Media społecznościowe – raport Interaktywnie.com – Portal PR - 24PR




Media społecznościowe – raport Interaktywnie.com

05.10.2010 Kategoria: Badania rynkowe, INTERNET, MARKETING, Social media. Autor: ipis

Pracownia PBS DGA przeprowadziła, na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, badanie konsumenckie dotyczące mediów społecznościowych.Wyniki wykazały, że 80% internautów przyznaje się do regularnego korzystania z serwisów społecznościowych. Według majowych badań miesięcznika Chip w około 250 działających w Polsce serwisach społecznościowych konta posiadało przeszło 16 milionów Polaków.

W wyścigu o użytkowników portale prześcigają się w coraz bardziej zmyślnych i zaawansowanych propozycjach. Nasza Klasa, broniąca pozycji lidera w Polsce przez Facebookiem, w tym roku zmieniła logo i skróciła nazwę, udostępniła Śledzika zewnętrznym stronom www, uruchomiła zaawansowaną wersję mobilną, oddała w ręce zewnętrznych deweloperów API, dzięki któremu będą mogły powstawać nowe aplikacje dla klasowiczów, a od lipca użytkownicy portalu mogą grać w polskojęzyczne gry społecznościowe.

Social media zyskuje coraz większe znaczenie w marketingu. Jest to bowiem źródło olbrzymich możliwości w kreowaniu opinii oraz wizerunku. Sierpniowe badania amerykańskiej firmy Invkoe Solutions wykazały, że aż 41% internautów ufa informacjom, publikowanym na firmowych profilach w Facebooku. Jeśli informację opublikuje znana osoba dla użytkownika, to poziom zaufania rośnie wówczas aż do 64%. Nieco gorsze wyniki uzyskał Twitter – odpowiednio 26 i 45%.

Z tego powodu bardzo szybko rosną kwoty wydawane przez firmy na reklamę w serwisach społecznościowych. W tym roku globalnie mają przynieść przeszło 3,3 miliarda dolarów, a w przyszłym przekroczyć 4 miliardy. Rok 2011, jak przewiduje eMarketer, będzie przełomowy również dlatego, że pierwszy raz Stany Zjednoczone wydadzą na reklamę w social media mniej, niż reszta świata.

Najwięcej przychodu uzyskuje Facebook, który w 2009 r. osiągnął wynik 800 mln dolarów. Liczba reklamodawców wzrosła czterokrotnie w ciągu ostatnich osiemnastu miesięcy, a jeden fan może być wart nawet 310 dolarów. Wyniki osiągane przez Naszą Klasę są dużo niższe, ale zasięg portalu jest także o wiele mniejszy. W ubiegłym roku największy portal społecznościowy w Polsce miał 62,8 miliona złotych przychodu, a zysk netto wyniósł 18,5 miliona. O pięć milionów więcej, niż rok wcześniej. Według specjalistów wydatki na marketing w social media w Polsce w ciągu najbliższego roku urosną nawet sześciokrotnie.

Więcej szczegółów oraz raport dostępny jest na stronie: http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-i-badania/spolecznosci-wciagaja-jak-narkotyk-raport-interaktywnie-com-17465?page=1

Źródło: Interaktywnie.com

Podobne wpisy:

Tagi: , , ,







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.