Realizm wirtualny, czyli łączenie świata off i online dla sztuki – Portal PR - 24PR




Realizm wirtualny, czyli łączenie świata off i online dla sztuki

02.03.2011 Kategoria: Imprezy, Realizacje. Autor: admin

Netizens Peppermint przedstawia making of autorskiego projektu wykorzystania synergii off i online, który uatrakcyjnił tegoroczną galę Spoters 2010.

Agencja przeprowadziła eksperyment, którego celem było zaangażowanie uczestników gali poprzez sztukę. Projekt wykorzystywał połączenie dwóch światów – wirtualnego i realnego z wykorzystaniem streamingu video. W tym celu została stworzona instalacja, dzięki której uczestnicy eventu przez 4 godziny mogli tworzyć obrazy. Przestrzeń twórcza była transmitowana live na ekranie, a pędzel zastąpił iPAD, za pośrednictwem którego komunikowali się twórcy i artysta.

Jak to wyglądało?W klubie ustawiono interaktywny stand składający się z dużego ekranu i sterownika w postaci tabletu. W drugiej sali ekipa Netizens Peppermint wspólnie z artystą, w roli którego wystąpił Tomasz Sobieraj, stworzyła white screen, dzięki któremu można było swobodnie eksperymentować z dużą ilością farby. Uczestnicy zabawy przy pomocy iPada wybierali narzędzia oraz kolory farby, jakimi chcieli malować. Na ekranie telewizora, w świecie wirtualnym, goście widzieli Tomka w stroju malarza trzymającego arkusz papieru. Po naciśnięciu przez użytkownika przycisku „FIRE” ekipa agencji przystępowała do chlapania arkusza farbami. Kamera z backstage’u rejestrowała i przesyłała obraz w czasie rzeczywistym. Tak właśnie powstawało dzieło. W trakcie czterech godzin wspólnej zabawy wykorzystano 50 litrów farby, 80 m2 folii malarskiej i 40 m2 tła fotograficznego.

Zabawa cieszyła się dużym zainteresowaniem, a jej efektem jest kilkadziesiąt prac, które po oprawieniu zostały wysłane autorom.

Autorski projekt agencji jest elementem strategii rozwoju agencji opartej o DMTT (digital marketing through technology), czyli rozwiązań, w których technologia wspiera komunikację marketingową.

Pozostale  prace oraz film można zobaczyć na www.netizens.pl/spoters.

Netizens Peppermint jest agencją komunikacji marketingowej. Dostarcza rozwiązania, które wykorzystują potencjał interaktywnych technologii i angażują konsumenta w świat marek. Wśród klientów agencji są m.in.: AXE, Comedy Central, Edipresse, Focus, Magnum, MDclick, Mobilking, MTV, National Geographic, Nestlé Nutrition, Nivea, Nordea, RMF MAXXX, Viva, Winterfresh. Netizens jest laureatem konkursów WebstarFestival, Golden Arrow, w tym Grand Prix 2009 i Złote Orły. W 2009 roku agencja została członkiem IAB. W październiku 2009 roku agencja interaktywna Netizens połączyła się z agencją marketingu zintegrowanego Peppermint. Więcej na www.netizens.pl

Netizens | Peppermint

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.