Sieci społecznościowe a firmy telekomuniakcyjne – Portal PR - 24PR




Sieci społecznościowe a firmy telekomuniakcyjne

13.07.2010 Kategoria: Social media. Autor: admin

W ostatnich latach nastąpił gwałtowny wzrost zainteresowania serwisami społecznościowymi. Potrzeba interakcji i wielokanałowej komunikacji owocuje zwiększeniem czasu spędzonego na tego typu portalach. Część firm telekomunikacyjnych zainteresowała się już tym zagadnieniem, jednak ich działalność w znacznej mierze ogranicza się do partnerstwa z portalami internetowymi w celu zaoferowania mobilnej wersji już istniejących sieci społecznościowych.

Wyzwania, jakie mogą napotkać operatorzy wkraczając na obszar Social Networking, to przede wszystkim konkurencja ze strony samych sieci społecznościowych, a także konieczność radzenia sobie ze zmiennymi, trudnymi do przewidzenia zachowaniami konsumentów. Z drugiej strony, korzyści, takie jak nowe źródła przychodów, w tym dzięki zwiększeniu transmisji danych, i to przy niskich nakładach kapitałowych po stronie operatora są warte przemyślenia.

Z analizy Capgemini wynika, że o ile model „online social networking” nie jest atrakcyjny, ze względu na dużą liczbę subskrybentów nie zważających na sposób połączenia z serwisem, a także na globalny zasięg dotychczasowych liderów rynku, powstająca przestrzeń mobilnych sieci społecznościowych, powinna wykorzystać atuty po stronie telekomunikacyjnej. Do niewątpliwych korzyści możemy zaliczyć: łatwy dostęp do książki adresowej telefonu, możliwość lokalizacji i własną markę. Capgemini rekomenduje, aby firmy telekomunikacyjne nie opóźniały swego wejścia do w ten sektor usług i szybko przejęły rolę jego integratora.

Dodatkowe funkcjonalności, takie jak zwiększenie możliwości książki adresowej czy usług opartych na lokalizacji, powinny być wprowadzane stopniowo, w kierunku aplikacji dostępnych obecnie w Internecie. Firmy telekomunikacyjne powinny zdecydować o optymalnym połączeniu źródeł przychodów takich jak reklama lokalna, mikropłatności, ogłoszenia i abonament – w zależności od typu sieci społecznościowej jaką postanowią stworzyć.

Dane 

  • Porównanie udziału użytkowników telefonów komórkowych, którzy korzystali z sieci społecznościowych w trzech miesiącach od marca do maja 2008 r. w porównaniu do analogicznego okresu w 2009 r. wskazuje na 150% wzrost[1]. W 2009 r. 33% łącznych wpływów sieci społecznościowych w USA pochodziło z usług płatnych, takich jak składki członkowskie, dodatkowe opłaty członkowskie – Premium i towary wirtualne.[2]
  • Badania wskazują, że prawdopodobieństwo opłacenia usług internetowych jest 2,5 raza wyższe w przypadku użytkowników telefonii mobilnej niż stacjonarnej.[3]

 

O firmie Capgemini

Capgemini, jeden z wiodących światowych dostawców w zakresie usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingu, umożliwia swoim klientom rozwój i działanie dzięki nowoczesnym technologiom. Firma Capgemini oferuje swoim klientom wiedzę i doświadczenie, zwiększając ich możliwości w osiąganiu najlepszych wyników poprzez unikatowy sposób współpracy polegający na Współdziałaniu w Biznesie (Collaborative Business Experience). Grupa Capgemini działa w oparciu o globalny model obsługi Rightshore™, którego celem jest zapewnienie równowagi w wykorzystaniu najlepszych talentów z różnych lokalizacji, aby pracując jako jeden zespół tworzyć i dostarczać optymalne rozwiązania dla klientów. Capgemini jest obecna w 30 krajach, w 2009 r. odnotowała globalny przychód w wysokości 8,4 miliarda euro i zatrudnia 90 tys. osób na świecie. W Polsce firma zatrudnia blisko 4tys. pracowników w biurach w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.

Rightshore, jest znakiem towarowym należącym do Capgemini

Więcej informacji: www.pl.capgemini.com i www.capgemini.com


[1]  Company websites; Comscore, Social Networks on the Move, September 2009; Morgan Stanley, The Mobile Internet Report, December 2009.
[2] eMarketer, Worldwide Social Network Ad Spending, March 2009; Piper Jaffray, Pay to Play: Paid Internet Services, July 2009.
[3]  Morgan Stanley, Mobile Internet Report, December 2009.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.