Początek kampanii „Piłeś? Nie jedź!” – Portal PR - 24PR




Początek kampanii „Piłeś? Nie jedź!”

14.10.2010 Kategoria: Agencje PR, Kampania. Autor: ipis

Rusza kampania społeczna „Piłeś? Nie jedź!”, organizowana przez Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS).

Kampania przestrzega przed prowadzeniem pojazdów po spożyciu alkoholu i zwraca uwagę na negatywne konsekwencje wynikające z takich zachowań. W szczególności kierowana jest do młodych uczestników ruchu drogowego w wieku 18-30 lat.  Kampania obejmuje działania ATL, BTL i PR. Realizowana jest poprzez spoty reklamowe w telewizji, radiu, kinach, jak również reklamy na autobusach oraz ulotki. Ponadto, przed 75 stołecznymi klubami i pubami pojawią się maty z hasłem „Piłeś? Nie jedź”. Patronat honorowy nad kampanią objęli Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji są Komenda Stołeczna Policji, Instytut Transportu Samochodowego (ITS) oraz Fundacja „KRZYŚ”. Patronem medialnym jest TVN Warszawa. Za kreację i realizację kampanii odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej, zaś działania PR prowadzi Practum Consulting.

Kampania „Piłeś? Nie jedź!” rozpocznie się 16 października br. i potrwa do połowy listopada br. Spoty reklamowe pojawią się w telewizji TVN Warszawa, w stacji radiowej RMF Maxxx, będą także emitowane przed każdym seansem filmowym w warszawskich Multikinach. Reklamy pojawią się również na 100 autobusach miejskich, czyli z przekazem kampanii będzie jeździł co trzeci warszawski autobus. W ramach kampanii stołeczni policjanci w trakcie kontroli, interwencji czy zgłoszeń do wypadków rozdadzą 145 tys. ulotek informacyjnych dotyczących zagrożeń wynikających z prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Otrzymają je m. in. kierowcy zatrzymani podczas akcji „trzeźwe poranki” oraz „trzeźwe wieczory” organizowanych przez Komendę Stołeczną Policji. Ponadto, przez cztery kolejne środy od 27 października przy Moście Gdańskim w Warszawie policja we współpracy z ITS ustawi symulator dachowania, na który będą kierowane osoby przekraczające prędkość.

ZP PPS w ramach kampanii wspiera także polską edycję „Europejskiej Nocy Bez Wypadku” przypadającą na sobotę, 16 października br., organizowaną przez Fundację „KRZYŚ”. W tym dniu zostanie również rozdanych przez fundację 5 tys. ulotek kampanii „Piłeś? Nie jedź!”. W Polsce, w ramach akcji ponad 180 wolontariuszy będzie obecnych w 50 klubach w 25 miastach. Będą oni namawiać kierowców, by wykazali się odpowiedzialnością i nie spożywali alkoholu. Ma to ograniczyć liczbę nietrzeźwych kierowców na drogach, w szczególności wśród młodych ludzi wracających z imprez. Akcja organizowana jest we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

– Organizując kampanię „Piłeś? Nie jedź!” chcemy uczulać kierowców i całe społeczeństwo na zagrożenia, jakie stanowią nietrzeźwe osoby decydujące się na prowadzenie pojazdów po alkoholu. Stale słyszymy o wypadkach, kolizjach spowodowanych przez kierowców z promilami, a wiele z tych nieszczęśliwych wydarzeń można byłoby uniknąć, gdyby kierowcy nie decydowali się na jazdę po alkoholu. Trzeba też mieć świadomość, że spożycie alkoholu nawet w niewielkiej ilości może znacznie obniżyć naszą sprawność psychomotoryczną. Dlatego w naszej kampanii promujemy całkowitą abstynencję wśród kierowców, stąd hasło: Piłeś? Nie jedź! Warto o tym stale mówić i przypominać kierowcom, jakie ryzyko podejmują prowadząc po alkoholu nie tylko wobec własnego życia i zdrowia, ale przede wszystkim wobec bezpieczeństwa innych – komentuje Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, organizatora kampanii „Piłeś? Nie jedź!”.

Podobne wpisy:

Tagi: ,







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.