tuż za nimi znajduje się branża komputerowa oraz prasa (zamieszczanie dodatków do gazet i czasopism, wklejanie próbek produktów, itp.).
– Z co-packingu najczęściej korzysta branża spożywcza. Potwierdza to też doświadczenie ROHLIG SUUS Logistics. Obecnie w ramach outsourcingu co-packingu współpracujemy głównie z klientami z tej właśnie branży. Wykonujemy dla nich zestawy promocyjne z użyciem maszyn pakujących w folię termokurczliwą, opatrujemy je etykietami promocyjnymi oraz kodami EAN, jak również tworzymy wielopaki z produktów – powiedział Robert Rękas, Koordynator Projektów Co-packingowych w firmie ROHLIG SUUS Logistics.
Co-packing warto outsoursować, gdy…
Gdy firma znajdzie się w jednej z następujących sytuacji: spodziewa się szczytu sprzedażowego, nie ma doświadczenia w co-packingu, lub chce ograniczyć koszty.
– Co-packing warto outsoursować w momencie, kiedy firma ma tzw. szczyty sprzedażowe w ciągu roku. Może to być okres świąt Bożego Narodzenia, Walentynek czy np. wakacje. Jest to czas bardzo pracowity i firmy często nie są w stanie same wykonać tylu zestawów promocyjnych, ilu wymaga rynek. Inną sytuacją jest brak doświadczenia w co-packingu. Warto wówczas temat przekazać firmie, która specjalizuje się w tej usłudze, posiada doświadczonych pracowników, odpowiednie maszyny, wymagane certyfikaty, itp. Trzecią sytuacją, w której warto zastanowić się nad outsourcingiem co-packingu jest konieczność ograniczenia kosztów w firmie. Aby przeprowadzić co-packing firma musi bowiem ponieść znaczne koszty, poczynając od wynajmu powierzchni, na której odbędzie się akcja, poprzez zakup lub wynajem maszyn, kończąc na zatrudnieniu wykwalifikowanych ludzi – powiedział Robert Rękas.
Co-packing warto więc outsoursować, ponieważ…
Ponieważ ogranicza się w ten sposób koszty i nakład pracy, a Klient może się skupić na swojej głównej działalności. Po stronie firmy zlecającej usługę leży bowiem jedynie przekazanie produktu i jasne określenie operatorowi wyglądu finalnego zestawu promocyjnego. Operator odpowiedzialny jest za przygotowanie maszyn, ludzi, koordynację pracy oraz finalny efekt.
Co-packing wiąże się z szeregiem różnorodnych czynności. To nie tylko tworzenie zestawów promocyjnych czy multipaków, ale także wklejanie próbek i gadżetów do produktów, składanie i klejenie ulotek, foliowanie termokurczliwe, sortowanie, pakowanie, przepakowywanie i metkowanie towaru, drukowanie etykiet i kodów EAN, oraz opatrywanie nimi produktów. Elementem co-packingu jest również odzyskiwanie gadżetów promocyjnych po redystrybucji.
Warto więc wybrać operatora, który…
Który jest doświadczony, elastyczny i wydajny. Operator powinien przede wszystkim spełnić wymagania stawiane przez zleceniodawcę (np. wygląd zestawu promocyjnego, termin ukończenia akcji) oraz wymogi formalne, np. posiadać certyfikat HACCP w przypadku branży spożywczej.
– Certyfikat HACCP stwierdza, iż posiadający go operator logistyczny podczas pracy zachowuje czystość, odpowiednią temperaturę, zapewnia ochronę przez szkodnikami, odzież ochronną dla pracowników oraz dba o to, by osoby zaangażowane w akcję posiadały aktualną książeczką sanepidowską i były odpowiednio przeszkolone w zakresie prawidłowego postępowania z towarami spożywczymi. Zachowanie tych wymogów jest niezwykle ważne przy obsłudze branży spożywczej. Klienci ROHLIG SUUS Logistics doceniają fakt, iż posiadamy Certyfikat HACCP – tłumaczy Robert Rękas.
Wybierając operatora, warto też zwrócić uwagę na jego wydajność produkcyjną, jakość wykonywanych usług, dostępny park maszynowy oraz szybkość podjęcia i realizacji usługi. Ostatni wyznacznik ściśle łączy się z elastycznością. Jest to cecha niezwykle ważna przy co-packingu. Wybierając operatora, warto zastanowić się, jakie ma on zasoby ludzkie: jak szybko potrafi zorganizować ekipę operacyjną, czy w nagłych wypadkach może przesunąć osoby z jednych operacji do drugich. Równie istotnymi elementami są specjalne maszyny i powierzchnia magazynowa: czy operator ma możliwość zapewnienia odpowiednich maszyn i w jakim czasie oraz, czy dysponuje odpowiednią powierzchnią magazynową do wykonania naszej akcji.
– W ROHLIG SUUS Logistics podchodzimy do każdego klienta w sposób indywidualny. Dzięki dobrym relacjom ze współpracującymi z nami firmami podwykonawczymi możemy w każdej chwili wypożyczyć dodatkowy sprzęt czy zasilić pracujący zespół kolejnymi osobami. W nagłych sytuacjach nie wykluczamy również pracy w soboty i niedziele – mówi Robert Rękas.
Outsourcing co-packingu może więc…
Może więc okazać się rozwiązaniem, które nie tylko zmniejszy koszty działalności firm produkcyjnych, ale także oszczędzi wielu problemów organizacyjnych.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.