Fidelity wchodzi do Polski – Portal PR - 24PR




Fidelity wchodzi do Polski

24.11.2011 Kategoria: Rynki. Autor: admin

Fidelity Worldwide Investment, jedna z największych na świecie niezależnych firm zarządzających funduszami inwestycyjnymi, wchodzi na polski rynek. Wraz z oficjalnym otwarciem działalności w Polsce, Fidelity publikuje wyniki międzynarodowego Badania Zaufania Inwestorów. Potwierdza ono, że polscy inwestorzy są gotowi na nową jakość doradztwa i oczekują szerokiej oferty produktów finansowych.

Podstawową zasadą działalności Fidelity na całym świecie jest inwestowanie poprzez indywidualny dobór akcji do funduszy, czyli tzw. strategia „bottom up”. Kluczem tego procesu jest kompleksowa, analiza każdej potencjalnej spółki, która powstaje w oparciu o własne badania. Takie podejście wyróżnia Fidelity nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie.

„Możliwości rozwoju Fidelity w Polsce są bardzo duże – widzimy znaczący popyt w sektorze inwestycji prywatnych, który chcemy wykorzystać. Na bazie naszych ponad 40-letnich międzynarodowych doświadczeń chcemy osiągnąć silną pozycję także w Polsce. W pierwszym etapie będziemy budować zaufanie klientów do marki. Wierzymy, że odzwierciedli się to w przyszłości w liczbie zadowolonych inwestorów. Chcemy także zaangażować się w dialog społeczny dotyczący oszczędności średnio i długoterminowych” – mówi Asgeir Thordarson, Head of Nordic and Poland w Fidelity.

Wejście Fidelity do Polski zbiegło się z publikacją wyników międzynarodowego Badania Zaufania Inwestorów, które już po raz drugi przeprowadziła firma. Dzięki badaniu i wyciągniętym wnioskom Fidelity jeszcze lepiej poznało potrzeby polskich inwestorów, a co za tym idzie skutecznie może na nie odpowiedzieć.
Badanie zostało przeprowadzone na próbie 12 tys. europejskich inwestorów z 14 państw. Pokazało, że szeroka oferta produktowa jest bardzo istotna dla polskich klientów – dla 90% z nich zróżnicowanie produktów jest bardzo lub umiarkowanie ważne. Ponadto potrzebują więcej informacji na temat sposobów inwestowania oraz lepszej ich prezentacji. Tylko jeden na dziesięciu inwestorów rozumie wszystkie aspekty produktu i czuje, że podejmuje właściwą decyzję. Najbardziej istotną informacją są dla ankietowanych w Polsce opłaty, a ich przejrzysta prezentacja w przypadku 41% decyduje o wyborze produktu. Co ciekawe, 44% polskich inwestorów uważa, że powinno się płacić za doradztwo. Ich zdaniem dodatkowa opłata przełożyłaby się na bardziej zindywidualizowane podejście do klienta i transparentność ponoszonych kosztów.
„Polska jest jedynym krajem wśród badanych, w którym po kryzysie z roku 2008 nastąpił wzrost zaufania inwestorów do partnerów biznesowych. – Banki nadal są głównym partnerem finansowym, ale ich rola systematycznie się zmniejsza. Sytuacja ta, w połączeniu ze wzrostem zaufania do partnerów finansowych stwarza dla nas idealne środowisko do rozwoju” – tłumaczy Dominik Bekkewold, Senior Sales Manager, przedstawiciel Fidelity w Polsce.

Badanie potwierdziło także powszechny pogląd, że duża część Polaków nie przygotowuje się wystarczająco do emerytury pod kątem finansowym. Jedynie połowa polskich inwestorów deklaruje, że realizuje swój emerytalny plan finansowy.

Fidelity Worldwide Investment oferuje w Polsce 21 funduszy zarejestrowanych przez Komisję Nadzoru Finansowego Oferta skierowana jest zarówno do inwestorów instytucjonalnych, jak i indywidualnych. Fidelity ma biura w 25 krajach na całym świecie. Zarządza inwestycjami, których łączna wartość przekracza 200 mld dolarów i obsługuje ponad 7 mln klientów – są to zarówno instytucje, duże spółki, jak i klienci indywidualni.

Fidelity Worldwide Investment

Euro RSCG Sensors

Podobne wpisy:







Wszelkie prawa do portalu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzeżone są na rzecz MERKON GROUP CEZARY KRAJEWSKI i odpowiednio na rzecz współpracujących podmiotów i nie mogą być rozpowszechniane w całości bądź w części (także kanały RSS) bez uprzedniej pisemnej ich zgody.