Sukces w Internecie w zasięgu ręki – Portal PR - 24PR




Sukces w Internecie w zasięgu ręki

17.05.2010 Kategoria: MARKETING. Autor: ipis

Sukces i rozwój Internetu w dużej mierze przyczynił się i nadal przyczynia się do zmian strategii marketingowych wielu firm na całym świecie.
Przedsiębiorcy zaczynają coraz częściej zauważać, że Internet jest niezwykle silnym narzędziem, dzięki któremu w sposób bezpośredni mogą dotrzeć do potencjalnego Klienta i w bardzo precyzyjny sposób targetować swój przekaz reklamowy. Tych możliwości nie daje telewizja, podobnie sytuacja wygląda z prasą, tym bardziej z outdoorem, które uchodzi za najbardziej niemierzalne narzędzie marketingowe. Fenomen wyszukiwarek internetowych, czy ostatnio popularnych mediów społecznościowych sprawił, że praktykowana do tej pory komunikacja jednostronna między marką a potencjalnym klientem przestała przynosić tak wymierne korzyści jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Hasła mówiące o tym, że „marka jest tam, gdzie są użytkownicy” zyskała na ważności i faktycznie zmiany, których jesteśmy naocznymi świadkami na trwałe zmieniają świat marketingu i reklamy.
Widać to również w Polsce, gdzie wydatki na reklamę online z roku na rok zdecydowanie rosną kosztem mediów tradycyjnych. Rośnie liczba firm, które chcą być widoczne i dostępne dla swoich klientów. Strona internetowa i jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych to dla coraz większej grupy przedsiębiorstw w naszym kraju standard, a czasami konieczność, wynikająca z profilu firmy i jej aktywności jeśli chodzi o sprzedaż w sieci. Czy jednak tego typu działania wystarczają, kiedy coraz aktywniej w Internecie zaczyna działać nasza konkurencja? Już teraz ogromnym problemem dla wielu przedsiębiorstw jest pokazanie strony internetowej na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach, ze względu na ogromną popularność niektórych fraz kluczowych. W jaki sposób więc dotrzeć do potencjalnego klienta, jeśli sama obecność w sieci już nie wystarcza? Co zrobić, żeby nasza oferta dotarła do użytkownika i wzbudziła jego zainteresowanie?
Sukces w Internecie w dużej mierze zależy od zrozumienia zachowań użytkowników. Osiągane efekty są w pełni uzależnione od zachodzących zmian, które w przypadku sieci zachodzą znacznie szybciej. Dzisiaj już wiemy, że niektóre narzędzia, z których korzystała znacząca ilość firm nie są tak efektywne jak kiedyś, że do podstawowych elementów promocji naszych usług czy produktów musimy dodać kolejne. To umiejętność reagowania, czy dostosowywania się do nowych sytuacji jest jedynym sposobem, by nadal w skuteczny sposób realizować cele sprzedażowe i wizerunkowe. Jakie są więc dzisiaj trendy i z jakich narzędzi powinna korzystać firma, by osiągnąć wymierne korzyści?
Główną siłą Internetu są jego użytkownicy, którzy wykazują coraz większe zaangażowanie i spędzają coraz więcej czasu w wirtualnym świecie. Możliwość wypowiadania swoich myśli, poglądów, możliwość szybkiej komunikacji z innymi użytkownikami, czy zdobywania informacji to główne atuty Internetu ery Web 2.0., które z czasem zaczęli wykorzystywać marketingowcy. Zdali oni sobie bowiem sprawę z tego, że jedynie bezpośrednia komunikacja z internautą i utrzymywanie trwałych relacji może zbudować pozytywny wizerunek firmy i jego przywiązanie do marki. Jak to zrobić? Słowo klucz to Social Media, czyli media społecznościowe, które dają ogromne możliwości bezpośredniego dotarcia do potencjalnych klientów firmy. Otwartość, angażowanie, dwustronna komunikacja, gotowość do dialogu i pokazania marki z zupełnie innej perspektywy to podstawowe elementy skutecznej kampanii wizerunkowej w Internecie. Dlaczego jest to tak istotne? Tak jak zostało napisane wyżej, sukces w Internecie zależy od zrozumienia zachowań użytkowników, a oni znacznie częściej podejmują decyzję o zakupie pod wpływem namowy swoich bliskich, znajomych, czy osób trzecich. Trwałe relacje konsumenta z marką otwartą na interakcje daje nadzieje, że nasz przekaz znacznie szybciej przerodzi się w konkretną akcję aniżeli klasyczny przekaz reklamowy w modelu komunikacji jednostronnej. Wymagania użytkowników cały czas rosną, konsumenci stają się coraz bardziej wybredni. Przedsiębiorcy powinni zdać sobie sprawę z tego, że to jest proces postępujący i nie należy spodziewać się nagłego zwrotu akcji. Firma musi być przygotowana na dialog z klientem, musi ich angażować i zdobywać ich uznanie. Musi także informować i docierać z konkretnymi wiadomościami bezpośrednio do użytkownika. Internauci, coraz częściej negujący tradycyjne przekazy reklamowe, właśnie takiej aktywności ze strony marki oczekują. Dzięki temu fora internetowe, mikroblogi, serwisy społecznościowe i blogi pełne są wzmianek na temat konkretnych produktów czy marek. Ludzie dyskutują na ich temat, oceniają i wymieniają się doświadczeniami – marka jest bowiem tam, gdzie są użytkownicy. To z punktu widzenia przedsiębiorstwa ogromna wartość i możliwość zbudowania grupy wiernych klientów, którzy przywiązani do konkretnej marki zaczynają ją polecać swoim bliskim oraz znajomym. Aktywność użytkowników jest coraz większa. Mobilny dostęp do Internetu sprawia, że coraz więcej osób może angażować się w działania na Social Media bez względu na czas i lokalizację. Dla firmy to możliwość precyzyjnego targetowania przekazu i wpływania na zachowania odbiorców. To wreszcie możliwość generowania zysków i realizowania celów stricte komercyjnych.
Sukces w Internecie jest na wyciągnięcie ręki, trzeba ją jednak wyciągnąć do użytkowników, którzy poprzez media społecznościowe chcą być aktywnym podmiotem dyskusji, mogącym mieć wpływ na rozwój swojej ulubionej marki. Zaniedbanie tego elementu może być z punktu widzenia firmy błędem nie do naprawienia, w momencie gdy rzeczywistość marketingowa w sposób nieodwracalny się zmieni. Dzięki mediom społecznościowym, firma ma możliwość dotarcia do odbiorców i w sposób bezpośredni zwrócić się do nich z informacją o produkcie. Takiej możliwości nie dają inne narzędzia, a zachowania użytkowników wskazują, że oczekiwania odbiorców będą cały czas rosnąć. Na to musi być przygotowane każde przedsiębiorstwo chcące osiągnąć sukces w Internecie.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.