Badanie WebExperience – nowe spojrzenie na stronę internetową – Portal PR - 24PR




Badanie WebExperience – nowe spojrzenie na stronę internetową

01.12.2010 Kategoria: INTERNET. Autor: biuro prasowe

Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) wzbogaca portfel badań dedykowanych serwisom internetowym o nowe narzędzie – WebExperience. Łączy ono w sobie dwa typy analiz – bazującą na tzw. twardych danych odzwierciedlających zachowania użytkowników w sieci oraz na wynikach badania opinii respondentów.

WebExperience pozwala spojrzeć na serwis internetowy z nowej perspektywy – zrozumieć jego rolę w całym procesie sprzedaży, komunikacji i obsługi klienta. Nowy produkt Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych identyfikuje motywacje i kontekst odwiedzenia witryny, diagnozuje doświadczenie użytkownika podczas wizyty, a także jego kolejne działania po wyjściu ze strony. W efekcie pozwala na jej optymalizację nie tyle pod kątem użyteczności, co zwiększenia efektywności w realizowaniu założonych zadań. Badanie WebExperience to kompleksowy zestaw rozwiązań wspierających budowę i rozwój strony oraz monitorowanie aktywności i satysfakcji użytkowników.

W zależności od specyfiki badanego zagadnienia, stosowane są zarówno jakościowe
i ilościowe badania użytkowników, analizy eksperckie, jak i pasywny pomiar zachowań użytkowników strony. WebExperience jest kolejną innowacją IIBR wykorzystującą ideę „Two Rivers”, czyli łączenia dwóch źródeł informacji – tzw. twardych danych analizujących zachowania użytkowników w sieci pochodzących z systemów badawczych Gemius oraz badania opinii respondentów realizowanych metodą CAWI. Dzięki precyzyjnej wiedzy na temat zachowań użytkowników pozwala poznać motywacje i doświadczenia osób odwiedzających stronę w trakcie lub krótko po zakończeniu wizyty.

Dla większości firm strona internetowa staje się coraz ważniejszym narzędziem komunikacji, sprzedaży i budowania relacji z klientem. Chcemy, aby badania strony stały się takim standardem jak testy reklam, czy też badania shopperowe. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w tym obszarze oraz wykorzystaniu rozwiązań technologicznych firmy Gemius, jesteśmy w stanie dostarczać autorskich, unikalnych rozwiązań, dopasowanych do internetowej rzeczywistości – mówi Barbara Krug, Business Development Director w IIBR.

Podobne wpisy:

Tagi:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.