Pierwsze urodziny portalu 24gazeta.pl – Dziennikarstwo internetowe – Portal PR - 24PR




Pierwsze urodziny portalu 24gazeta.pl – Dziennikarstwo internetowe

21.03.2011 Kategoria: Strony www, Wieści za spółek. Autor: admin

24gazeta.pl – portal dedykowany dziennikarstwu obywatelskiemu obchodzi swoje urodziny. W dniu 21 marca 2011 r. mija pierwszy rok działalności serwisu 24gazeta.pl – Dziennikarstwo internetowe. Urodziny to sprzyjająca okoliczność do refleksji i ocen dotychczasowych dokonań, ale przede wszystkim do formułowania planów rozwojowych serwisu.

Od początku swojego istnienia portal miał być czymś więcej niż tradycyjnie pojmowanym serwisem informacyjnym. Idea serwisu oparta jest na interaktywności z jego interesariuszami, dzięki rozbudowanej funkcjonalności. Portal 24gazeta.pl to platforma informacyjno-edukacyjna współtworzona przez jego użytkowników. Zainteresowane osoby samodzielnie umieszczają w portalu 24gazeta.pl swoje teksty autorskie, informacje prasowe dotyczące działalności firm i instytucji, doniesienia o ciekawych wydarzeniach, prowadzonych kampaniach. Korzystanie przez autorów z przyjaznego panelu administracyjnego gwarantuje im terminowość publikacji notatki prasowej.

Przez pierwszy rok obecności serwisu 24gazeta.pl w wirtualnym świecie, umieszczono w nim łącznie 3652 teksty. Każde 1000 wpisów to ważny etap w działalności 24gazeta.pl. Pokonanie kolejnych kamieni milowych w rozwoju serwisu wytyczają daty wskazane w poniższym wykresie.

Rys. Kamienie milowe w latach 2010-2011
Żródło: 24gazeta.pl, Instytut Przedsiębiorczości i Samorządności Sp. z o.o.

Wśród Agencji PR najwięcej wpisów umieściła Pani Zuzanna Szymańska, współwłaściciel BEST image PR, na drugim miejscu uplasowała się Agencja Prestige PR, na podium znalazła się jeszcze Agencja Montrillo. „Walka o palmę pierwszeństwa według kryterium liczby wpisów budzi uzasadnione emocje, wszak nasze życie osobiste i zawodowe podporządkowane jest maksymie „primus inter pares”.- mówi Daniela Krajewska,redaktor portalu 24gazeta.pl.

Miarą sukcesu portalu, jest przede wszystkim jego użyteczność dla czytelników i sympatyków oraz pozycja w globalnej pajęczynie. Liczba czytelników serwisu systematycznie wzrasta. Także wyszukiwarka Google przyjaźnie traktuje opublikowane w 24gazeta.pl teksty i wiele z nich plasuje się w pierwszej dziesiątce globalnej pajęczyny.

Redakcja 24gazeta.pl w swojej strategii obrała kurs na zaspokajanie w maksymalny sposób potrzeb użytkowników.
Poza dostarczaną informacją portal dba także o funkcjonalność, udostępniając swoim użytkownikom narzędzia, które mają na celu ułatwić i uatrakcyjnić korzystanie z jego zasobów. Portal 24gazeta.pl oferuje szereg narzędzi, w tym społecznościowych. Wśród nowości wprowadzonych w serwisie 24gazeta.pl na podkreślenie zasługuje prezentacja graficzna polecanych wpisów, w oparciu o tzw. Slide Show; wdrożenie systemu oceny wpisów; ranking autorów; możliwość zadawania pytań drogą elektroniczną; patron medialny wydarzeń o zasięgu ogólnopolskim. Komunikację z użytkownikami zapewnia portalowi newsletter oparty na systemie FeedBurner oraz media społecznościowe: Facebook i Blip. Ponadto portal udostępnia studentom i absolwentom możliwość odbywania praktyk.

Naszą dotychczasową działalność ocenili bezpośredni użytkownicy, przedstawiciele Agencji PR i firmowych działów ds. komunikacji. Poniżej przytaczamy ich wypowiedzi.
Dziennikarstwo internetowe to trend, którego rozwój nie byłby możliwy bez istnienia i rozwoju takich serwisów, jak 24gazeta.pl. Portal daje nie tylko możliwość wypowiedzi ludziom niezwiązanym zawodowo z dziennikarstwem, którzy szukają miejsca do publikacji efektów swojej twórczej pasji, ale to także cenne źródło wymiany informacji na linii PRowiec-dziennikarz. Nie mówię tu tylko o prostym wzbogacaniu publicity, ale szczerze wierzę, że materiały publikowane na 24gazeta.pl, ze względu na swoją wiarygodność i bezproblemowy dostęp, stanowią dla mediów inspiracje do tworzenia własnych, autorskich artykułów.” – ocenia Zuzanna Szymańska, współwłaściciel BEST image PR

Korzystamy regularnie z platformy news’owej 24gazeta.pl w działaniach public relations na rzecz naszych klientów. Łatwość dodawania informacji prasowych i ich szybka weryfikacja przez administratorów to niewątpliwie zalety systemu. Nie bez znaczenia jest także dobra indeksacja tekstów w wyszukiwarce Google.” – mówi Jacek Tomczak, PR Manager NIBLO.PL Agencja Marketingu Interaktywnego

Portal 24gazeta.pl jest jednym z nielicznych na naszym rynku w pełni otwartych portali, umożliwiających publikowanie interesujących informacji zarówno dziennikarzom, PR-owcom, jak i studentom. Stanowi nie tylko bazę ciekawych informacji, ale pozwala również adeptom pisania poznawać w praktyce dobre wzory i standardy budowania i publikacji informacji. Przyjazny pulpit administracyjny pozwala na aktywny udział w społeczności portalu nawet osobom, które na co dzień nie korzystają z aplikacji internetowych.” – mówi Joanna Szczepanik z zespołu ds. komunikacji Kolportera Holding Sp. z o.o.

Redakcja serwisu z satysfakcją odnotowuje włączanie się kolejnych freelancerów i agencji PR do wdrażania idei dziennikarstwa obywatelskiego w ramach naszego portalu.
Dziękujemy wszystkim naszym Czytelnikom za cenne uwagi i opinie o naszej pracy. Dziękujemy również za zaufanie, jakim jesteśmy obdarzani. Słowa podziękowania kierujemy do Agencji PR, działów PR, ekspertów, którzy samodzielnie publikują teksty. Szczególnie dziękujemy tym internautom, którzy są z nami od samego początku i są naszymi wiernymi czytelnikami.”- mówi Daniela Krajewska, redaktor portalu 24gazeta.pl.

Wkrótce pojawi się w portalu 24gazeta.pl więcej nowości i niespodzianek, m.in.strona z interaktywną matrycą wiodących Partnerów.

Kiedy na urodzinowym torcie zgaśnie świeczka, przychodzi czas na analizę propozycji i sugestii. Mając świadomość szybkich zmian zachodzących w dziedzinie informacji oraz zmieniających się potrzeb użytkowników, portal 24gazeta.pl stawia sobie kolejne cele do realizacji, które wyznaczają dalsze kierunki jego rozwoju. Mamy nadzieję, że portal 24gazeta.pl i jego profil na Facebooku nadal będą dla czytelników i fanów atrakcyjnymi przystankami w wirtualnej wędrówce” – podsumowuje Krzysztof Krajewski.

Nota redakcyjna
Portal 24gazeta.pl jest jedną z marek internetowych należących do Instytutu Przedsiębiorczości i Samorządności Sp. z o.o.

Opracowanie:
Daniela Krajewska
redaktor portalu 24gazeta.pl

Kontakt dla mediów:
Krzysztof Krajewski
Prezes Zarządu
Instytut Przedsiębiorczości i Samorządności Sp. z o.o.
e-mail: ipis@ipis.pl

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.