Trzeci start Adama Kornackiego w Dubaju – Portal PR - 24PR




Trzeci start Adama Kornackiego w Dubaju

07.01.2011 Kategoria: MOTO. Autor: admin

Tradycyjnie już najważniejszymi wydarzeniami stycznia w światowym motorsporcie są Rajd Dakar, Rajd Monte Carlo i… od sześciu lat 24-godzinny wyścig w Dubaju. Ta ostatnia impreza rozgrywana na Autodrome Dubai z roku na rok charakteryzuje się coraz mocniejszą stawką zawodników i większym prestiżem.

Tegoroczna edycja tej imprezy zapowiada się wyjątkowo, o czym świadczy zresztą obsada zawodów. Dla kibiców z Polski najważniejszą informacją jest fakt, że także tym razem w całodobowym maratonie nie zabraknie kierowców z naszego kraju.

Zespół Förch Racing z Bielska-Białej wystawi dwa Porsche, a jednym z nich po raz trzeci z rzędu wystartuje dziennikarz TVN Turbo, Mistrz Polski w DSMP z 2009 roku, Adam Kornacki.

Przypomnijmy, że Kornacki — wraz ze Stefanem Bilińskim, Robertem Lukasem, Mariuszem Miękosiem i Teodorem Myszkowskim — w zeszłym roku zajął w Dubaju trzecie miejsce w klasie A6 oraz wysokie piąte w klasyfikacji generalne.

Teraz polski zespół, który zna już specyfikę 24-godzinnych wyścigów, podtrzymuje wysokie ambicje. Świadczy o tym także zmiana w składzie: Teodora Myszkowskiego zastąpił Philipp Wlazik — szósty zawodnik Porsche Carrera Cup 2010.

Kornacki do startu w Dubaju przygotowuje się bardzo sumiennie. Co prawda jedynym występem dziennikarza TVN Turbo w 2010 był udział w piątej edycji wyścigu w Dubaju, jednak o formę zawodnika nie należy się martwić. Nie jest w końcu tajemnicą, że Adam Kornacki cały czas pozostaje w kontakcie z szybkimi supersamochodami i motorsportem.

Pierwsza załoga Förch Racing, w której ujrzymy właśnie dziennikarza TVN Turbo, wystartuje pucharowym Porsche 997GT3 Cup w specyfikacji 2010 i z numerem 21.

Polski zespół do Dubaju leci już 7 stycznia, aby zaaklimatyzować się przed wyścigiem.

Lista startowa liczy 87 załóg. Nie brakuje na niej światowych nazwisk znaczących wiele dla motorsportu, jak chociażby: Gerard Lopez (właściciel Renault F1 Team), Michael Waltrip (NASCAR), Michael Nykjear, Krystian Poulsen, Franz Engstler (wszyscy WTCC), Nicolas Armindo, Jeroen Bleekemolen, Sean Edwards, Jan Seyffarth (Porsche Carrera i Supercup) czy były mistrz DTM, Bernd Schneider.

W czwartek 13 stycznia na torze w Dubaju odbędą się kwalifikacje. Planowy start wyścigu przewidziano na piątek o godzinie 14.00 czasu lokalnego. Zawodnicy będą finiszować 24 godziny później.

Poniżej prezentujemy wywiad z Adamem Kornackim przeprowadzony przed jego wylotem do Dubaju. Informacje o wyścigu znajdą Państwo także na stronie www.adamkornacki.pl.

Adamie, jak wyglądają twoje przygotowania do startu w Dubaju?

Adam Kornacki: Tym razem lecimy jeszcze wcześniej, bo już w najbliższy piątek po południu. Jedynie ekipa TVN Turbo doleci do nas później. Chcemy pobyć trochę w Dubaju, a nie od razu po przylocie wpaść w wir spraw organizacyjnych. Dzięki temu, że będziemy w tym roku wcześniej na miejscu, mechanicy będą mieli więcej czasu na rozpakowanie i dopieszczenie aut. Samochody już prawdopodobnie przypłynęły do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W związku z tym, że jadę na wyścig do Dubaju po raz trzeci z rzędu, wiem czego się spodziewać po tych zawodach. Mając już jakieś doświadczenie w przygotowaniach, tuż przed wylotem staram się po prostu o spokój i wyciszenie. Zakończyłem już produkcje jesienno-zimowe i mogę myśleć tylko o występie w Dubaju. Liczę na to, że po przylocie będzie czas na relaks przed startem i nakręcenie ciekawych materiałów dla TVN Turbo. Zwiedzimy miasteczko Ferrari, tor F1 w Yas Marina i pojeździmy autami z napędem na cztery koła po wydmach. Krótko mówiąc, trzeba będzie się jak najmocniej odstresować przed czekającym nas wyczerpującym wyścigiem.

Czy w porównaniu z edycją 2010 coś oprócz składu zmieniło się w zespole?

Tak. Przede wszystkim w tym roku Förch Racing wystawi po raz pierwszy dwa samochody. Nasz będzie w najnowszej specyfikacji z 2010 roku. Silnik ma 3800 ccm pojemności i moc 450 KM. Do tego większy spojler i poprawiona aerodynamika. Podobno nie jest ani łatwiejszy ani trudniejszy w prowadzeniu. Mam doświadczenia ze startów Porsche 911 GT3 w starszych specyfikacjach, więc nie powinienem mieć problemów. W Dubaju będziemy także większą ekipą — więcej zawodników, mechaników i będziemy mieli własny boks serwisowy.

Na jaki wynik liczycie w tym roku?

Wyścig z roku na rok rozrasta się. Rośnie także jego prestiż. My tradycyjnie startujemy w pełni cup’owym Porsche 911, więc nie jesteśmy najmocniejsi w stawce. Są przecież Ferrari 430 GT2, Porsche RSR, Mercedes SLS AMG GT3, BMW Z4 GT3. My pojedziemy jednak swoje, co zresztą za każdym razem powtarza szef teamu — Wiesław Lukas. Przede wszystkim nie możemy się ścigać na pierwszych okrążeniach. Wyścig 24-godzinny ma swoją charakterystykę: jest nią równa i bezbłędna jazda. Niekoniecznie najszybsza. Porsche jest sprawdzoną konstrukcją, która pozwala pokonać dystans takiego wyścigu bez kłopotów technicznych. My dodatkowo nauczyliśmy się nie „katować” 997-ki. Mam nadzieję, że w tym roku ominą nas problemy. Pięknie byłoby powtórzyć zeszłoroczny sukces.
W tym roku wasz skład został wzmocniony przez Philippa Wlazika. Jak oceniasz tego kierowcę?

Oglądałem tego kierowcę do tej pory tylko w telewizji. Powiem tak: zawodnicy tacy jak Wlazik, Robert Lukas, Seyffarth, Rene Rast czy były zawodnik zespołu juniorskiego Porsche, z którym miałem okazję raz startować, Lance David Arnold — oni czują się w kokpicie Porsche jak u siebie w domu. To dla nich miejsce pracy. Nasz tegoroczny skład wygląda bardzo obiecująco.

W drugim Porsche zespołu Förch Racing ujrzymy debiutantów. Jak widzisz ich szanse?

Nie ma co ukrywać, koledzy rzucili się na głęboką wodę. Myślę, że to z ich strony dobry ruch. Jak chce się iść do przodu, to tak trzeba. W Dubaju nie liczy się czas danego okrążenia. Trzeba pokonać 24-godzinny wyścig w równym tempie. Myślę, że jeśli będą potrafili okiełznać emocje i pojadą swoim poczciwym Porsche 996 bez awarii, będą w stanie zająć dobre miejsce. Podczas startu w Dubaju zdobędą tyle doświadczeń, co podczas całego sezonu w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Jak wrócą w sezonie 2011 na polskie tory po występie w takim wyścigu jak ten w Dubaju, podejdą do startów w WSMP na totalnym luzie i bez obaw. Na Dubai Autodrome w ZEA na pewno będę ich wspierał jak tylko potrafię.

Michał Broniszewski — jego wyścigi komentowałeś na kanale N Sport. Teraz wystąpicie przeciwko sobie w jednej klasie A6.

Jedziemy nieporównywalnymi autami. Michał wystąpi Ferrari w specyfikacji GT2, a my normalną pucharówką Porsche. Jego auto będzie szybsze o kilka sekund na okrążeniu. Jednak wyścig potrwa 24 godziny i wszystko się w nim może zdarzyć. Na pewno nie będzie decydował czas danego okrążenia, a rywalizacja rozstrzygnie się w ostatnich minutach. Dla Michała będzie to debiut w 24-godzinnym wyścigu, ale myślę, że sobie poradzi po bardzo przyzwoitym sezonie w International GT Open.

Na starcie staną tacy kierowcy jak Lopez, Waltrip, Nykjear, Engstler, Armindo, Cora Schumacher, Schneider i wiele, wiele innych — wyścig w tym roku wygląda bardzo światowo.

I to jest piękne. Można powiedzieć, że Dubai 24H goni pod względem prestiżu Le Mans 24H. Oprócz wielu sławnych nazwisk na starcie, pojawi się także wiele „egzotycznych” załóg z takich państw jak Malezja, Japonia czy Australia. Pojedzie też kilka aut, których nie widzi się w klasyku Le Mans. Bardzo interesującym przeżyciem będzie chodzenie po tym samym pit lane co Gerard Lopez, szef teamu Roberta Kubicy. To będzie wielki światowy wyścig, a my jesteśmy dumni, że polski zespół wystawi w nim dwa samochody.

Czy także w tym roku będzie można obejrzeć relacje z tych zmagań w telewizji?

Naszym głównym patronem jest TVN Turbo i na tym kanale nie zabraknie relacji przed, w trakcie i po imprezie. Dwa wydania magazynu Auto Sport z dni 20.01 i 27.01 będą poświęcone wyłącznie tej imprezie.

W trakcie wyścigowego weekendu w Dubaju będą przeprowadzane relacje w TVN, TVN24, N Sport i w Raporcie TVN Turbo.

Komu chcesz podziękować za umożliwienie twojego startu w Dubai 24H?

Przede wszystkim stacji TVN za wsparcie medialne, wysłanie sprawdzonej ekipy oraz umożliwienie mi wyjazdu i tym samym przerwy w pracy. Chciałbym również podziękować firmie Motoricus.com, która wsparła mój start w Dubaju.

Rozmawiał: Tomasz Helman

Adam Kornacki profil
Data urodzenia: 12.04.1975
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Stan cywilny: żonaty
Wzrost: 180 cm
Waga: 81 kg
Hobby: samochody, gra na perkusji, narty, skateboarding

Przebieg kariery w motorsporcie

1997 Starty w pucharze Fiata CC Sporting 

1999–2004 MPRC: Peugeot 205 i Fiat CC

2005–2006 DSMP: Honda Civic, Honda Integra

2007 DSMP: Porsche 997 GT3

2008 WSMP: Porsche 996 GT3

DSMP: Porsche 997 GT3 (4. miejsce, 1 wygrany wyścig)

2009 24H of Dubai — 20. miejsce

DSMP: Porsche 997 GT3 — Mistrz Polski, klas. gen i klasa 4 (trzy wygrane wyścigi)

WSMP: Porsche 996 GT3 — 4. miejsce kl. 4 pow. 3500 ccm

2010 24H of Dubai — 5. miejsce (3. w klasie A6) Porsche 997 GT3

Harmonogram 6. Dunlop 24 Hours of Dubai

Środa, 13 stycznia 2011

09:00–18:00 Odprawa administracyjna

10:00–10:30 Briefing managerów zespołów

11:00–12:30 Poznawanie toru z użyciem aut z wypożyczalni

Czwartek, 14 stycznia 2011

09:00–09:30 Briefing kierowców

10:00–11:00 Taxi

11:30–12:15 Treningi wolne 6. Dunlop 24H of Dubai

12:15–13:15 Przerwa

13:15–14:45 Treningi wolne 6. Dunlop 24H of Dubai

15.00–16.00 Kwalifikacje 6. Dunlop 24H of Dubai — wszystkie klasy

16.15–16:45 Kwalifikacje 6. Dunlop 24H of Dubai klasy: A1 do A5, D1, D2, A3T

17:00–17:30 Kwalifikacje 6. Dunlop 24H of Dubai klasy: A6, SP2-GT3A, SP3-GT4A, 997

18:00–20:00 Nocne treningi 6. Dunlop 24H of Dubai

20:15–20:45 Extra Briefing dla managerów klas A6

Piątek, 15 stycznia 2011

10:30–11:00 Warm up 6. Dunlop 24H of Dubai

14:00 Start wyścigu 6. Dunlop 24H of Dubai

 Sobota, 16 stycznia 2011

14:00 Meta wyścigu 6. Dunlop 24H of Dubai

14:15 Opublikowanie wyników

14.15 Dekoracja

Tak było przed rokiem

5th Dunlop 24H of Dubai — klasyfikacja generalna

  1. Raymond Narac/Patrick Pilet/Marco Holzer/Pascal Gibon/Christophe Bourret (F/F/D/F/F) Porsche 997 GT3 RSR 608 okr.
  2. Nobuteru Taniguchi/Masataka Yanagida/Fariqe Hairuman/Johannes Stuck/Hiroki Yoshida (J/J/MAL/FL/J) BMW Z4 M Coupe -3 okr.
  3. Abdulaziz al-Faisal/Claudia Hürtgen/Marko Hartung/Khalid al-Faisal (SA/D/D/SA) BMW Z4 M Coupe -5 okr.
  4. Jürgen Häring/Taki Konstantinou/Rene Münnich/Marc Basseng (D/GR/D/D) Porsche 997 GT3 Cup -20 okr.
  5. 5.   Robert Lukas/Mariusz Miękoś/Stefan Biliński/Teodor Myszkowski/Adam Kornacki (PL) Porsche 997 GT3 Cup -35 okr. (3. miejsce w klasie A6)
  6. Heinz Schmersal/Mike Stursberg/Stephan Rösler/Christoph Koslowski (D/D/D/DK) Porsche 997 GT3 Cup -40 okr.
  7. Hubert Bergh/Magnus Öhman/Patrik Söderlund/Johan Stureson (S) Porsche 997 GT3 Cup -41 okr.
  8. Aleksandr Gajdar/Arno Klasen/Andriej Kruglik/Michael Schratz (UA/D/UA/D) Porsche 997 GT3 Cup -41 okr.
  9. Peter Schmidt/Kersten Jodexnis/David Horn/Hans-Christian Zink (D) Porsche 997 GT3 Cup -42 okr.
  10. Sven Heyrowsky/Dietmar Haggenmüller/Florian Scholze/Hannes Plesse/Arkin Aka (D/D/D/D/TR) -44 okr.

 Porsche 997 GT3 Cup specyfikacja 2010
Silnik: Sześciocylindrowy bokser, 3797 ccm

Maksymalna moc (KM): 450 KM przy 8500 obr/min.
Chłodzenie: chłodzenie cieczą

Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna, kłowa

Przełożenia
Zawieszenie:  przód — kolumny McPhersona

                    tył — wielowahaczowe z ramą zawieszenia

Amortyzatory: gazowe Sachs
Felgi: BBS z centralną nakrętką

System hamulcowy z regulowanym rozdziałem siły hamowania

Masa samochodu: około 1.160 kg

foto: Archiwum Adama Kornackiego

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.