Case Study „Mazda – You Can Help” – Portal PR - 24PR




Case Study „Mazda – You Can Help”

16.06.2011 Kategoria: Case study. Autor: admin

Spotkanie dealerskie zorganizowane dla partnerów Mazda Motor Poland miało być inne niż którekolwiek spotkanie zorganizowane do tej pory w historii branży motoryzacyjnej. Klient oczekiwał wydarzenia, po którym oprócz silniejszych więzi między pracownikami pozostanie coś jeszcze. Pozostał… uśmiech dzieci i emocje uczestników.

Cel eventu

„You Can Help” to wspólne przedsięwzięcie grupy komunikacyjnej United Minds Republic oraz Marcina Prokopa. Głównym celem jest zmiana formy imprez firmowych z iście dionizyjskich uczt w wydarzenia niosące wartość tym najbardziej potrzebującym – dzieciom z placówek opiekuńczo-wychowawczych i wszystkim innym, którym żyje się trudniej.

Rys. 1 Spotkanie informujące pracowników Mazda Motor Poland o założeniach eventu.

W przypadku pionierskiego eventu dla Mazda Motor Poland trzon imprezy stanowił projekt artystyczny realizowany wspólnie z gwiazdami TVN: aktorami Katarzyną Zielińską, Tomaszem Schimscheinerem, Marcinem Prokopem oraz trenerem biznesu Miłoszem Brzezińskim. Ale po kolei.

Realizacja

To był zimowy poranek, goście zbierali się powoli w jednym z mazurskich hoteli. Spodziewali się standardowej prezentacji wyników i planów sprzedażowych. Jak wielkie było ich zaskoczenie, gdy ich oczom ukazał się Miłosz Brzeziński, który zakomunikował, że przed nimi trudne zadanie. Okazało się, że mają 7 godzin,  by przygotować się do przedstawienia wielkiego świątecznego spektaklu  przed dziećmi z okolicznych placówek opiekuńczo-wychowawczych!

Każdy z 60 osobowej grupy partnerów handlowych i pracowników firmy Mazda otrzymał swoje zadanie: miał przygotować scenografię, stroje, pokaz taneczny, występ teatralny, śpiew, iluzję, cyrk lub… wejść w rolę klauna. Po chwili pełnej obaw i dezorientacji uczestnicy przekonali się do pomysłu i przystąpili do pracy – każda z grup pod profesjonalnym okiem zaproszonych aktorów i trenerów. Kilka godzin upłynęło pod znakiem intensywnych prób, nauki tekstu, śpiewu, ułożenia choreografii i własnoręcznej produkcji strojów na potrzeby przedsięwzięcia. Każdy krok gości śledziły kamery i aparaty.

Rys. 2 Przygotowywanie kostiumów i scenografii.

Wybiła godzina zero. Przed budynkiem zaczęły parkować autokary, a z nich  parami wychodziły podekscytowane dzieci. Już od dawna nie mogły się doczekać tego wieczora. Każdy podopieczny placówki opiekuńczo-wychowawczej na przywitanie otrzymał walę cukrową i uśmiech klauna. Dzieci usadowiły się przed sceną i z uwagą oglądały stremowanych dorosłych, którzy z coraz większą pewnością siebie występowali przed tą wymagającą widownią przez cały wieczór. Nagrodą dla wszystkich uczestników był uśmiech dzieci. Ten jeden dzień miał stać się jasnym punktem
w kalendarzu ich niełatwego życia. Nasi mali goście odjechali z imprezy z drobnymi upominkami,
a firma Mazda przekazała placówce dodatkowo niezbędny sprzęt AGD i RTV. Jednak największą wartością, która pozostanie na zawsze w pamięci to wspomnienie tego wieczoru.

Rys 3 Teatrzyk w wykonaniu pracowników Mazda Motor Poland.

Efekt emocji

Sale opustoszały, ucichły dziecięce śmiechy. Wtedy trener biznesu – Miłosz Brzeziński – zaprosił wszystkich uczestników do wspólnego koła, by podzielili się wrażeniami z całego dnia.  Bez względu na stanowisko, doświadczenie, charakter, płeć czy wiek, każdy z gości był pod wrażeniem.  To tylko wybrane komentarze: „nigdy czegoś takiego nie przeżyłem”, „jeżdżę od 20 lat na konwenty dealerskie różnych marek, ale to było coś niesamowitego i niepowtarzalnego”, „Mazda otworzyła mi oczy na te biedne dzieci, które są wokół nas i potrzebują pomocy, rozejrzę się wokół i zobaczę komu mogę pomóc w swoim rejonie”.

Dopełnieniem projektu było przekazanie czeku od Mazda Motor Poland na rzecz Fundacji TVN „Nie jesteś sam” oraz emisja 10 minutowego materiału o imprezie, z komentarzem Prezesa MMP w programie „Dzień Dobry TVN” w okresie przed Świętami Bożego Narodzenia. Materiał filmowy otrzymali na pamiątkę wszyscy uczestnicy imprezy.

Rys 4 Finałowa piosenka wykonana wspólnie przez wszystkich uczestników eventu.

Podsumowanie

Akcją „Moja firma pomaga dzieciom” udowodniliśmy, że można przeprowadzić imprezę firmową – dobrze bawić się i integrować – jednocześnie pomóc innym i poczuć z tego względu ogromną satysfakcję.

 źródło: United Minds Republic

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.