Jeep® Compass model 2011 – Portal PR - 24PR




Jeep® Compass model 2011

27.02.2011 Kategoria: MOTO. Autor: admin

Nowy Jeep® Compass model 2011. Wyszukana linia nadwozia i akcenty stylistyczne wprost z Grand Cherokee, markowej ikony klasy Premium. Przyprawiające konkurencję o ból głowy zużycie paliwa oraz zdolności off-roadowe.
I dalej: bogactwo elementów wystroju wnętrza, lepsza charakterystyka jezdna i komfort jazdy, nowy wybór silników dla rynków Europy oraz elegancja stylizacji, sprawność w różnych warunkach jazdy plus niskie koszty eksploatacji. Nowy Jeep Compass stanowi jeszcze wyższą niż kiedykolwiek wartość i pożytek dla klienta.
„To właśnie klasa kompaktowa ma największy udział w europejskim segmencie pojazdów typu SUV, a nowy Jeep Compass jest wprost stworzony jako groźny rywal w tej konkurencji.” – mówi Mike Manley, szef/CEO marki Jeep i dyrektor ds. operacji międzynarodowych w Chrysler Group LLC – „Ekskluzywne akcenty stylistyczne pochodzą ze słynnego już, nowego Grand Cherokee, a pod kątem kompletnej i wartościowej oferty dla klientów w Europie rozszerzyliśmy dostępną gamę jednostek napędowych. Niemniej ważna jest poprawa jakości wystroju wnętrza i bardziej usportowiona charakterystyka jezdna.”
Łączący typową dla SUVa funkcjonalność wnętrza z osiągami, właściwościami jezdnymi, ekonomią eksploatacji i atrakcyjną, nowy Jeep Compass model 2011 wyposażony jest w ponad 30 zaawansowanych elementów bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Restylizacja nadwozia
Jeep Compass model 2011 wykazuje wyraźne, „rodzinne” podobieństwo do nowego Grand Cherokee z klasy Premium.

Nowa maska silnika, nowe błotniki i pas przedni, nowe reflektory oraz nowy grill to najważniejsze elementy, przydające zmienionej „twarzy” Compassa dorosłości i wyrafinowania. Atrapę chłodnicy wykończono chromowanym obramowaniem każdego z siedmiu szczelin, tradycyjnie wyróżniających wszystkie pojazdy marki Jeep. Muskulatury wyglądu nadaje subtelne wybrzuszenie maski silnika, a większą skuteczność oświetlenia drogi zapewniają poczwórne reflektory i światła przeciwmgielne typu projektorowego. Efektem wprowadzonych zmian jest znacznie odważniejsza i „pewna siebie” prezencja pojazdu, który może stawić czoła wszelkim warunkom drogowym i pogodowym.
Nowy Compass otrzymał efektowne osłony podzderzakowe, chroniące przed uszkodzeniami podczas jazdy w trudnych warunkach pogodowych, drogowych i terenowych. Charakteru uniwersalnej ekskluzywności nadają metalizowane listwy wokół bryły nadwozia.
Zmiany w tylnej części pojazdu obejmują nowy pas tylny, spojler w kolorze nadwozia i podkreślające elegancję – nowe lampy zespolone w technologii LED, uzupełnione w wersji modelowej Limited metalizowaną nakładką progu klapy tylnej wraz z chromowaną końcówką wydechu. Rolę estetycznego dopełnienia odgrywają metalizowane relingi dachowe. Jeep Compass model 2011 osadzony jest seryjnie na 17-calowych kołach ze stopu lekkiego, dla wersji Limited dostępne są także 18-calowe obręcze aluminiowe.

Podwyższony standard wnętrza
W ramach modernizacji wystroju wnętrza Compass model 2011 otrzymał nowe boczki drzwi przednich z miękkiego materiału i nowy, wyściełany podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami, a także nową kierownicę z przyciskami sterowania systemem audio, tempomatem, systemem głośnomówiącym (opcja wyposażenia) oraz innymi funkcjami pojazdu. Do pozostałych zmian należy nowa tapicerka materiałowa standardu Premium oraz nowe podświetlenie przycisków w drzwiach: blokady, otwierania okien i regulacji zewnętrznych lusterek.
Nowy Compass model 2011 posiada wiele przemyślnych systemów i urządzeń, przydatnych nie tylko w trakcie codziennych podróży do pracy, lecz także podczas jazdy w trudnych warunkach pogodowych, odkrywania nowych szlaków lub ustronnych miejsc w dalekim plenerze. Elektryczne okno dachowe i system audio Boston Acoustic z dziewięcioma głośnikami to tylko dwie z dostępnych opcji wyposażenia podnoszącego komfort i przyjemność użytkowania.
Istotną wartość dla klienta stanowi także wyposażenie seryjne, które obejmuje klimatyzację, elektrycznie otwierane okna, zdalnie sterowany zamek centralny, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, podświetlane uchwyty na puszki/butelki, lampy przeciwmgielne, tempomat oraz szyby kabiny pasażerskiej absorbujące promienie UV.

Dwa rodzaje napędu na każdą drogę
Do istotnych zalet nowego Compassa należy niezawodny system napęd 4×4 oraz optymalnie zestrojone zawieszenie kół jezdnych.

Oferowany na rynkach europejskich Jeep Compass model 2011 posiada dwie konfiguracje napędu. Oprócz systemu napędu 4×4 Freedom Drive ITM na niektórych rynkach dostępny będzie także napęd tylko na koła przednie z benzynowym silnikiem o pojemności 2,0 litrów oraz dla wersji napędzanych 2,2-litrowym Dieslem.
UWAGA!
Samochody z przednim napędem nie będą oferowane na rynku polskim.
Freedom Drive I to aktywny system napędu na cztery koła typu „full-time” umożliwiający w swym założeniu bezpieczniejszą jazdę w trudnych warunkach pogodowych i trakcyjnych oraz po drogach śliskich czy też ośnieżonych. W skład Freedom Drive I wchodzi sprzęgło osiowe z możliwością blokowania, a więc korzystania ze stałego napędu 4×4 – aby zwiększyć trakcję w głębszym śniegu czy piasku lub na innych podłożach o niskiej przyczepności. Na rynku polskim system napędu 4×4 Freedom Drive I stanowi wyposażenie seryjne razem z silnikiem wysokoprężnym 2.2 CRD.
W modelu 2011 zmianie uległy nastawy zawieszenia, podwyższono sztywność sprężyn i stopień tłumienia, zastosowano także tylny stabilizator przechyłów o zwiększonej średnicy.

Bogatszy wybór jednostek napędowych
Wysokie osiągi, oszczędne zużycie paliwa oraz wysoki stopień technicznego wyrafinowania za rzetelną cenę to najkrótsza charakterystyka zespołów napędowych Compassa MY 2011.

Nową jednostką napędową Compassa model 2011 jest turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 litra i wyraźnie lepszych osiągach niż poprzednia jednostka 2,0-litrowa. Nowy turbodiesel współpracuje z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów i rozwija moc 120 kW (163 KM DIN) oraz moment obrotowy 320 Nm. W stosunku do poprzednika moc i moment obrotowy zwiększyły się więc odpowiednio o 16 i 3 procent. Efektem jest m.in. 12-procentowa poprawa przyspieszenia i podwyższona zdolność holowania przyczepy w wersji 4×4 – do 2000 kg. Silnik ten spełnia normę czystości spalin Euro V a jego zużycie paliwa wynosi 6,6 l/100 km (cykl mieszany).

Do Compassa model 2011 dostępne są również dwa silniki benzynowe nie oferowane na rynku polskim. Pierwszą z dwóch dostępnych jednostek benzynowych to 2,4-litrowy silnik o mocy 125 kW (170 KM DIN) i momencie obrotowym 220 Nm, pracujący w systemie zmiennych faz rozrządu dual VVT (po stronie dolotowej i wydechowej). Silnik 2,4L współpracuje z pięciostopniową przekładnią manualną (standard wyposażenia) lub dostępną w opcji – bezstopniową CVT.
Nowością w samochodach Jeep Compass z przeznaczeniem na rynki Europy jest 2,0-litrowy, benzynowy Silnik Światowy o mocy 115 kW (156 KM) i momencie obrotowym 190 Nm. Występująca wyłącznie w konfiguracji napędu na koła przednie jednostka ta współpracuje z pięciostopniową przekładnią manualną i zużywa 7,6 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 zaledwie 175 g/kilometr.

Bezpieczeństwo
Jeep Compass model 2011 wyposażony jest w ponad 30 elementów bezpieczeństwa, do których należą:

  • wielostopniowe przednie poduszki powietrzne
  • boczne poduszki kurtynowe dla dwóch rzędów siedzeń
  • boczne fotelowe poduszki powietrzne (ochrona klatki piersiowej)
  • System elektronicznej stabilizacji toru jazdy ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (ESC+BAS)
  • system wspomagający ruszanie pod górę HSA (tylko z manualną skrzynia biegów)
  • system przeciwdziałający wywróceniu się pojazdu ERM
  • system przeciwblokujący kół ABS z kalibracją terenową
  • system kontroli trakcji z wykorzystaniem hamulców
  • aktywne zagłówki fotela kierowcy i przedniego pasażera
  • alarm przeciwwłamaniowy
  • immobiliser silnika Sentry Key
  • system monitorowania ciśnienia kół
  • centrum informacyjne pojazdu EVIC

Jeep Compass model 2001 – gama modelowa
Na rynkach europejskich Jeep Compass 2011 oferowany jest w dwóch odmianach modelowych: Sport i Limited.
Jeep Compass model 2011 produkowany jest przez zakład Belvidere Assembly Plant (Belvidere, stan Illinois) a do europejskich salonów sprzedaży zacznie docierać w pierwszym kwartale 2011 roku.

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.