CTR to nie wszystko – Portal PR - 24PR




CTR to nie wszystko

20.10.2010 Kategoria: Marketing internetowy. Autor: admin

Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) wprowadza do swojej oferty nowe narzędzie do pomiaru efektywności kampanii reklamowych w internecie. Badanie NetEffect, dzięki połączeniu dwóch typów danych – pochodzącychz pasywnego pomiaru kontaktu z reklamą oraz danych deklaratywnych – dostarcza kompleksowych informacji o efektywności działań reklamowych w sieci.

Z opublikowanego przez ZenithOptimedia raportu wynika, że wydatki na reklamęw internecie w 2009 roku stanowiły aż 12 proc. całości nakładów reklamowych w Polsce – to o 8 punktów procentowych więcej niż w 2006 roku. Wraz ze wzrostem znaczenia internetu jako medium reklamowego, rośnie zapotrzebowanie na rzetelną metodę pomiaru efektywności reklam internetowych.

Obecnie, najczęściej wykorzystywanymi na rynku miernikami efektywności kampanii reklamowych są twarde dane pochodzące z monitoringu – np. współczynnik CTR (Click-Through Rate). Jest to odsetek osób, które po kontakcie z reklamą kliknęły na nią. Taki sposób pomiaru nie daje jednak pełnego obrazu efektywności danej kampanii, szczególnie w przypadku, gdy za jej cel postawiono na przykład budowanie wskaźników wizerunkowych. Z kolei metodom wykorzystującym wyłącznie dane deklaratywne (np. pomiarom pre-test / post-test) trudno jest uchwycić „czysty” efekt internetuw oddzieleniu od innych mediów.

W odpowiedzi na rynkowe zapotrzebowanie IIBR wprowadza do swojej oferty nowe badanie efektywności internetowych kampanii reklamowych – NetEffect. Badanie to
w unikatowy sposób integruje dwa typy danych – wyniki pasywnego pomiaru kontaktów z reklamą, pochodzące z systemu gemiusDirectEffect, oraz deklaratywne dane dotyczące wpływu internetowej kampanii reklamowej na wskaźniki marketingowe, takie jak znajomość marki, jej wizerunek czy chęć zakupu. Połączenie danych behawioralnych z deklaratywnymi w jednym badaniu pozwala na uniknięcie ograniczeń każdej z tych metod stosowanych indywidualnie.

W badaniu NetEffect analizie poddawane są informacje pochodzące od dwóch grup respondentów wyróżnionych na podstawie twardych danych – tych, którzy mieli kontakt z reklamą i tych, którzy na nią nie natrafili. Podczas realizacji badania ściśle kontrolowane są kryteria doboru próby i proces zbierania ankiet tak, aby respondenci nie różnili się pod względem struktury społeczno-demograficznej, profilu korzystania z internetu oraz sposobu korzystania z serwisów, na których odbywa się kampania. Dzięki temu wpływ komunikacji mającej miejsce w innych mediach, działań konkurencji w czasie kampanii i innych nieprzewidzianych zdarzeń rozkłada się podobnie w obydwu grupach. Można z tego wnioskować, że jedynym czynnikiem, który w sposób systematyczny różni osoby z każdej z nich jest kontakt z analizowaną internetową kampanią reklamową.

NetEffect odpowiada na palącą potrzebę rynku. Jest jednym z wielu produktów IIBR wcielających w życie filozofię ‚Two Rivers’ – łączenia wiedzy o zachowaniach respondentów pozyskiwanej bez ich świadomego udziału z danymi deklaratywnymi. Dzięki temu możemy dostarczać naszym Klientom pełniejszy obraz rzeczywistości marketingowej – podsumowuje Janusz Sielicki, Dyrektor ds. Badań w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych.

O IIBR
Interaktywny Instytut Badań Rynkowych specjalizuje się w jakościowych i ilościowych badaniach marketingowych realizowanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii internetowych oraz analizie i badaniach stron internetowych, wykorzystuje także tradycyjne metody badawcze. W ofercie znajdują się
m.in. badania kondycji marki, komunikacji marketingowej, satysfakcji klientów oraz wiele innych rodzajów badań dostarczających pogłębionej wiedzy o konsumentach.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.