Standard i zalecenia dla reklamy display IAB Polska – od września na rynku! – Portal PR - 24PR




Standard i zalecenia dla reklamy display IAB Polska – od września na rynku!

25.08.2010 Kategoria: Agencje reklamowe. Autor: admin

Przypominamy, że od września br. oficjalnie będzie obowiązywał dokument „Standard i zalecenia dla reklamy display IAB Polska”. Dokument został stworzony przez grupę roboczą „Brand advertising online” zrzeszoną w IAB Polska.

Standard jest kierowany przede wszystkim do KLIENTÓW. Jego podstawowym celem jest ułatwienie tworzenia kreacji. Poprzez zestawienie minimalnych wspólnych dla wydawców internetowych wymagań jakie kreacja powinna spełniać, żeby mogła być wyemitowana u tych wydawców, którzy stosują się do standardu. Ułatwienie w przygotowaniu kreacji niesie za sobą kolejną korzyść jaką jest skrócenie czasu przygotowania kreacji.

Standard jest wzorowany na tym co obowiązuje na świecie, co jest jego zaletą, ponieważ kreacje tworzone w innych krajach zgodnie z tymi standardami w większości przypadków nie będą wymagały poprawek przy emisji w Polsce.

„Wprowadzenie standardu reklamy display w Polsce to ważny krok dla branży. Wierzę, że unifikacja form reklamowych poza tym, że ułatwi pracę wydawcom, sieciom reklamowym czy klientom, będzie swego rodzaju wstępem do dalszych regulacji w obszarze reklamy internetowej”- mówi Wojciech Kałużny, Managing Director ARBOnetwork

WYDAWCA a Standard:
WYDAWCA jest zgodny ze standardem wtedy, kiedy przyjmuje do emisji każdą kreację stworzoną zgodnie z tym standardem.

„Większość oferowanych przez Onet.pl formatów już wcześniej była zgodna z regulacjami przyjętymi na świecie a zatem dostosowanie naszych wymogów do standardu IAB Polska nie spowodowało rewolucji. Największa zmiana to wycofanie reklam z automatycznie uruchamianym dźwiękiem i podniesienie wag większości formatów odsłonowych do 40kB. Wprowadzenie standardu to duże ułatwienie, zarówno dla reklamodawców jak i użytkowników sieci. Tym bardziej cieszy więc fakt, że jest on wprowadzany przez największych wydawców i sieci reklamowe.” – mówi Katarzyna Jurczak, product manager, Onet.pl

„Standardy Nk.pl w zakresie formatów reklamowych od dawna były w dużej mierze zgodne z tym, co udało się nam wspólnie wypracować w ramach IAB. Od powstania serwisu prowadzimy restrykcyjną politykę reklamową przejawiającą się między innymi w tym, że nie dopuszczamy do emisji wszystkich typów nośników.  Z przyjemnością zaangażowaliśmy się w prace zmierzające do regulacji rynku w zakresie ujednolicenia specyfikacji technicznych i zmniejszenia inwazyjności, dostrzegając benefity wynikające z tych zmian dla każdej ze stron – Reklamodawców, Wydawców  i Internautów”– mówi Paulina Chorążak, senior product coordinator Nasza Klasa Sp. z o.o.

Certyfikacja Standardu:
Wydawcy działający zgodnie ze standardem otrzymają od września certyfikat oraz stempel IAB Polska – „zgodny ze standardem reklamy display wydanym przez IAB Polska”.

Nad dokumentem pracowali członkowie grupy IAB Polska „Brand advertising”: wydawcy, sieci: Ad.Net S.A. Agora S.A, ARBOnetwork, Grupa Onet.pl, Grupa o2 Sp. z o.o., IDM.net, INTERIA.PL, Mindshare Polska, Nasza klasa Sp. z o.o,O2.pl, Wirtualna Polska S.A. Dokument był także konsultowany z domami mediowymi i agencjami kreatywnymi.

IAB Polska

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.