Unilever ogłasza plan oddzielenia wzrostu firmy od jej wpływu na środowisko naturalne – Portal PR - 24PR




Unilever ogłasza plan oddzielenia wzrostu firmy od jej wpływu na środowisko naturalne

20.07.2011 Kategoria: CSR. Autor: admin

Dziś w warszawskiej Fabryce Trzciny firma Unilever zaprezentowała strategiczny, długofalowy plan działań zatytułowany „Życie w sposób zrównoważony”. Firma przedstawiła także plan dla polskiej organizacji Unilevera. Zawiera on informacje na temat tego, co do tej pory udało się firmie w kraju na tym polu osiągnąć i jakie stawia sobie cele na najbliższą przyszłość.

W spotkaniu uczestniczyli reprezentanci organizacji pracodawców, organizacji pozarządowych, środowisk akademickich i opiniotwórczych, mediów, firm doradczych oraz klientów Unilevera.

“Unilever ma ambitne plany rozwoju, lecz wzrost za wszelką cenę nie jest opłacalny na dłuższą metę. Chcemy opracować nowe sposoby prowadzenia działalności, które umożliwią wzrost, bez dalszego uszczuplania zasobów naturalnych naszej planety” – powiedział Sanjay Dube, Prezes Unilevera w Polsce oraz Prezydent Regionalnej Organizacji Unilevera w Europie Środkowo-Wschodniej.

Plan zawiera 3 główne cele, jakie firma chce osiągnąć globalnie do 2020 r.:

  • ograniczenie o połowę śladu środowiskowego swych produktów,
  • pomoc miliardowi ludzi w poprawie stanu zdrowia,
  • pozyskiwanie wszystkich surowców rolnych z upraw prowadzonych w sposób zrównoważony.

 „Po produkty firmy Unilever sięgają codziennie 2 miliardy ludzi na całym świecie. Przy takiej skali biznesu działalność prowadzona w sposób zrównoważony przekłada się na korzyści środowiskowe, zdrowsze odżywianie, higienę milionów ludzi, poprawę bytu tysięcy drobnych dostawców” – dodaje prezes Dube.

Unilever, do którego należą takie globalne marki, jak Dove, Knorr i Lipton, zamierza o połowę ograniczyć emisję gazów cieplarnianych, zużycie wody i ilość odpadów generowanych w całym cyklu tworzenia wartości: od pozyskiwania surowców do produkcji, po utylizację odpadów pochodzących ze zużytych produktów. Kluczową rolę w tym łańcuchu odgrywają konsumenci. Blisko 70% gazów cieplarnianych i 50% zużycia wody w całym łańcuchu generowane jest przez konsumentów używających produktów firmy. Dlatego nawet najmniejsze zmiany zachowań konsumentów mogą przynieść ogromne efekty środowiskowe.

Plan zawiera 50 szczegółowych celów – społecznych, gospodarczych i środowiskowych – a także konkretne mierniki ich realizacji.

Kluczowe cele, których realizację Unilever zapowiada do 2020 roku, obejmują również:

  • pozyskiwanie 100 proc. surowców rolnych z upraw prowadzonych w sposób zrównoważony, (włączając olej palmowy – do 2015);
  • zmianę nawyków higienicznych miliarda ludzi z Azji, Afryki i Ameryki Łacińskiej, co pomoże w zwalczaniu biegunki, która jest drugą wśród najistotniejszych na świecie przyczyn umieralności niemowląt;
  • zapewnienie 500 mln ludzi dostępu do bezpiecznej wody pitnej poprzez zwiększenie sprzedaży taniego domowego filtra wody, Pureit, w Indiach i innych państwach;
  • poprawę warunków bytowych w państwach rozwijających się – w toku współpracy z takimi partnerami, jak m.in. międzynarodowa organizacja humanitarna Oxfam i organizacja kontrolująca realizację zasad zrównoważonego rozwoju Rainforest Alliance, włączając się tym samym we współpracę z ponad 500 tys. drobnych farmerów i niewielkich dystrybutorów.

 

 Działania w Polsce

Podobnie, jak we wszystkich częściach globu, również w naszym kraju Unilever wdraża plan „Życie w sposób zrównoważony” i chce pomóc konsumentom zmniejszać ich ślad środowiskowy powstały w trakcie używania produktów firmy.

Wdrażanie planu rozpoczęto od obszarów leżących w gestii Unilevera: procesów produkcji, dystrybucji, weryfikacji receptur. W efekcie dziś wszystkie fabryki Unilevera w Polsce zaopatrywane są w energię elektryczną pochodzącą wyłącznie ze źródeł certyfikowanych. Znacząco zredukowano: emisję dwutlenku węgla związaną z produkcją (np. w fabryce Bydgoszczy o 60 proc. w latach 2001-2010), zużycie wody (np. o ponad 60 proc. w fabryce w Katowicach w latach 2001-2010), ilość odpadów kierowanych na wysypiska (np. o 94 proc. w fabryce w Katowicach w ciągu ostatnich 10 lat).

Dodatkowo, wprowadzono program mający na celu zmniejszenie zawartości soli, cukrów, tłuszczów nasyconych i tłuszczów trans w produktach żywnościowych firmy. W efekcie, w latach 2005-2010 obniżono zawartość soli w zupach do gotowania Knorr w proszku (o 27 proc.), zupach Amino w proszku (o 9 proc.) oraz Gorących Kubkach Knorr (o 33 proc.). Dziś do produkcji wszystkich majonezów Hellmann’s, sprzedawanych na polskim rynku, używa się jaj pochodzących od kur z chowu ściółkowego.

Szczegóły Planu: www.sustainable-living.unilever.com

Unilever

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.