Król jest nagi!- czyli cała prawda o męskich emocjach – Portal PR - 24PR




Król jest nagi!- czyli cała prawda o męskich emocjach

23.09.2010 Kategoria: INNE. Autor: admin

Czy mężczyźni się wzruszają, czy wolą być macho? Co robi facet, gdy jest smutny – umawia się na piwo z kolegami, czy rozmyśla w samotności? Stereotypowych obrazów jest mnóstwo, ale tym razem nic się nie ukryje, mamy badania! Rozłóżmy więc męskie emocje na czynniki pierwsze.

Kiedy TO (uwalnianie męskich emocji) się dzieje?
To, że kobiety płaczą w kinie i z wypiekami na twarzy oglądają seriale, nie dziwi. Ale jak wygląda sytuacja u płci męskiej? Aż 60% facetów emocjonuje się podczas oglądania telewizji. Co dokładnie porusza mężczyzn patrzących w szklany ekran; 56% ulega emocjom podczas meczu, to nic dziwnego, ale aż 39 % reaguje na wzruszający film. Narodziny dziecka jest ważnym wydarzeniem dla 45% facetów, to niewiele większy odsetek w porównaniu do 43% męskiej populacji, która emocjonuje się w pracy. Dziecko i praca podobnie działają na mężczyzn, ale niestety zawsze przegrają z telewizją. Oczywiście trzeba wspomnieć o nerwowych mężczyznach za kierownicą, ponieważ aż 25% dostaje ataku wściekłości podczas jazdy samochodem!

Jak TO pokazać?
Jest cały wachlarz reakcji na emocje, do wyboru do koloru. Co jest najbliższe mężczyznom? Narzekanie stało się domeną kobiet, ale 55% facetów też się do niego przyznaje. Popularny jest także krzyk (45%) i wszczynanie kłótni (44%). Pojawia się pytanie, co z płaczem? 24% populacji męskiej reaguje płaczem, 43% z nich płacze ze śmiechu a 12% ze szczęścia. Co więcej 31% uważa, że jak się porządnie wypłaczą to się lepiej czują. To bardzo pozytywne dane. Trzeba tu wspomnieć o idealnym dla faceta „towarzystwie” podczas uwalniania emocji. Mówi się, że mężczyźni nie są wylewni i nie lubią rozmawiać o swoich uczuciach, przeczy temu 59% badanych, którzy potrzebują wtedy dobrego słuchacza. Niewiele mniej, bo 55% najchętniej uwalnia emocje w towarzystwie przyjaciela. A jak przyjaciel to i alkohol? 45% skusi się na drinka, ale co ciekawe 25% zdecyduje się na jedzenie poprawiające nastrój.

Co dalej?
Skoro stereotyp macho faceta jeszcze funkcjonuje, to warto zastanowić się jak czują się mężczyźni po uwolnieniu swoich emocji? Na szczęście znaczna większość (43%) czuje ulgę, chociaż 14% odczuwa nadal wstyd. Prognozy są optymistyczne, ponieważ aż 70% zgadza się ze stwierdzeniem, że duszenie emocji jest niezdrowe i tyle samo mężczyzn uważa uwalnianie emocji za korzystne. Sporą rolę w swobodzie uwalniania emocji przez mężczyzn, ma na pewno ogół społeczeństwa. 72% przedstawicieli płci męskiej ciągle uważa, ze wyrażanie emocji jest społecznie akceptowane tylko w przypadku kobiet.

Skąd TO wiemy?

W ramach projektu „Let it out. Uwolnij emocje”, firma Kimberly-Clark producent marki Velvet zleciła badania nad emocjami Polaków. Emocje Polaków zbadał Instytut Badawczy Pentor używając metody CAPI na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 osób, wiosną 2010 roku. Więcej o projekcie na www.uwolnijemocje.com.pl. Częścią globalnego eksperymentu socjologicznego „Let it out. Uwolnij emocje” była też podróż Anny Maruszeczko po kraju, podczas której dziennikarka rozmawiała z mieszkańcami poszczególnych regionów o emocjach. Po USA, Francji, Holandii, Austrii, Belgii, Danii, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii przyszedł czas na sprawdzenie, jak emocje okazują Polacy. Zebrano je najpierw w badaniu, a przez wiosenno – letnie weekendy dziennikarka Anna Maruszeczko sprawdzała osobiście te deklaracje w pięciu największych polskich miastach – Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Lublinie i Wrocławiu. Towarzyszyła jej niebieska sofa, międzynarodowy symbol projektu, na której dziennikarka prowadziła swoje rozmowy. Zebrane opowieści posłużą jej, jako inspiracja do napisania nowej książki.

Euro RSCG Sensors

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.