Targi Dobrych Praktyk CSR w Warszawie – Portal PR - 24PR




Targi Dobrych Praktyk CSR w Warszawie

21.10.2010 Kategoria: CSR. Autor: admin

28 firm i organizacji zaprezentowało swoje działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w ramach Targów Dobrych Praktyk CSR, które odbyły się 20 października w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach Targów zorganizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu odbyły się seminaria tematyczne, wykład eksperta z Wielkiej Brytanii oraz szereg wydarzeń towarzyszących.

Targi są otwartą formułą prezentowania odpowiedzialnych działań firm, oferują możliwość spotkania z szerokim gronem interesariuszy i pozwalają na bezpośrednią rozmowę. Cieszymy się, że coraz więcej firm może pochwalić się odpowiedzialnymi działaniami w różnych obszarach i mamy nadzieję, że wkrótce społecznie odpowiedzialne prowadzenie firmy stanie się normą”, powiedziała Mirella Panek-Owsiańska, Prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Targi Dobrych Praktyk CSR to unikalna formuła prezentowania działań firm w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Swoje dobre praktyki zaprezentowały firmy, instytucje naukowe oraz organizacje pozarządowe:

  • Akademia Leona Koźmińskiego
  • Bank Gospodarstwa Krajowego
  • Coca-Cola HBC Polska, Coca-Cola Poland Services
  • CWS-boco Polska Sp z o.o.
  • ENEA Spółka Akcyjna
  • Fundacja Aeris Futuro
  • Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego
  • Grupa LOTOS S.A.
  • IBM Polska
  • METRO GROUP
  • Nestlé Polska S.A.
  • Nutricia Polska
  • Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
  • Polski Koncern Naftowy ORLEN SA
  • Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo
  • PricewaterhouseCoopers
  • Program Promocji Kultury Przedsiębiorczości „Przedsiębiorstwo Fair Play”
  • Provident Polska S.A.
  • Reckitt Benckiser Production Poland Sp z o.o.
  • Stator – Industria24.pl
  • Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
  • Telekomunikacja Polska
  • Tesco Polska

Pięć organizacji pozarządowych, laureatów konkursu na najlepsze przykłady współpracy z partnerami biznesowymi, również zaprezentowało się na Targach: Fundacja BENE VOBIS, Fundacja Dzieci Niczyje, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Fundacja Sendzimira.

Seminaria tematyczne, które odbyły się podczas Targów obejmowały następujące tematy: odpowiedzialna utylizacja i recykling, odpowiedzialne pozyskiwanie zasobów naturalnych, odpowiedzialna konsumpcja oraz zrównoważone inwestycje infrastrukturalne. W trakcie Targów miał miejsce również wykład otwartyGreen Marketing and sustainable innovation” gościa specjalnego Johna Granta – eksperta w zakresie zrównoważonego marketingu oraz autora książki „The Green Marketing Manifesto”. Wykład był transmitowany online dzięki firmie Living Media

W trakcie wydarzenia uczestnicy – za pomocą Infokiosków – oraz Internauci – na portalu odpowiedzialnybiznes.pl – mogli głosować na najlepszą praktykę prezentowaną podczas Targów. Jako najlepszą uczestnicy Targów uznali praktykę „Certyfikat SKP” Stowarzyszenia Konsumentów Polskich ax aequo z praktyką „Wolontariusze HOPE” firmy Nutricia Polska. Również zdaniem Internatów najlepsza była praktyka „Certyfikat SKP”. Zwycięzców nagrodzono zestawami książek „Warsztaty Menedżera” oraz „Etyka” Johna C. Maxwella ufundowanymi przez Studio Emka.

Ponadto podczas Targów odbyły się:

  • ogłoszenie wyników badań na temat odpowiedzialnego łańcucha dostaw, prowadzonych przez FOB we współpracy z IIBR/Gemius SA
  • wyświetlanie filmu o globalnym systemie produkcji i konsumpcji „Story of Stuff”;
  • zbiórka elektrośmieci w ramach ogólnopolskiej kampanii ekologicznej EKOgraty.pl;
  • ogłoszenie wyników konkursu „Eko Biuro” organizowanego przez Fundację Aeris Futuro.

Partnerzy Targów: Nestlé Polska S.A., PGNiG – Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo oraz Tesco Polska Sp. z o.o.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.