Zadbaj o swój PR w pracy – Portal PR - 24PR




Zadbaj o swój PR w pracy

26.05.2010 Kategoria: Agencje PR. Autor: ipis

Jak zaplanować własną karierę? Jak przeprowadzić własną kampanię PR na rynku pracy? Poradnik „Jak się rozwijać, by rozwinąć skrzydła?Czyli jak stosować techniki PR na rynku pracy” pomoże każdemu zadbać o własny rozwój zawodowy. Książka czerpie z praktyki PR i prowadzi czytelnika poprzez kolejne kroki planowania kampanii PR pokazując jednocześnie w przejrzysty sposób, jak każdy z nas może wykorzystać wiedzę ekspertów public relations do planowania i kształtowania własnej kariery zawodowej. Książka zawiera wiele przydatnych ćwiczeń praktycznych i porad do zastosowania „od ręki”.

Poradnik ” Jak się rozwijać, by rozwinąć skrzydła? Czyli jak stosować techniki PR na rynku pracy” w ciekawy i zupełnie nowatorski sposób przedstawia analogię między szukaniem pracy a działaniami public relations. Kilka podstawowych podobieństw to:
– konieczność wyodrębnienia odpowiedniej grupy docelowej i stworzenie dobrej bazy kontaktów,
– kontaktowanie się z konkretnymi osobami,
– dbałość o dokumenty jak o wizytówkę – przy czym CV i list motywacyjny są analogią materiałów prasowych,
– rozmowa o pracę analogią wywiadu radiowego lub telewizyjnego,
– konieczność istnienia w Internecie,
– dobre relacje to podstawa działań,
– dobry timing jest niezbędny
– klasyczne metody to „za mało”

Książka w przejrzysty i zobrazowany praktycznymi ćwiczeniami sposób pokazuje jak zaplanować własną kampanię PR na rynku pracy. Proces ten można streścić w 10 krokach:
– Krok 1 – Dobry plan to podstawa,
– Krok 2 – Poznaj swojego odbiorcę,
– Krok 3 – Poznaj siebie,
– Krok 4 – Poznaj swoją konkurencję,
– Krok 5 – Określ swoje cele,
– Krok 6 – Dobierz odpowiednie narzędzia,
– Krok 7 – Przygotuj się do rozmowy o pracę,
– Krok 8 – Bądź obecny w Internecie,
– Krok 9 – Dbaj o relacje,
– Krok 10 – Oceniaj błędy i wprowadzaj poprawki.

Poradnik wskazuje jednocześnie zasadnicze problemy, jakie mogą czekać każdą osobę poszukującą pracy: sztuczki erystyczne, techniki wpływu społecznego, postawy skazane na porażkę oraz przedstawia metody radzenia sobie z nimi. Pokazuje jak w prosty sposób każdy może zadbać o swój zawodowy „PR”. Jest lekturą obowiązkową dla wszystkich, którzy poważnie podchodzą do swojej kariery i życia zawodowego.

Opinie o książce:
„Politycy na piarze się wyżywają, praktyce public relations dumnie wymieniają nazwę swojego stanowiska, a dla człowieka spoza branży PR pozostaje „czarną magią”. Książka Iwony Burzyńskiej jest z jednej strony kursem w „pigułce” wyjaśniającym, czym jest PR, z drugie, praktycznym przewodnikiem na temat tego, jako możemy zastosować techniki PR w codziennym tworzeniu własnego wizerunku. W czasach pogoni za karierą i potrzeby autopromocji jest lekturą obowiązkową!”.
Zuzanna Reda,dziennikarka, pisząca m.in.: dla „Rzeczpospolitej”, kiedyś PR- owiec.
„Fajnie, lekko napisana rzecz – a przede wszystkim przydatna dla każdego, kto będąc już po stażu czy pierwszej pracy, faktycznie chce „rozwinąć skrzydła”. Ciekawe analogie między PR a metodami poszukiwania pracy. Uważam zresztą – podobnie jak Iwona Burzyńska – że praktycznie we wszystkich dziedzinach życia można znaleźć analogię z prawidłami PR.”
Sebastian Łuczak,  ŁUCZAK PR

„Książka”Jak się rozwijać, by rozwinąć skrzydła” to znakomity poradnik, który w obrazowy i często zaskakujący sposób, pokazuje jak można stosować sekrety public relations dla osiągania własnych celów. Książka warta polecenia wszystkim tym, którzy nie wiedzą w to, żę aby osiągnąć sukces, wystarczy tylko po niego sięgnąć.”
Adam Barański, autor literackiego bloga roku „Ludzie w metrze”

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.