Zmiana marki Era na T-mobile uzasadnionym posunięciem – Portal PR - 24PR




Zmiana marki Era na T-mobile uzasadnionym posunięciem

18.01.2011 Kategoria: Marka, Telekomunikacja. Autor: admin

„Międzynarodowi operatorzy telekomunikacyjni obecni w Europie Środkowo-Wschodniej już od pewnego czasu zmierzają do ujednolicenia stratiegii podlegających im lokalnych telekomów.

Wspólna marka i jednolita strategia promocyjna wewnątrz całej grupy istotnie wpływają na obniżenie kosztów operacyjnych. Natomiast unifikacja polityki w zakresie rozwoju produktowego i technologicznego pozwala na osiągnięcie większych korzyści skali, a tym samym zwiększenie siły przetargowej wobec dostawców.
Decyzja Deutsche Telekom odnośnie rebrandingu Ery wydaje się być zatem jak najbardziej uzasadnionym posunięciem. Zwłaszcza, że większość należących do operatora lokalnych telekomów w regionie środowoeuropejskim już kilka lat temu zmieniła markę na T-mobile. Prawdopodobne jest, że gdyby nie zawirowania odnośnie struktury właścicielskiej Ery, decyzja o rebrandingu zapadłaby dużo wcześniej.

Pomimo niewątpliwej siły marki Era na polskim rynku, nie sądzę, żeby użytkownicy telefonii komórkowej mieli problem z zaakceptowaniem nowego wizerunku operatora. Z drugiej jednak strony, Deutsche Telekom powinien być ostrożny z bezpośrednim przenoszeniem strategii wypracowanej w Europie Zachodniej na rynek polski. Chociaż obserwujemy trend ujednolicania się wzorców konsupcji usług telekomunikacyjnych w całej Europie, to w dalszym ciągu niezbędne jest uwzględnianie lokalnych zachowań i preferencji przy budowaniu strategii długoterminowej.”

Edyta Kosowska, Frost & Sullivan, komentuje decyzję Deutsche Telekom o zmianie marki Era na T-mobile, po przejęciu udziałów Polskiej Telefonii Cyfrowej

Edyta Kosowska jest analitykiem rynku telekomunikacyjnego w warszawskim oddziale Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej. Zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i analizowaniem nowych trendów i technologii na rynkach regionu Europy Środkowej i Wschodniej.

Frost & Sullivan
www.frost.com

Podobne wpisy:

Tagi:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.