Wyniki badań PanMedia Western – Portal PR - 24PR




Wyniki badań PanMedia Western

17.09.2010 Kategoria: Badania rynkowe, media, Reklama. Autor: ipis

Dom mediowy PanMedia Western opublikował wyniki własnych badań dotyczących seriali z TV Flash.Badania dowiodły, że gusta polskich widzów stają się coraz bardziej sprecyzowane. Dom mediowy analizę przeprowadził w okresie wakacyjnym.

Pierwsze miejsce w  zestawieniu zajęła TVP 1. Zaraz za nią uplasowały się kanały tematyczne skupione w At Media, które zanotowały niemal trzykrotny wzrost oglądalności wobec 2006 roku. Ostatnią telewizją, która zanotowała wzrost w wakacyjnym rankingu jest TVN.

Wśród telewidzów wyraźnie zauważalny jest wzrost popularności telewizji tematycznych oraz satelitarnych. Bardzo często wybierane były kanały Polsat News oraz TVN24. Polacy w informacyjnych stacjach śledzili wiadomości związane z polityczną sytuacją oraz kolejną falą powodziową. Znalazły się kanały niszowe, które jednak zanotowały straty, jak np. należące do TVP – spadek o 16%.

Jednak pomimo spadku oglądalności stacje należące do TVP wygenerowały więcej GRP (Gross Rating Point – wartość określająca w punktach procentowych oglądalność reklam) niż w poprzednim roku. Wynika to z polityki ratowania wyniku finansowego poprzez zwiększanie liczby coraz dłuższych bloków reklamowych.  Może to zniechęcać widzów, przyzwyczajonych do małej liczby reklam na tych stacjach.

Największy wzrost wygenerowanych GRP odnotowały stacje niszowe, lecz tylko w przypadku stacji niszowych Polsatu, TVN-u i At Mediów fakt ten jest powiązany ze wzrostem udziału w oglądalności TV. W innych przypadkach za wzrost wygenerowanych GRP stacje zapłacą obniżeniem jakości programu, wyrażonej w częstszych i dłuższych blokach reklamowych.

Źródło: Sugar & Spice Public Relations

Podobne wpisy:

Tagi: ,







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.