„Chomiczny Big Brother” na Facebooku – Portal PR - 24PR




„Chomiczny Big Brother” na Facebooku

10.09.2010 Kategoria: Agencje PR. Autor: ipis

W sierpniu na popularnym portalu Facebook wystartował oficjalny fanpage Kia Motor Polska. Specjalnie na rozpoczęcie organizatorzy, we współpracy z Warszawskim ZOO, przygotowali akcję podpatrywania na żywo prawdziwych chomików dżungarskich.

Pomysł uatrakcyjnienia facebookowego profilu nawiązuje do pomysłu globalnej kampanii samochodu Kia Soul pod hasłem „The New way to roll”, w której motywem przewodnim uczyniono chomiki.

Pomysł na bardzo nietypową kampanię reklamową miał pomóc w wyróżnieniu się od pozostałych reklam samochodów. Próba okazała się wielkim sukcesem. W Stanach Zjednoczonych wyraźnie wzrosła sprzedaż modelu Kia Soul. Reklama zdobyła sobie uznanie wśród internautów, ale również w konkursach reklamy. Umieszczone na serwisie You Tube reklamy z chomikami przekroczyły już sumę 5 milionów wyświetleń.

Celem realizowanej akcji na Facebooku jest promocja filmów reklamowych „The New way to roll”, budowanie kanału stałego kontaktu z użytkownikami oraz promocja modelu Kia Soul. Na fanpage’u prowadzona jest komunikacja angażująca fanów w życie chomików oraz nawiązująca stylistyką języka oraz tematyką do subkultury hiphopowej, czyli spójnie z klimatem filmów reklamowych. By przyciągnąć jak najwięcej fanów, realizowana jest seria konkursów z nagrodami.

Chomiki, które można obserwować pod adresem http://www.facebook.com/KiaMotorsPolska, można odwiedzić również  w Warszawskim ZOO. Terrarium, do którego na stałe podłączone są dwie kamery, umieszczone zostało w jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc w Ogrodzie – słoniarni.

Za przygotowanie projektu odpowiada agencja nowych mediów Media Contacts, za strategię i realizację – agencja social media brand karma. Streaming do kampanii dostarcza Liveroom – firma specjalizująca się w wideo streamingu oraz łączeniu działań opartych o treści wideo z aktywnością w social media.

Źródło: KIA Motors Polska

Podobne wpisy:

Tagi: ,







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.