Jak zamówić firmowy hosting? – Portal PR - 24PR




Jak zamówić firmowy hosting?

09.12.2010 Kategoria: INTERNET, Technologie. Autor: nazwa.pl

Pozyskanie serwera jest jednym z pierwszych kroków do budowy profesjonalnego serwisu WWW przedsiębiorstwa. Dzięki niemu możliwe będzie nie tylko udostępnienie Internautom firmowej witryny, ale także usprawnienie działania samej firmy. Jego zamawianie nie jest skomplikowane, jednak warto wiedzieć, jak zrobić to prawidłowo.
Czym jest serwer?

Serwer umożliwia sprawne funkcjonowanie firmy w Internecie. Dzięki niemu można m.in.: utrzymywać firmową stronę WWW, konta poczty e-mail, bazy danych oraz obsługiwać wielu domen. Usługa ta wykorzystywana jest najczęściej do zamieszczania elementów niezbędnych do wyświetlenia serwisu WWW przedsiębiorstwa. Po wpisaniu w pasek przeglądarki internetowej firmowej domeny, komputer Internauty pobiera pliki tworzące witrynę. Jednak ograniczanie roli serwera jedynie do nośnika strony WWW sprawia, że jego możliwości nie są często wykorzystywane w pełni. Coraz popularniejsze jest używanie przez przedsiębiorstwa hostingu do archiwizowania firmowej poczty elektronicznej, a także do wymiany ważnych plików pomiędzy pracownikami i klientami.

Firma, zamawiająca serwer, ma do wyboru szeroki wachlarz ofert. W zależności od potrzeb może to być serwer dedykowany lub współdzielony. Pierwsze rozwiązanie to dzierżawienie fizycznej maszyny, w pamięci której instalowane są pliki oraz oprogramowanie umożliwiające właścicielowi zarządzanie hostingiem. Rozwiązanie to jest dobre dla bardzo wymagających klientów, potrzebujących wysokich parametrów. Decydują się na nie głównie duże instytucje i korporacje, posiadające wykwalifikowanych informatyków, którzy zarządzają usługą. Taki wybór pociąga za sobą wysokie koszty (od kilku do kilkuset tysięcy złotych rocznie) i konieczność specjalistycznej obsługi. Z tego powodu zdecydowana większość firm uznaje, iż lepszym rozwiązaniem jest zamówienie tzw. hostingu wirtualnego. Powstaje on w wyniku wydzielenia w pamięci maszyny fizycznej, jaką jest serwer, obszarów wirtualnych, które są udostępniane Klientom. Zarządzanie nimi odbywa się poprzez programy umożliwiające pełne i samodzielne administrowanie hostingiem. Narzędzie takie pozwala na swobodne konfigurowanie kont pocztowych, zarządzanie powierzchnią dyskową, bazami danych, itp.

Wybór usługodawcy

Przed dokonaniem zamówienia warto przyjrzeć się ofertom proponowanym przez hostingodawców. Na polskim rynku działa wiele firm oferujących dzierżawę serwerów, a wybierając jedną z nich podejmuje się decyzję na lata, dlatego powinna być ona przemyślana. Nie należy kierować się wyłącznie ceną, chociaż jest to ważny argument, zwłaszcza dla przedsiębiorstw, które dopiero zaczynają swoją działalność. Za wirtualny serwer w skali roku przyjdzie zapłacić, w zależności od jego parametrów, od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Przykładowo 25 GB powierzchni dyskowej i 5000 GB transferu warte jest 300 zł netto (np. serwer Active w serwisie nazwa.pl). Należy zwrócić uwagę także na parametry przyszłej usługi. Ważne jest, aby transfer był wysoki oraz rozliczany w skali roku. Zapobiegnie to przerwom w funkcjonowaniu serwera, gdy w jednym miesiącu jego wykorzystanie będzie bardziej intensywne. Kolejny ważny parametr to powierzchnia dyskowa, powinna być ona wystarczająco duża, aby pomieścić wszystkie pliki. Jednocześnie warto przemyśleć, co znajdzie się na serwerze. Wybór zbyt wygórowanej oferty sprawi, że możliwości usługi nie będą efektywnie wykorzystywane.

Najwięksi hostingodawcy poza specyfikacją podają również tzw. parametry bezpieczeństwa, czyli dane dotyczące wykorzystania usługi przez pojedynczego użytkownika. Są one kluczowe w przypadku korzystania z hostingu współdzielonego, gdyż zapewniają stabilność funkcjonowania kont wszystkich klientów. Nie ma możliwości, by przekroczyć parametry, gdyż powodowałoby to niedogodności dla innych użytkowników współdzielonego serwera. Jednocześnie jawność parametrów bezpieczeństwa pozwala zaplanować przyszłe wykorzystanie usługi.

Profesjonalny hostingodawca powinien posiadać także własne Data Center, czyli centrum, w którym utrzymywane jest całe zaplecze technologiczne (łącza telekomunikacyjne, serwery itp.). Musi również zapewniać swoim klientom profesjonalną pomoc w postaci Biura Obsługi Klienta – prowadzonego przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Dobrze jest wiedzieć, jak można się z nim skontaktować (np. telefon, livechat, e-mail, fax itp.). Analiza wszystkich elementów składających się na działalność hostingodawcy, pozwoli ocenić jakość świadczonych przez niego usług. Bezwzględnie należy także zapoznać się z regulaminem. Znajomość jego zapisów pozwala na świadomy zakup usługi.

Najwięcej o serwerze można dowiedzieć się podczas jego użytkowania. Dlatego usługodawcy wprowadzili możliwość darmowego testowania serwera np. przez 14 dni, a niektórzy nawet na pół roku. Czas ten pozwala przekonać się, czy serwer działa prawidłowo, a także czy jego parametry są odpowiednie dla firmy.

Zamówienie i konfiguracja hostingu

Po wyborze usługodawcy (np. serwisu nazwa.pl) należy wejść na jego stronę WWW i zalogować się do Panelu Klienta. Jeżeli zamawiający nie posiada jeszcze swojego konta, musi je utworzyć. Założenie panelu jest bezpłatne. W tym celu należy podać wszystkie wymagane dane. Koniecznie muszą się one zgadzać ze stanem faktycznym, gdyż służą identyfikacji klienta oraz są potwierdzeniem jego prawa do zarządzania usługą. Najlepszym rozwiązaniem dla firmy jest podawanie danych zgodnych z tymi widniejącymi w oficjalnych dokumentach firmy, takich jak np. wyciąg KRS.

Użytkownik zalogowany do Panelu Klienta, może przystąpić do zamawiania usługi. Należy wejść w odpowiednią zakładkę („Serwery”) i wybrać usługę, np. w ofercie serwisie nazwa.pl  znajdują się serwery Active i ActivePro. W następnym kroku należy wybrać jedną z dostępnych promocji lub z niej zrezygnować (tym samym przyjąć regularne warunki). Po zaznaczeniu pola przy wybranej opcji wystarczy kliknąć „ZAMÓW SERWER”.

W następnym oknie należy skonfigurować serwer. Użytkownik wybiera identyfikator serwera, który jest unikalną nazwą, odróżniającą daną usługę od innych. Wybór nazwy nie powinien być przypadkowy. Pomaga ona w pozycjonowaniu strony, czyli uzyskaniu wysokiego miejsca na liście w wynikach wyszukiwania np. poprzez Google. Dobrym krokiem jest nazwanie serwera tak, jak nazywa się przedsiębiorstwo, bądź wybrać słowo kluczowe związane z działalnością. Kolejnym krokiem jest wybór odpowiedniego hasła do serwera. Aby chronić serwer przed dostępem osób niepowołanych powinien być on należycie zabezpieczony. Miernik siły ułatwia stworzenie niezawodnego hasła. Im jest ono mocniejsze, tym trudniej jest je złamać. Należy jednak pamiętać, że nawet najlepsze zabezpieczenie będzie nieskuteczne, jeżeli użytkownik należycie o nie nie zadba. Dlatego nie należy zdradzać haseł osobom trzecim, ani zapamiętywać ich w pamięci komputera. Na tym etapie można również stworzyć konto e-mail. W tym celu podaje się login oraz wprowadza hasło. Po wypełnieniu wszystkich pól można zatwierdzić swój wybór klikając przycisk „DODAJ DO KOSZYKA”.

Przed finalizacją zamówienia należy jeszcze zapoznać się z treścią regulaminu i potwierdzić to zaznaczając odpowiednie pole. Można również zamówić inne usługi, takie jak domeny, strony WWW czy kolejne serwery. Zamawiający powinien sprawdzić, czy w koszyku nie znajdują się dodatkowe usługi, których nie zamawiał. Niektórzy usługodawcy stosują takie zabiegi. Świadczy to o ich nieprofesjonalizmie i powinno budzić uzasadnione obawy, co do jakości przyszłej współpracy.

Zakup odpowiedniego serwera ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania serwisu WWW firmy, a co za tym idzie decyduje o jego sukcesie. Wybór usługi powinien być poprzedzony zapoznaniem się z dostępnymi ofertami i analizą zapotrzebowania przedsiębiorstwa. Właściwe połączenie tych czynników pomoże efektywnie wykorzystać możliwości hostingu.

Kilka słów o:  NetArt istnieje od 1997 roku zapewniając kompleksową obsługę Klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. Liczba 500 tys. obsługiwanych domen daje firmie NetArt niekwestionowaną pozycję lidera polskiego rynku rejestracji domen i usług hostingowych. Przekłada się to na około 30 % udział w rynku komercyjnych usług internetowych w Polsce i ponad 300 tys. obsługiwanych Klientów. Najwyższa jakość obsługi klienta potwierdzona została nadaniem NetArt Godła „Firma Przyjazna Klientowi”.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.