Capgemini otwiera jedno z najbardziej ekologicznych centrów danych na świecie. – Portal PR - 24PR




Capgemini otwiera jedno z najbardziej ekologicznych centrów danych na świecie.

15.10.2010 Kategoria: Systemy IT. Autor: admin

Firma Capgemini, jeden z czołowych dostawców technologii oraz usług konsultingowych i outsourcingowych na świecie, ogłosiła otwarcie nowego centrum danych, opartego na najnowszych rozwiązaniach i koncepcji zrównoważonego rozwoju. Modułowa konstrukcja zlokalizowanego w Wielkiej Brytanii ośrodka Merlin i najlepsze w branży wskaźniki energooszczędności wyznaczają nowe standardy w dziedzinie globalnej sprawności energetycznej tego typu obiektów.

 W związku z rosnącym popytem na outsourcing i usługi „w chmurze” (Cloud Computing) firma Capgemini zaprojektowała nowe centrum danych, kierując się postulatem przedefiniowania całej koncepcji biznesowej z wykorzystaniem inteligentnej inżynierii. Klienci, którzy powierzają swoje procesy IT lub biznesowe podwykonawcom bądź korzystają z usług „w chmurze” oferowanych przez Capgemini, będą mogli ograniczyć koszty i uzyskać wyższe notowania w klasyfikacjach dotyczących ochrony środowiska, otrzymując zarazem dostęp do wysokiej jakości usług i serwisu technicznego.

Nowe centrum danych Merlin – zbudowane na nieużytkach przemysłowych w Swindon, w Wielkiej Brytanii – szczyci się niskim wskaźnikiem PUE (Power Usage Effectiveness) wynoszącym w przeliczeniu na stawkę roczną 1,08 (na podstawie testów przeprowadzonych w fabryce), co jest najlepszym na świecie wynikiem w branży. Wysoką sprawność energetyczną tego ośrodka o inteligentnej modułowej konstrukcji zapewnia zastosowanie układu chłodzenia świeżym powietrzem. Przy budowie centrum danych wykorzystano materiały ekologiczne i zadbano, by na każdym jej etapie zaopatrzenie realizowane było z troską o ochronę środowiska. Zużycie energii elektrycznej w ośrodku będzie o połowę mniejsze niż w tradycyjnym budynku tego typu, koszty utrzymania zaś – o trzy czwarte niższe niż w przypadku starszych konstrukcji.

Nowe centrum w Wielkiej Brytanii jest kluczowym elementem strategii outsourcingu infrastruktury w skali globalnej (Global Infrastructure Outsourcing – GIO), w ramach której firma Capgemini zainwestowała 100 mln euro, tworząc międzynarodową strukturę centrów danych złożoną z 25 ośrodków rozlokowanych w Kanadzie, Chinach, Finlandii, Francji, Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Szwajcarii, w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. GIO firmy Capgemini obsługuje ponad 26 tys. serwerów fizycznych, z których 8 tys. zostało zwirtualizowanych[1]. Capgemini największą wagę przywiązuje do optymalizacji centrów danych, by spełnić wymagania klientów dotyczące bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju i efektywności kosztowej. Centrum Merlin zaprojektowane zostało tak, by obsługiwać pełny zakres zarządzanych usług, poczynając od poprzednich
i dedykowanych infrastruktur klienta, poprzez program narzędziowy, a na najnowszej ofercie Capgemini – usługach „w chmurze” – kończąc.

 – „W związku z powszechnym popytem na nasze usługi outsourcingowe oraz błyskawicznym rozwojem „usług w chmurze” potrzebowaliśmy więcej miejsca na udostępnianie naszych usług” – tłumaczy Richard Dicketts, dyrektor generalny ds. Globalnego zarządzania infrastrukturą w Capgemini. – „Musieliśmy jednak zbudować nowe obiekty, które byłyby w stanie zapewnić efektywność, jakiej oczekują nasi klienci. By sprostać stawianym przez nowoczesne firmy wymaganiom w zakresie zarządzania sprawnością biznesową, kosztami i ryzykiem, konieczne jest świadczenie obok tradycyjnych usług centrów danych również w pełni zarządzanych, zwirtualizowanych i prywatnych usług w chmurze. Merlin jest przedstawicielem nowej generacji modelu centrum danych  na nowo definiującego standardy branżowe, powstałego jako efekt naszych długoterminowych działań zmierzających do podniesienia efektywności i wynikających z umowy zobowiązań dotyczących zapewnienia ekologicznych rozwiązań. Kierując się tą koncepcją biznesową, będziemy mogli wznosić zarówno duże, jak i małe ośrodki na całym świecie – tam, gdzie pojawi się popyt na tego rodzaju usługi” – dodaje Richard Dicketts. 

Główne cechy centrum danych „Merlin”

  • Osiągane wyniki: poziom sprawności energetycznej (PUE) ośrodka Merlin wynosi 1,08 (dane na podstawie testów przeprowadzonych w fabryce)[2] i wskaźniki te są coraz lepsze, podczas gdy norma w tej branży pozostaje w przedziale od 2,0 do 2,5. Ośrodek Merlin jest dowodem rewolucyjnej zmiany w podejściu do tego branżowego wyzwania.
  • Układ chłodzenia świeżym powietrzem: każdy moduł wyposażony jest w specjalną jednostkę chłodzącą układu klimatyzacji Air Optimiser, która stopniowo schładza powietrze – najpierw poprzez chłodzenie „świeżym powietrzem”, a następnie chłodzenie wyparne.
  • System zarządzania budynkiem (BMS) i klimatyzacja: wykonany na zamówienie system zarządzania budynkiem jest jednym z najbardziej zaawansowanych systemów, jakie kiedykolwiek zostały zaprojektowane przez Capgemini. W pełni kontrolowane przepływy gorącego i zimnego powietrza umożliwiają utrzymanie sprawności operacyjnej na stałym wysokim poziomie.
  • Certyfikowany 3. poziom dostępności w klasyfikacji systemów zasilania serwerowni: ośrodek Merlin uzyska od Uptime Institute miano certyfikowanego centrum danych o 3. poziomie dostępności (obecnie na terenie Wielkiej Brytanii znajdują się tylko dwa ośrodki tego typu).
  • 60 tys. stóp kwadratowych powierzchni technicznej: centrum danych zajmujące powierzchnię ponad 100 tys. stóp kwadratowych jest w stanie zasilić 60 tys. stóp kwadratowych dostępnej przestrzeni technicznej obejmującej moduły o powierzchni 24 x 2,500 stóp kwadratowych.

O firmie Capgemini

Capgemini, jeden z wiodących światowych dostawców w zakresie usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingu, umożliwia swoim klientom rozwój i działanie dzięki nowoczesnym technologiom. Firma Capgemini oferuje swoim klientom wiedzę i doświadczenie, zwiększając ich możliwości w osiąganiu najlepszych wyników poprzez unikatowy sposób współpracy polegający na Współdziałaniu w Biznesie (Collaborative Business Experience). Grupa Capgemini działa w oparciu o globalny model obsługi Rightshore®, którego celem jest zapewnienie równowagi w wykorzystaniu najlepszych talentów z różnych lokalizacji, aby pracując jako jeden zespół tworzyć i dostarczać optymalne rozwiązania dla klientów. Capgemini jest obecna w 30 krajach, w 2009 r. odnotowała globalny przychód w wysokości 8,4 miliarda euro i zatrudnia 95 tys. osób na świecie. W Polsce firma zatrudnia ponad 4tys. pracowników w biurach w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.

Rightshore®, jest znakiem towarowym należącym do Capgemini.

Więcej informacji: www.pl.capgemini.com i www.capgemini.com


[1] Wirtualizacja: W wyniku tej usługi sprzęt, taki jak serwery, sieci, dyski, a nawet komputery typu „desktop” przekształcane są na środowiska wirtualne. Pozwala to na znaczącą poprawę ich wykorzystania, przyspieszenie wdrożenia i  konfiguracji usług oraz umożliwia wprowadzenie nowych modeli wsparcia. Koncepcja wirtualizacji przemawia do każdej organizacji pragnącej zoptymalizować swoje zdolności bez ponoszenia dalszych wydatków inwestycyjnych.
[2] po uwzględnieniu wszystkich strat energii elektrycznej wskaźnik PUE  prawdopodobnie wynosił będzie 1.10

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.