Większość polskich firm z branży energetyczno – chemicznej nie posiada własnego systemu wartości korporacyjnych – Portal PR - 24PR




Większość polskich firm z branży energetyczno – chemicznej nie posiada własnego systemu wartości korporacyjnych

23.08.2010 Kategoria: Badania rynkowe. Autor: ipis

Jak pokazują wyniki badania „Corporate Values Index 2009 – sektor energetyczny/chemiczny”, zastosowanie wartości korporacyjnych w procesie zarządzania jest wciąż rzadko praktykowane. Jedynie jedna trzecia firm (29%) z branży na polskim rynku definiuje własny system wartości. W większości są to firmy z kapitałem zagranicznym. Zaledwie 26% podmiotów z rodzimym kapitałem posiada własny zbiór wartości. Tymczasem dane przedstawione w raporcie dowodzą, że w skali międzynarodowej aż 81,8% firm z sektora energetyczno – chemicznego wykorzystuje swój wewnętrzny system wartości jako jeden z najważniejszych instrumentów zarządzania.
„System wartości, którym kieruje się firma, a przede wszystkim jej pracownicy powoduje zwiększenie wiarygodności oferowanych usług a tym samym jest gwarantem sukcesu w świecie rozwijającej się konkurencji. Dlatego firmy powinny mieć świadomość, że wykorzystanie wartości w procesie zarządzania jest kluczem do biznesowego zwycięstwa” – podkreśla Edyta Kwapich z On Board PR Ecco Network.

Wyniki badania „Corporate Values Index 2009” pokazują, że najważniejszymi korporacyjnymi wartościami dla przebadanych firm z polskiego rynku energetyczno – chemicznego są środowisko (57%) i jakość (43%). Prawie jedna trzecia badanych firm (29%) uznaje za ważne także takie wartości jak odpowiedzialność, innowacyjność oraz etyka. Na świecie w czołówce najważniejszych wartości sektora znalazły się: innowacyjność (41%), środowisko (40%) oraz jakość (36%).

Cenne dla polskich firm wartości w przeważającej części należą do trzech kategorii rodzin: Professional (25%) – odzwierciedlają kulturę handlową firmy oraz jej stosunek do rynku i konkurencji, Societal (25%) – określają stosunek do otoczenia, postawę wobec środowiska, w którym funkcjonuje firma oraz Behavioural (22%) – odnoszą się do sposobu działania przedsiębiorstwa, pracowników.

Wykorzystanie wartości korporacyjnych stanowi jeden z wiodących trendów w dziedzinie zarządzania. Stworzenie własnego systemu wartości może być zarówno wyzwaniem, jak i szansą, na wyższą konkurencyjność oraz biznesowy sukces. Poznając wartości korporacyjne istotne dla przedsiębiorstw można określić nie tylko strategiczne kierunki rozwoju firmy, ale również jej aktywności spoza podstawowego obszaru działalności.

Raport „Corporate Values Index 2009” to podsumowanie projektu badawczego prowadzonego w ciągu ubiegłego roku w 11 krajach świata, m.in. w: Polsce, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Austrii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Indiach, USA i na Ukrainie. Badanie objęło przedsiębiorstwa różnej wielkości z 14 branż. Projekt zrealizowały firmy doradztwa PR tworzące międzynarodową sieć ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez On Board PR. Polska edycja ogólnego raportu została przygotowana pod patronatem PKPP Lewiatan. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania o skalę zastosowania przez biznes wartości jako koncepcji planowania strategii zarządzania i marketingu. Ideą raportu jest też przedstawienie różnic między systemami wartości określanymi przez firmy działające w różnych krajach, w różnych branżach, przez przedsiębiorstwa różnej wielkości. Raport dotyczący rynku energetyczno – chemicznego objęty patronatem: Polska Izba Gospodarcza Energii Odnawialnej, Izba Gospodarcza Energetyki i Ochrony Środowiska oraz Polska Organizacja Gazu Płynnego. losowoobranej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Pol

On Board PR Ecco Network (www.onboard.pl). Firma świadczy usługi
w dziedzinie doradztwa public relations. Jest laureatem nagrody Impactor 2009 dla najbardziej podziwianej agencji PR w Polsce. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR
z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. Od 2007 roku posiada własne biuro w Kijowie na Ukrainie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate&Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management. On Board PR działa w ramach grupy skupiającej m.in. agencję reklamową San Markos (www.sanmarkos.pl) i agencję interaktywną Think Kong (www.thinkong.pl) .

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.