Frost & Sullivan: Google szturmuje rynek ujednoliconej komunikacji i pracy grupowej – Portal PR - 24PR




Frost & Sullivan: Google szturmuje rynek ujednoliconej komunikacji i pracy grupowej

25.08.2010 Kategoria: Social media. Autor: ipis

 Firma Google znana jest z agresywnej strategii ekspansji i zdobywania pozycji lidera na nowych rynkach. Ostatnia fala przejęć dotycząca innowacyjnych firm działających w obszarze komunikacji i pracy grupowej (Unified Communications and Collaboration – UCC), takich jak Android, 2Web Technologies, Marratech, GrandCentral, Gzimo5 oraz opracowane i wprowadzone na rynek produkty, wskazują, że sektor UCC to jeden z kierunków rozwoju firmy Google. Choć gigant dopiero wchodzi na ten rynek, to proaktywne podejście, znaczny kapitał i silne zaplecze personalne, mogą umożliwić Google uzyskanie pozycji jednego z głownych graczy na rynku UCC w najbliższych latach, zauważa globalna firma doradcza, Frost & Sullivan.  

“Chociaż Google nie ogłosiło dotąd oficjalnie swojej strategii” – stwierdza Dorota Oviedo, starszy analityk z warszawskiego odddziału Frost & Sullivan – „jest oczywiste, że dodając nowe aplikacje UCC do swojego portfolio oraz kładąc nacisk na ich integrację, spółka praktycznie staje się jednym z graczy na rynku UCC. W ostatnich latach kultura innowacyjności Google, liczne przejęcia oraz otwarta polityka względem zewnętrznych firm programistycznych, zaowocowały wprowadzeniem licznych produktów w przestrzeni UCC, które obok Google Apps obejmowały usługę VoIP (Google Voice), multimedialny portal społecznościowy (Google Buzz), usługi mobilne (Android) oraz ostatnio wstrzymany projekt sieciowej platformy współpracy (Google Wave).”

Dostępne obecnie funkcjonalności nie wystarczą, aby uczynić z usług Google pakiet UCC na tyle kompletny, aby był atrakcyjny dla większości dużych przedsiębiorstw, choć spółka już teraz oferuje wiele narzędzi UCC do komunikacji w czasie rzeczywistym i nierzeczywistym jako zintegrowany zbiór aplikacji. W połączeniu z korzystną ceną, elastycznością oraz łatwością obsługi, narzędzia te mogą być niezwykle atrakcyjne dla biznesu, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Integracja pozostałych, mniej kluczowych aplikacji konsumenckich, z biznesowymi przyczyni się do dalszego udoskonalenia oferowanych usług oraz powiększenia bazy klientów korporacyjnych.

„Do niedawna firma Google nie była postrzegana przez dostawców rozwiązań z zakresu komunikacji i pracy grupowej jako poważny konkurent” – dodaje Iwona Petruczynik, analityk Frost & Sullivan. „Dostawcy UCC zazwyczaj argumentują, że usługi Google, oparte na aplikacjach konsumenckich, nie są dostosowane do świata korporacyjnego i nie stanowią pełnego pakietu UCC. Niemniej, powinni również brać pod uwagę kierunek, w którym zmierza Google oraz dynamikę rozwoju produktów firmy.”

Google Apps Marketplace, uruchomiony w marcu 2010 roku sklep wirtualny z aplikacjami zewnętrznych dostawców w różnych kategoriach biznesowych, szybko się rozrasta i  przyczynia do upowszechnienia Google Apps poprzez nowe, zintegrowane programy użytkowe. Oferuje on poszerzenie funkcjonalności oraz dostosowywanie ich do potrzeb specyficznych grup użytkowników. Integracja tego rodzaju umożliwia dalsze zwiększanie produktywności, jako że wykorzystywane są dane Google Apps w rodzaju kontaktów, kalendarza dostępności oraz dokumentów, w wielu różnych aplikacjach.

Co więcej, pod koniec 2010 roku Google ma uruchomić korporacyjną wersję swojej usługi Google Voice. Google Apps, uzupełnione o Google Voice oraz kilka innych rozwiązań konsumenckich, stworzą niezwykle korzystny cenowo pakiet UCC dla firm. Pod koniec tego roku, Google Apps dysponować będzie ponad 90 różnymi aplikacjami, w rodzaju Picasa oraz Google Reader, oferując mnóstwo nowych możliwości.

Dostawcy UCC powinni bacznie obserwować firmę Google oraz jej rozwijający się pakiet usług UCC. Wprowadzając nieustannie innowacyjne rozwiązania oraz integrując wszystkie swoje aplikacje i usługi w jednym funkcjonalnym, ale także korzystnym finansowo i wspierającym produktywność pakiecie, firma już teraz zdobyła sobie pozycję silnego i dynamicznego uczestnika rynku UCC.

Jeżeli chcieliby Państwo uzyskać więcej informacji na temat analizy pt. „Google’s Enterprise Universe: Google Storms the Unified Communications and Collaboration Market”, prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską pod adresem Joanna.lewandowska@frost.com z podaniem swojego imienia i nazwiska, firmy, stanowiska oraz danych kontaktowych.

O Frost & Sullivan
Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Wzrostu, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania. Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii wzrostu. Frost & Sullivan ma ponad 45-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat Partnerstwa na Rzecz Wzrostu firmy Frost & Sullivan pod adresem http://www.frost.com.

Kontakt:
Joanna Lewandowska
Corporate Communications
T: +48 22 390 41 46
E.: joanna.lewandowska@frost.com
http://www.frost.com

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.